Op controle geweest bij de orthopeed

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

lucievd schreef:Ja, gewoon wat minder voeren en meer bewegen, dan moet het vast helemaal goedkomen.
Ik weet niet of hij wel eens wat tussendoor krijgt? Desnoods vervang je die snacks ook door groente of iets anders wat heel weinig calorieen bevat.
Het lijkt misschien allemaal niet zo leuk als je nooit meer spontaan wat lekkers mag geven en dat je even overal over na moet denken, maar als het beter is voor Noah dat moet het maar :)
Ik hoop ook voor je dat hij nu niet zoveel last meer heeft straks van z'n hormonen zodat hij niet opnieuw een implantaat nodig heeft. Dat zou namelijk ook een stuk helpen bij het afvallen, als hij z'n hormonen weer terug heeft. Hij verbruikt dan ook meer energie.
Komt vast goed!
Tussendoor krijgt hij al niet zo veel, af en toe een koekje in het bos en na het eten een gedroogd oortje of een gedroogd stukje pens.
Het komt ook wel goed hoor! We moeten alleen weer even een goede weg vinden hierin en ach 4 en halve kilo afvallen is niet zoveel toch :wink: :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

komt wel goed schatje*schuifteenglaasjeroosviceenaarjetoesmiley* :D :groteknuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

ik heb het hele verhaal teruggelezen en wil je toch even een hart onder de riem steken: ik moest mijn vorige hond ook ruim 5 kilo laten afvalleni.v.m. HD, voerde hem al rauw en 'moest' dus na 1 x per dag voeren...vond t vreselijk, die ziele oogjes idd....maar ja, ik moest iets...
dus toch door gezet, s'morgens een eitje of yoghurt gegeven en ergens tussen 16.00u en 19.00u kreeg hij een volledig maal...het kostte mij een week, zeg anderhalf om er aan te wennen, maar Sam veel minder, die was net zo blij met z´n schoteltje yoghurt, spuugde na 2 dagen geen gal meer en viel in 4 maanden 5 kilo af!!! (ook veel zwemmen deed daar goed aan, maar dat doe je al he)
Volg je gevoel, maar een hond denkt niet als een mens en dat maakt dat we t gauw als zielig zien, terwijl je hem er eigenlijk juist mee helpt!
ik wens je veel succes en wat je ook doet, je doet t voor je hond en dan is t altijd goed!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gewoon doen wat jouw het beste lijkt Sharon :wink:
Sterkte met je lekkere bruine beer 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Jammer om te horen dat dokter Krooshoff ermee stopt. Wat ik uit meerdere topics heb begrepen is zij een zeer goede arts.
Misschien een tipje voor het hongergevoel: sperziebonen.
Max moest als kleine pupsel-frutsel ook afvallen van de DA en toen adviseerde hij sperziebonen als Max teveel honger zou hebben. Max is gelukkig zonder problemen gewend aan de nieuwe dosering voer waardoor de sperziebonen nooit noidg zijn geweest.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de lieve berichten (ook per pb) en de tips! We gaan ermee aan de slag :)
Afbeelding

milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Je hebt nu toch die zak. Probeer het een paar weken en kijk hoe hij het erop doet. Versvoerders zweren bij vers en ik twijfel er niet over dat het goed voer is maar hills is niet zomaar een brok, het is kwalitatief erg goed voer. Wie weet heeft hij minder honger, wordt hij slanker en heeft hij daardoor minder last van zijn pootjes. Wie weet! Als je het niet probeert weet je het ook niet. En Sharon, jij kent nootje het beste. Het eten uit t bos is naar mijn mening ook trainbaar, ik bedoel alles is aan en af te leren, kwestie van conditioneren maar het zou voor hem fijn zijn wanneer hij zonder honger door het leven kan. Het gaat ook om de kwaliteit van leven. En ja, als ik hoor dat de weimaraner van een collega 12 wordt op aldi voer ;)
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

milo schreef: En ja, als ik hoor dat de weimaraner van een collega 12 wordt op aldi voer ;)
En zo is onze vorige hond bijna twaalf geworden op hetzelfde aldi voer, toen moest ik haar in laten slapen wegens artrose, op haar bespiering na was zij verder in goede conditie.
Vraag mij nu nog steeds af hoever zij had gekomen op rauw :(
sharon66057
Speurneus
Speurneus

milo schreef:Je hebt nu toch die zak. Probeer het een paar weken en kijk hoe hij het erop doet. Versvoerders zweren bij vers en ik twijfel er niet over dat het goed voer is maar hills is niet zomaar een brok, het is kwalitatief erg goed voer. Wie weet heeft hij minder honger, wordt hij slanker en heeft hij daardoor minder last van zijn pootjes. Wie weet! Als je het niet probeert weet je het ook niet. En Sharon, jij kent nootje het beste. Het eten uit t bos is naar mijn mening ook trainbaar, ik bedoel alles is aan en af te leren, kwestie van conditioneren maar het zou voor hem fijn zijn wanneer hij zonder honger door het leven kan. Het gaat ook om de kwaliteit van leven. En ja, als ik hoor dat de weimaraner van een collega 12 wordt op aldi voer ;)
Het zal uiteindelijk ook best trainbaar zijn (al weet ik op het moment niet hoe ;-) ) maar ik denk dat het in deze gewoon veel belangrijker is om de oorzaak aan te pakken en dat is wat ik bedoel. Dat hij altijd honger heeft is gewoon ontzettend zielig, dus ik begrijp wel waar het gevreet vandaan komt..... of ik er blij mee ben is wat anders ;-) Maar ook dat komt wel goed :-)
Afbeelding

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

sharon66057 schreef:
jolien schreef:Ik vind het ook zo erg dat Krooshof stop!! :( Was graag nog een keertje voor controle geweest met Pien, niet omdat het nodig is, maar toch een soort van voor mijn eigen geruststelling.. :oops: :wink: Het is een enorm prettig iemand, die zegt waar het op staat en alles doet om te helpen waar kan. Fijn dat jullie dit ook zo ervaren hebben met Noa!

Voor wat betreft het voeren van rauw of hill's brok. Ik zou als ik jou was toch echt op je eigen gevoel afgaan. Heb je een klein zakje meegenomen om te proberen, om te kijken of het toch beter gaat met Noa, dan doe je dit toch :) ? Iedereen heeft wel weer een andere mening over vers of brok en dat mag natuurlijk ook, maar uiteindelijk moet jij doen waarvan je denkt dat het goed is voor Noa :) . En zoveel verschillende meningen maakt het denk ik alleen maar lastiger om te kiezen.

Heel veel succes, hopelijk lukt het Noa iets af te laten vallen en de conditie weer wat verder op te bouwen! :)
Dank je wel Jolien, het is idd lastig... we hebben besloten om de brokken maar als beloning ( koekjes) te gebruiken, we zijn te veel gaan twijfelen of we er wel goed aan doen om het de brokken te voeren en ach dan heeft hij tenminste light koekjes.

Het is echt onzettend jammer dat ze weg gaat, ik heb ook nog even gevraagd waar we in het gevolg het beste heen kunnen gaan ( andere orthopeed) en ze noemde dezelfde als jij noemde in je eigen topic.
Het is een enorm lief mens, ze zat echt helemaal met Noah te knuffelen tijdens het gesprek, hij was altijd op zijn gemak bij haar.
Kan je niet nog even terecht Jolien? Ik dacht ook dat wij niet meer konden maar ik had vorige week do contact en we konden gisteren nog terecht.
Lukt helaas niet meer qua werk. Ik heb per 1 mei een nieuwe baan en kan nu geen vrij meer nemen deze laatst 1,5 week. In principe is het ook niet nodig hoor, het gaat gelukkig goed met Pien. Heb haar wel nog een mailtje gestuurd en gelijk een reactie teruggekregen ook. :)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Dat Krooshof stopt is inderdaad een enorm gemis. Fijn dat je nog even met Noah naar haar toe kon gaan.
Tja brokken versus vers? Doen waar je jezelf en vooral Nootje zich goed bij voelt :groteknuffel:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Dat bedoel ik ook Sharon. Hij eet meet als hij honger heeft, dat is duidelijk. Nu is alles aan en af te leren en het is, zoals jr zelf ook zegt zelfbelonend gedrag maar daanraast komt het toch ook ergens vandaan. Persoonlijk zou ik kijken hoe dr hond het op brok doet, wetende dat het een heel goede brok is en wellicht goed helpt tegen zijn honger gevoel en vetjes. Het is gewoon afwegen wat uieindelijk de meeste voordelen heeft voor nootje!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Ik vind het ook jammer dat Yolande dr mee stopt, maar uiteindelijk gaat iedereen (Hoop je) een keer met pensioen. Ze zal voor vele een groot gemis zijn, ze heeft veel betekend voor ons.
Ik ben nog steeds blij dat ze ons toen zo goed heeft geholpen.

Wbt. de brok, ik heb een soort gelijke discussie met haar gehad, maar heb teveel argumenten om het NIET te doen.
Een half jaar geleden ben ik weer eens naar een lezing van vers vlees geweest, deze keer ging het over artrose en de invloed van voeding op het bewegingstelsel van de hond.

Een belangrijke die dr met kop en schouders bovenuitstak waarom brok slecht is voor de botten.
Granen en stoffen in brokken werkend verzurend. (Check de pral waarden op internet gelden ook voor de mens)

Verzuring kenmerkt zich door strammer bewegen, deze staat boven aan de lijst. Dit omdat het gewricht steeds slechter in staat is om het water vast te houden, het wordt zelfs afgestoten :shock:
Resultaat= strammer worden.

Kortom.....Vers is echt veel en veel beter, en dit stukje is nog maar het topje van de ijsberg van wat ik gehoord heb aan argumenten.
Plaats reactie