Voorhuidonsteking

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Suus

Voorhuidonsteking

Ongelezen bericht door Suus »

Onze lieverd kreeg de afgelopen 2 weken steeds meer pusverlies. Op zich geen groot probleem en voor ons bekend ivm eerdere reuen die wij in huis hebben gehad. Omdat het niet over ging en erger werd heb ik maandag bij de da dat goedje gehaald om het te reinigen/verbeteren.
Dit heb ik maandag eind van de dag gebruikt.

Sinds dinsdag is onze mop lusteloos, slaapt de hele dag en eet amper. Dinsdag weer het goedje gebruikt maar dit ging niet zo goed omdat hij erg tegen stribbelde en piepte. Gisteren heb ik de da weer gebeld omdat ik het gevoel had dat hij angstig voor mij werd als ik met dat spul aan kwam, hij piepte als ik aan zijn piem kwam en zo lusteloos was. Ook gemeld dat hij zo lang plast, zeker een minuut per plas. De da dacht dat hij niet tegen het goedje kon dus heb ik zoutoplossing gekregen. Ik zou hem gisteren even rust geven en vandaag dat dan gebruiken.

Vanochtend echter kwam hij om 12 uur eens zijn bench uit zetten en liep er een bloedspoor door de kamer, uit zijn piem. Ik heb de da gebeld en die wilde hem even zien. Vanmiddag daar geweest en de da kreeg de voorhuid amper terug getrokken en het slijmvlies was geirriteerd. Nu bedacht ik mij ook dat zijn lippenstift er al die tijd niet uitgehangen heeft terwijl we die normaal bijna de hele dag te zien krijgen. De da heeft de voorhuid terug getrokken en eea schoon gemaakt, ik moest het nu even laten rusten.

Toch knaagt het een beetje dat hij zo lusteloos is. Kan het bij een hond idd zo werken dat hij zich terug trekt en slaapt en amper eet?

Ook vraag ik mij af of het nu niet weer vast gaat zitten als ik niks doe?
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Het zal wel ontstoken zijn en dat je hond er toch niet echt lekker van is. Vandaar het vele slapen. Verder weet ik het niet. Diezel heeft af en toe wel een puspiemel, maar zoveel last heeft ie nog nooit gehad.

ZOu het wel in de gaten houden hoor!
Beterschap groetjes van Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

door een paar dagen een extra boost vitamine c te geven verhoog je de zuurgraag in zijn urine die dood dan de bacterieen

glutenvrije gewoon van de drogist, hema, kruidvat...

ik heb het altijd in huis voor de reuen
al me kinders uitgevlogen
Suus

Mag je dat ook gewoon aan een pup geven?
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

speurneus carola schreef:door een paar dagen een extra boost vitamine c te geven verhoog je de zuurgraag in zijn urine die dood dan de bacterieen

glutenvrije gewoon van de drogist, hema, kruidvat...

ik heb het altijd in huis voor de reuen
Hoeveel vitamine C moet je dan geven?
Ik spoel Ramses soms eens met Kamille thee maar vitamine C wil ik ook wel eens proberen of dat werkt bij de mannen. Ramses is nog wel te spoelen maar 'Fritsie Friemel' gaat nog een zware dobber worden :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

het gaat om die extra boost he, ze maken zelf vitamine c aan en wat overtollig is dat plassen ze uit, dat willen we juist

daarom moet het ook maar een paar dagen, altijd vit c geven zou geen nut meer hebben, plus dat de nieren dan heel erg belast worden door constant een te hoge zuurgraad te moeten bewerken.

een paar dagen deed ik altijd 2x per dag 4 tabletjes voor een grote duitse herder en dan was het weer weg.

betere methode dan dat spoelen met de nodige trauma's en ab kuurtjes (ab is een wondermiddel maar beter geen ab geven is beter)

en of een pup dat mag? hoe oud is de pup? kleine pups zou ik dat niet doen..vanwege die nieren he, maar een hond van 6 maanden is in dat geval geen pup meer, ab krijgen ze dan ook al mee van da.

en maar paar dagen gebruiken, het gaat om de boost/overdosis
Suus

Solo is 5,5 maand. Hij heeft AB gehad met 8 weken en dat was geen pretje nee. Nu heeft hij dat niet overigens.

Zijn piem zit nog steeds verstopt en hij druppelt nog steeds bloed, ben toch een beetje bang dat dat weer vast gaat plakken van binnen allemaal...

Nu las ik op internet dat bloeddruppels naast pus te maken hebben met een prostaat, dat zou ook wel weer verklaren waarom hij zo enorm lang plast per keer...
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

wat is lang??? want veel hondjes is aangeleerd dat ze elke boom elke paal en elke hoek mogen plassen dan sparen ze op voor de volgende boom/hoek

ik heb daar bv een gruwlijke hekel aan dus mijn reuen leer ik uit te plassen op 1 of 2 plakken max. en niet te verdelen over 20 plekjes alleem om laten merken dat ze er zijn.

is het 1 straal maar lang... of is het moeizaam? beetje plas, dan ff nix dan wat druppels dan een straaltje dan weer nix dan weer druppels... ja das niet goed dat is inderdaad een prostaat probleem, verdikking of vernauwing van urinekanaal ergens door of misvormt dat kan ook en dat geeft problemen aan het potloodje, want dat is dan altijd vies van het nadruppelen.

de normale problemen van reutjes is vaak dat ze puntje nog buiten hebben en dan in de viezigheid zitten, zand en vies blijft plakken en dan trekt het putje zich weer terug en neemt dat mee naar binnen waardoor het daar gaat ontsteken, voor dat probleem is het geven van vit c een huismiddeltje. voor andere problemen zoals prostaat vernauwingen etc. zou dat niet helpen.

reuen hebben nl een botje in hun piep zitten, mannen hebben dat niet, als een hond dan gaat zitten dan duwt de heup dat botje naar voren waardoor wij dat potloodpuntje kunnen zien.
Suus

Solo plast per wandeling 1 keer. Hij plast in 1 keer alles uit, sinds maandag plast hij ook wel in 1 keer maar duurt een plas zeker een minuut, de straal is dunner zeg maar ;-)

Bedankt ook voor de info over het botje! Hij hangt er idd altijd uit als hij zit... behalve op het moment dus. Dat maakt dat ik mij zorgen maak om een verkleving straks of zo, de da moest gisteren best kracht zetten om de voorhuid naar achteren te krijgen.
Suus

Hij is nog steeds de hele dag aan het slapen :confused:
Vandaag zijn piem even gezien..die zat onder het slijm en pus.
Vanmiddag heeft hij ook over gegeven en eet amper.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit te verklaren is als terug trek gedrag :(
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

tsja ik zou toch ff gelijk naar de da gaan dan als je het niet vertrouwd
Suus

Ik heb er een vervelend gevoel bij maar ik denk niet dat het acuut is. Nu moet ik zeggen dat wij hier geen DA hebben met weekenddienst maar een spoedkliniek 30 minuten hier vandaan. Dat is denk ik niet bedoelt voor dit soort dingen...

Kon hij maar gewoon praten :oops:
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Heeft hij koorts?

Ik zou, als je het niet vertrouwt, gewoon even de DA bellen en overleggen. Dan kan je uitleggen wat er aan de hand is en dan kan de DA aangeven of het nodig is om langs te komen of niet.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Suus

Ik denk dat hij geen koorts heeft, hij voelt overal zoals altijd eigenlijk qua temp.

Ik kijk het even aan hoe hij morgen wakker wordt denk ik. Vandaag hebben we ook cursus gehad dus hij zal zijn beetje energie daar wel verspeeld hebben ook denk ik.
Suus

Het lijkt wat beter te gaan (minder futloos en goed eten) dus ik kijk het nog even aan. Stond wel bij de da... met een poes met een vermoedelijk gebroken pootje dus heb wel even gevraagd hoe en wat maar da gaf aan het even aan te kijken nog.

Dank voor jullie reacties!
Plaats reactie