Aanleren van wild apporteren

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Aanleren van wild apporteren

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik heb met mijn jongens beide jachttraining gedaan, maar met dummy's

Inmiddels ben ik daar mee gestopt in groepsverband en train ik gewoon lekker zelf met mijn jongens.
Ik heb er lol in en zij ook :wink:

Nu heb ik een eend gekregen van iemand en wil ik ze hier eens aan laten wennen.

Hoe moet ik te werk gaan en waar moet ik opletten , eerst het vasthouden van de eend erin krijgen en dan makkelijk apporten gaan oefenen ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hebben ze ooit eerder wild gepakt?
Zo niet: leg het eens in de tuin en laat ze maar eens snuffelen, neigen ze het op te pakken, moedig je aan "goed zo, vast" en dan bij je roepen en laten afgeven.
Hebben ze al wel eens eerder wild gepakt, dan kun je het stuk gewoon in je training verwerken: dus een eend in plaats van een dummy. :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Dankjewel Dorien.

Ze hebben nog niet eerder wild gepakt.

Heb de eend uit de diepvries gehaald, dus als hij ontdooit is eens kijken of ze het willen pakken :wink:

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

-kim- schreef:Dankjewel Dorien.

Ze hebben nog niet eerder wild gepakt.

Heb de eend uit de diepvries gehaald, dus als hij ontdooit is eens kijken of ze het willen pakken :wink:
succes! :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

kim dat komt allemaal goed en als het niet lukt ben je hier altijd welkom dan zal ik jou helpen!!!!!!!

gr mariska
-kim-
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor het aanbod Mariska :)

Even dan de update hoe het gaat.

Mexx blijft bij proberen vast te pakken en aan de eend duwen. Had van hem wel anders verwacht aangezien hij behoorlijk fanatiek is, maar hij is natuurlijk 5 en heeft nooit wild gepakt.
Als ik het hem geef, houd hij het wel heel even vast.

En dan Bear, die vind het geweldig, met een dummy is hij niet zo fanatiek. Maar met de eend vind hij het super. Zal eens kijken of ik de foto's straks geplaats krijg. Pakte hem na even snuffelen meteen op en kwam hem brengen.

Leuk om afwisseling in mijn training te krijgen , dus we gaan proberen afentoe aan een konijn, duif, eend of iets dergelijks te komen 8)

Plaats reactie