Saartje is sinds een week bij ons en ik heb hiervoor 2,5 week vrijgenomen. Als ik weer ga werken is ze 2 dagen doordeweeks alleen thuis. Van 08.30-12.00 en 13.00-17.00. We zijn nu hard aan het oefenen om alleen te zijn en dit gaat ook erg goed. Ik ga soms boven de was strijken en ben dan zo 1,5 uur weg.
Ze gaat in de bench (in de woonkamer) en valt na 5 minuten in slaap. Soms als ik beneden kom ligt ze languit op dr rug en kijkt ze me aan: 'pff moet ik nu alweer opstaan??'
Nou hadden we voordat we haar kregen het idee om de bijkeuken haar plekje te maken zodat ze wat meer ruimte heeft als ze alleen is.
Maaaaar de bench gaat nu zo goed en ik ben bang dat als ik haar in de bijkeuken zet dat ze zich een beetje verloren voelt in de grote ruimte als wij er niet zijn.
Ik moet dus kiezen tussen twee:
- In de bench waar ze zich nu heel veilig voelt in de woonkamer. Dat betekend wel dat ze 2x4 uur niet kan lopen/dollen.
- In de bijkeuken waar ze wel bewegingsvrijheid heeft maar waar ze zich helemaal alleen kan gaan voelen in de grote ruimte zonder haar vertrouwde plekje.
Ps: de bench zou ook in de bijkeuken kunnen maar dan hebben we niet meer de mogelijkheid om haar in de kamer (met ons erbij) de momentjes rust te bieden die ze zeker nodig heeft aangezien ze anders de hele dag door bokkesprongen maakt.
Graag hoor ik jullie tips/adviezen hoe ik dit aan kan pakken om het voor Saartje zo fijn mogelijk te maken!
Gr Floor en Saar