Bench of bijkeuken

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus

Bench of bijkeuken

Ongelezen bericht door Floorske »

Hallo!
Saartje is sinds een week bij ons en ik heb hiervoor 2,5 week vrijgenomen. Als ik weer ga werken is ze 2 dagen doordeweeks alleen thuis. Van 08.30-12.00 en 13.00-17.00. We zijn nu hard aan het oefenen om alleen te zijn en dit gaat ook erg goed. Ik ga soms boven de was strijken en ben dan zo 1,5 uur weg.
Ze gaat in de bench (in de woonkamer) en valt na 5 minuten in slaap. Soms als ik beneden kom ligt ze languit op dr rug en kijkt ze me aan: 'pff moet ik nu alweer opstaan??'

Nou hadden we voordat we haar kregen het idee om de bijkeuken haar plekje te maken zodat ze wat meer ruimte heeft als ze alleen is.

Maaaaar de bench gaat nu zo goed en ik ben bang dat als ik haar in de bijkeuken zet dat ze zich een beetje verloren voelt in de grote ruimte als wij er niet zijn.

Ik moet dus kiezen tussen twee:
- In de bench waar ze zich nu heel veilig voelt in de woonkamer. Dat betekend wel dat ze 2x4 uur niet kan lopen/dollen.
- In de bijkeuken waar ze wel bewegingsvrijheid heeft maar waar ze zich helemaal alleen kan gaan voelen in de grote ruimte zonder haar vertrouwde plekje.

Ps: de bench zou ook in de bijkeuken kunnen maar dan hebben we niet meer de mogelijkheid om haar in de kamer (met ons erbij) de momentjes rust te bieden die ze zeker nodig heeft aangezien ze anders de hele dag door bokkesprongen maakt.

Graag hoor ik jullie tips/adviezen hoe ik dit aan kan pakken om het voor Saartje zo fijn mogelijk te maken!

Gr Floor en Saar :bruinpootje:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik zou haar voorlopig nog in de bench laten als ze het zo goed doet. In ieder geval tot ze helemaal zindelijk is en haar tandjes gewisseld heeft (en niet de behoefte heeft om te "slopen"). Terzijnertijd zou ik de bench wel in de bijkeuken zetten.

Wij hebben helaas geen bijkeuken, want dat is wel ideaal.
Keo verbleef al vrij snel in de bench in de hal, de eerste weken stond de bench in de woonkamer. Hij was er altijd dol op, want hij kreeg wat lekkers als hij er in ging :)

Inmiddels slaapt hij los in de hal op zijn kussen. Maar we moeten wel de brievenbus afschermen, want post is niet veilig als hij alleen is :wink: .
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ten eerste vind ik het best wel heftig voor zo'n klein puppie om bijna 2 hele dagen alleen te moeten zijn. Kan je niet een paar maanden een oppas regelen, en dat langzaam afbouwen?
Daarnaast zou ik de bench lekker in de kamer laten staan, gezellig erbij in ieder geval. Want ook al denk je dat er in de bijkeuken niet veel te slopen is, ze vinden wel wat hoor. (plintjes, kozijnen, een matje, behang, etc). Dus voorlopig lekker in de bench laten!
Floorske
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Floorske »

Ze zal niet meteen twee hele dagen alleen zijn. Mijn schoonmoeder komt in huis en de buurvrouw is ook een dag thuis. Ze willen allebei graag oppassen maar het zal op den duur zeker voorkomen dat ze alleen moet zijn. Tussen de middag is er sowieso iemand een uur thuis voor haar dus ik denk dat dit goed te doen is..
Bedankt voor jullie reacties, ik denk zelf ook dat het het beste is om haar nog even in de bench te laten nu ze het zo fijn vindt.
Gr Floor

ps: moest net toch even hard lachen.. ze hoorde haar buikje rommelen en begon tegen haar buik te blaffen. Zo leuk om te zien hoe ze iedere keer weer iets nieuws ontdekken!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Floorske schreef:Ze zal niet meteen twee hele dagen alleen zijn. Mijn schoonmoeder komt in huis en de buurvrouw is ook een dag thuis. Ze willen allebei graag oppassen maar het zal op den duur zeker voorkomen dat ze alleen moet zijn. Tussen de middag is er sowieso iemand een uur thuis voor haar dus ik denk dat dit goed te doen is..
Bedankt voor jullie reacties, ik denk zelf ook dat het het beste is om haar nog even in de bench te laten nu ze het zo fijn vindt.
Gr Floor

ps: moest net toch even hard lachen.. ze hoorde haar buikje rommelen en begon tegen haar buik te blaffen. Zo leuk om te zien hoe ze iedere keer weer iets nieuws ontdekken!
:lol: dat is wel heel grappig, tegen haar eigen buik blaffen :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Zou de bench in de bijkeuken zetten. Dan gewoon eerst deur open laten van de bijkeuken en haar in de bench zetten. Heeft ze alsnog dat veilige gevoel. Daarna Gewoon deur open van de bench.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij hebben Bruce zowel in de bijkeuken en in de Bench, als er tussen de middag iemand thuis is dat, volgens mij, ruim voldoende.

Zelf ben ik een paar weken om 12 uur naar huis gegaan om te kijken hoe het ging en om hem een klein beetje bewegingvrijheid te geven, hebben dat langzaam afgebouwd en hij is nu samen met Noah vier dagen van 7 uur tot half drie alleen thuis, Noah voor de bench en Bruce erin.

Gaat prima, en vanaf een uur of drie zijn ze tot en uur of 7 heerlijk in de tuin, dan weer in hun huis dan weer spelen ze samen heerlijk.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Plaats reactie