Hydrotherapie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Hydrotherapie

Ongelezen bericht door Carla »

Ik ben alvast me een beetje aan het orienteren waar ik eventueel met Bo naar Hydrotherapie kan. Heeft iemand ervaring? Heb al een beetje zitten googlelen.. maar vind het wel moeilijk. Bo is namelijk ook best een bangepoeperd. En wil uiteraard dat ze wel veilig is... dus niet dat ze met een trapje het water in moet etc. etc.

Zals ook in eerdere berichten.. het is omdat ze aan haar knie is geopereerd.

Hopelijk heeft iemand tips en ervaring en na hoeveel tijd na operatie je eventueel hiermee gestart bent.. ? Afstand maakt me niks uit...

ben weer reuze benieuwd.. Alvast bedankt.

Gr. Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

http://www.hydrotherapiehond.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Staan genoeg mensen op die het geven en aangesloten zijn bij de vereniging
Misschien heb je er wat aan
Groetjes Margré
Lebber Hope
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik ga naar http://www.hydrotherapiehonden.nl/adres-en-route.php" onclick="window.open(this.href);return false;.

Erg tevreden!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

http://www.hydrotherapiehonden.nl/algemeen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij zijn hier met Daan geweest en kan niet anders vertellen dan dat we erg tevreden over haar en haar aanpak waren !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

toscak schreef:Ik ga naar http://www.hydrotherapiehonden.nl/adres-en-route.php" onclick="window.open(this.href);return false;.

Erg tevreden!
Hoi.. het linkje werkt niet.. dus ben toch benieuwd waar je bent geweest....

gr. Carla

Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Kay schreef:http://www.hydrotherapiehonden.nl/algemeen.php

Wij zijn hier met Daan geweest en kan niet anders vertellen dan dat we erg tevreden over haar en haar aanpak waren !!
Ok.. waar ik benieuwd naar ben is hoe het eruit ziet als je binnen komt. Ook hoe de hond het water in kan .. en hoe haar aanpak dan ongeveer is..

Hopelijk wil je dat nog effe neerzetten...

Deze had ik inderdaad zelf ook gevonden..

Alvast bedankt.
Gr. Carla

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Carla schreef:
toscak schreef:Ik ga naar http://www.hydrotherapiehonden.nl/adres-en-route.php" onclick="window.open(this.href);return false;.

Erg tevreden!
Hoi.. het linkje werkt niet.. dus ben toch benieuwd waar je bent geweest....

gr. Carla
Zelfde als Kay :)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Carla schreef:
Kay schreef:http://www.hydrotherapiehonden.nl/algemeen.php

Ok.. waar ik benieuwd naar ben is hoe het eruit ziet als je binnen komt. Ook hoe de hond het water in kan .. en hoe haar aanpak dan ongeveer is..

Hopelijk wil je dat nog effe neerzetten...

Deze had ik inderdaad zelf ook gevonden..

Alvast bedankt.
Gr. Carla
Uhmmm moet ik even goed denken gezien het alweer een 1,5 jaar geleden is dat ik geweest ben (Tosca, correct me if i'm wrong!)

Je komt binnen door de deur :lol: en dan kom je in een stukje wat afgesloten is van de grote ruimte dmv houten muurtjes zodat jouw hond en de hond die voor jou is elkaar niet kunnen bereiken.
Als de hond voor jou weg is dan ga je verder en dan is daar een grote ruimte waar de loopband staat en verder in de hoek is het zwembad.
De honden lopen dmv een schuine plank richting zwembad en in het zwembad staan ze eerst op een hoge verhoging in het bad zodat ze tot hun knietjes in het water staan...
Kortom, ze hoeven niet via een trapje maar gewoon via een soort loopplank en ze zorgt er goed voor dat ze begeleid worden en er niet op/af rennen zelf :)

Hoop dat je het een beetje snapt, en wil je wat beeld ervan kun je op onze site wat foto's zien :
http://www.everythingwewant.nl/Daan%20okt%2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wat betreft haar zelf: Stelt de honden eerst goed gerust, is heel rustig en laat de honden eerst rustig wennen en kijkt keer op keer waar ze de hond mee kan bereiken (speeltje, geluidje, brokje enz) om de honden op hun gemak mee te stellen en ook per oefening kijkt ze hoe of wat.
Heel ontspannen en... Daan was helemaal verliefd op haar en liet dat uitgebreid merken door 100-den kusjes in het water en ook dat vond ze allemaal prima en leuk !
Ja, ze is heel ontspannen, kundig en bekijkt per hond welke aanpak/therapie er bij de hond past :klasse:

Als je nog iets wilt weten... Shoot :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

ok... leuk van die deur.. ha ha en leuk dat je reageert.

Heb net inderdaad ook een oud stukje gevonden dat je met Daan geweest bent voor zijn LPC. Toch nog wat vraagjes..

Ik heb wat dingen waar ik bang voor ben...dat ze van de loopplank springt, gladde vloer uitglijden, dat ze gelijk uit het bad springt als ze weer op het opstapje staat.... Nu weet ik wel dat je niet alles kan voorzijn en vertrouwen moet hebben... maar zijn dit reeele dingen of stel ik me aan...

En heb je er echt wat aan gehad achteraf? Uiteraard ben ik ook bij andere hier nieuwsgierig naar...

Gr. Carla

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Carla schreef:ok... leuk van die deur.. ha ha en leuk dat je reageert.

Heb net inderdaad ook een oud stukje gevonden dat je met Daan geweest bent voor zijn LPC. Toch nog wat vraagjes..

Ik heb wat dingen waar ik bang voor ben...dat ze van de loopplank springt, gladde vloer uitglijden, dat ze gelijk uit het bad springt als ze weer op het opstapje staat.... Nu weet ik wel dat je niet alles kan voorzijn en vertrouwen moet hebben... maar zijn dit reeele dingen of stel ik me aan...

En heb je er echt wat aan gehad achteraf? Uiteraard ben ik ook bij andere hier nieuwsgierig naar...

Gr. Carla
Je hond heeft een zwemvest om en daar zit een handvat in en zij houd je hond echt heel goed in de gaten en eventueel vast aan het zwemvest en laat hem zeker niet springen van de loopplank !!!
Anders zou je haar ook gewoon eens kunnen bellen en vragen of je eerst een keer kan komen kijken ? Dan zie je zelf hoe het gaat en of je je daar fijn bij voelt ? Weet zeker dat ze dat geen probleem vind!

Daan heeft er absoluut wat aan gehad ! Hij kon zijn energie kwijt in de langlopende saaie revalidatie, kreeg uitdaging en zijn spieropbouw is heel mooi gelijkmatig opgebouwd, die ze natuurlijk keihard nodig hebben tijdens/na de revalidatie :)

Plaats reactie