Gezien ik dat nogal irritant gedrag vond hebben we hier heel lang op getraind, en we hadden hem eindelijk zo ver dat hij één blaf gaf voor de tussendeur (dat mag van ons) en dan mee liep naar de keuken voor iets lekkers en geen interesse meer had om verder te lopen naar de voordeur!
Tot vandaag
De bel, en Daan ging weer vol enthousiastme en waaksheid laten weten bij de deur dat hij er was. Helaas stond de tussendeur open, dus hij kon tot de voordeur zelf komen....
Ik dacht (hoe naief?) "ach, die hou ik wel tegen met mijn knie als ik de deur open doe", maar helaas...
Daan glipte langs mijn knie en daar trof hij een angstige postbode!
De postbode begon te schreeuen en te zwaaien met het pakketje, bang dat Daan wat zou doen maar hij had niet door (logisch als je geen honden gewend bent) dat hij met zijn drukke gedrag Daan zijn gedrag alleen maar wilder maakte (en DAT proberen we nou juist te voorkomen, zeker nu met zijn peesontsteking!!)
Toen ik zei dat hij niets zou doen als hij heel even stil zou blijven staan, stond hij stokstijf stil en toen was de lol eraf voor Daan en liep hij weer naar binnen
Yup, we staan weer met beide benen op de grond !!
Daan mist zijn uitlaatklep om te gaan fietsen, zwemmen, rennen en spelen duidelijk en valt dan dus gelijk terug in zijn oude gedrag!
Ach, zo'n perfecte hond waar je niets meer mee hoeft te doen qua training is ook maar saai toch ?