puppy training

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
giuly

puppy training

Ongelezen bericht door giuly »

Hoi,

Suki is nu iets meer als een week bij ons, plasjes etc gebeuren mooi buiten en hij luistert zeer goed.

Nu vraag ik mij af hoeveel je een puppy mag leren op zon korte tijd.
Ik heb hem deze week al : zit, lig, blijven, kruipen, niet opeten van eten dat voor hem ligt en een deur dichtdoen aangeleerd.

Ga ik te snel of is hoe meer je hem leert hoe beter? Tot noe toe leert hij alles perfect en kan hij het uiteraard ook heralen, het is niet dak ik het een keer aanleer en dan naar het volgende overga :)
Koda-beer

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Als je het maar leuk houdt voor de hond. Leren is niks mis mee, maar wissel het af door lekker met Suki te spelen na dat hij/zij goed zijn/haar best heeft gedaan met wat je hebt geoefend! :D
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je kan hem alles leren op trainingsgebied, als je maar rekening houdt met het kunnen en gesteldheid/leeftijd van je hondje.

dus bij blijf niet verwachten dat ie gelijk een half uur uit zicht kan blijven liggen, maar blijven liggen als jij beweegt of doet alsof je beweegt en uitbundig belonen daarna, en niet al te veel door traint kan dat best.
al me kinders uitgevlogen
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

mmmm 9 weken oud, en jij zegt dat je hond al deze commando's al kent.
Sorry gaat er niet in bij mij.
En in mijn ogen ga je veel te snel.
Momenteel is er maar 1 belangrijk commando: KOM of hier

Band met je hondje opbouwen, aandacht, en bij je willen blijven.
Andere commando's die je nu kunt introduceren:

zit en lig

En heel belangrijk, nu al starten met het correct naast je te laten wandelen.
Dat gaat je heel veel problemen naar de toekomst toe schelen.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ben ik toch niet helemaal met je eens :) Als er hier een puppetje blijft, ben ik van meet af aan de hele dag bezig met zo´n hondje. En dan gaat het inderdaad spelenderwijs razendsnel met het aanleren van de gewone dagelijkse woorden en commando´s. Zoals daar zijn: Kom, Blijf, Even wachten, Zit, Rustig, Apport, Los, Down, UhUh, In je bench, Stil, Foei, Nee, Plasje doen, Braaf, Waar is je floss, je balletje, enz. enz. Meestal ben je met zo´n klein ding in het begin hele dagen thuis en ben je er dus ook de hele dag mee bezig. Dan gaat het echt heel hard, een slim dingetje heeft dat allemaal in no time door :)

Hanneke
giuly

ik kan garanderen dat hij de trukjes uitvoert die ik van hem vraag. Met of onder snoepjes als beloning, en tijdens en buiten de training.

Heb de indruk dat het een ontzettend slim beestje is, weet niet of de stamboom daar invloed op heeft of niet maar ik kan me herinneren dat ijn vorige hond zonder stamboom toch niet zo goed luistere en intelligent was.

gebruik daarnaast ook een clicker en richtlijnen van een voor mij goed functionerend youtube kanaal : http://www.youtube.com/user/tab289" onclick="window.open(this.href);return false;
o.a. deur sluiten had hij op paar minuten begrepen door richtlijnen van de video te volgen. nu is het enkel deze oefening meer herhalen aar hij weet al wat te doen

Alvast bedankt voor de tips.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Slim of niet slim heeft niks te maken met het hebben van een stamboom hoor, maar wel met afstamming. Slimme papa en mama... slimme kindjes. Althans meestal werkt dat zo. Ook bij honden :)

Zeker kan je honden al heel jong van alles leren. Er bestaat zelfs een programma voor pasgeboren pups: puppy prodigies. Hier kan je filmpjes zien van die vroege puppytraining, al vanaf 13 dagen tot 12 weken:
http://www.puppyprodigies.org/VideoClips.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet dat dat nou zo nodig hoeft van mij, om al zo jong te beginnen, maar het kán wel :wink: En ze lijden er niks van, integendeel, de meeste pups vinden het keileuk om te doen :)

Hanneke
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Wat een leuke filmpjes Hanneke! :) Kan ik meteen zien hoe groot onze pup per week is... :wink:
giuly

inderdaad zeer toffe filmpjes, hebben me ineens enkele nieuwe ideetjes gegeven.

Turn ondertussen al afgerond, volgende is blaffen op comando en deur openen.

alvast bedankt iedereen voor de tips.

Nog een laatste vraagje de snoepjes waarmee je hem beloont tijdens de training trek je van het totale eten per dag af niet? of zijn dit extras die hij krijgt. Hij krijgt 40g per maaltijd wat mij ontzettend weinig lijkt! Er is me ook altijd gezegd om 1 maaltijd per dag in zijn geheel minstens te geven met de andere 2 mag je treinen, klopt dat?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hij is pas net twee maanden zie ik. Bij mij gaan de pups weg op een schema van vier maaltijden per dag tot 3 maanden. Dan tot 6 maanden drie maaltijden per dag en vanaf 6 maanden twee maaltijden.

Tot 3 maanden adviseer ik 50 - 75 gram brokjes per maaltijd (geleidelijk opvoeren) en bij voorkeur minstens 1x per dag de brokjes vervangen door 1 à 2 schijven Rodi of iets vergelijkbaars.
Vanaf 3 maanden de maaltijden geleidelijk opvoeren tot 100 à 150 gram, afhankelijk van de behoefte van de hond. De vleesmaaltijd opvoeren tot 3 à 4 ons.

Ik zou nooit maaltijden overslaan omdat je de brokjes al ´opgetraind´ hebt. Dan maar van elke maaltijd een beetje afhalen om daarmee te trainen. Ieder spijsverteringssysteem is gebaat bij regelmaat, de hele dag door lopen snacken is niet goed, niet voor ons en niet voor een pup :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie