Dingen die een labrador moet onthouden

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Jron

Ongelezen berichtdoor Jron » 28/01/10 22:57

509. Als het baasje met een kruk loopt dan hoef je niet keihard te gaan blaffen omdat je een kruk een raar ding vind. Ook hoef je niet het baasje zijn net geopereerde voet af te gaan likken of er bovenop gaan staan. En om het baasje heen rennen als die met een kruk loopt is niet leuk, het baasje probeert zich voor te bewegen.

monique1977

Ongelezen berichtdoor monique1977 » 29/01/10 15:21

onze lab lany steelt tasjes van oudere dames. Ik werk op een ontmoetingsgroep voor dementerende mensen en daar doet lany met haar neus altijd de tasjes van de stoelen aftikken en vervolgens neemt ze de tasjes mee naar haar kussen. dus de volgende regel maar
510 geen tassen van de stoelen af halen je bent geen tasjes dief

Willy

Ongelezen berichtdoor Willy » 08/03/10 14:30

511. Vetbollen zijn voor de vogels en dus NIET voor jou. Ga je weer vogelzaad poepen en plastic netje overgeven. :kots:

Maico

Ongelezen berichtdoor Maico » 10/03/10 10:53

512. Katten zijn geen piepbeestjes/speelgoed waar je achteraan kunt rennen. :oops2:

Jo-Ann

Ongelezen berichtdoor Jo-Ann » 10/03/10 13:07

513: Heel lief als je wilt helpen de boodschappen uit de auto te halen, maar een doosje eieren moet je de volgende keer maar laten liggen... heb ik nl. nix meer aan als je het doosje (en dus ook de eieren) kapot hebt gebeten bij het vastpakken.
:D :lol: :D :lol: :D :lol:

Maico

Ongelezen berichtdoor Maico » 10/03/10 13:13

514. WC papier is voor mensen, niet voor honden om de hele rol af te rollen en er mee te gaan stoeien, ook al heb je het op de page reclame anders gezien. :lol:

Flippie

Ongelezen berichtdoor Flippie » 17/03/10 23:20

Wauw, wat leuk dat dit topic nog altijd loopt! 514 regels al, mijn hemel, ben blij dat ik geen labrador ben. :D

Willy

Ongelezen berichtdoor Willy » 24/05/10 15:57

515. Je hoeft niet tegen de kalfjes te blaffen en te springen wanneer ze jou nieuwsgierig volgens langs het hek. Vinden ze niet leuk en schrikken zich een hoedje. :mafkees:

robertenmelissa

Ongelezen berichtdoor robertenmelissa » 26/05/10 02:45

516. Tja.. je bent een labje, voor het schapendrijven ben je niet geboren. Laat dat maar aan die border collies over.. :D
517. Als het baasje schoentjes voor je koopt moeten deze aan blijven, ook als je zielig kijkt mogen ze niet uit..
518. Als kleine kindjes hun ijsje met je willen delen moet je likken aan het ijsje... niet het gehele gezichtje schoonmaken..

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 21/05/12 20:53

519. Je hoeft de dweil niet vanonder je drinkbak te trekken, die ligt daar voor een reden. En die reden is niet dat de baasjes zo morsen als ze je drinkbak bijvullen. (Doby)
520. Sluffers en speelgoed hoeven niet mee te gaan slapen, al helemaal niet als je toch van plan bent ze bovenaan de trap (rond piepspeeltje) of vlak voor de slaapkamer van de heerlijk slapende ouders te laten vallen (zware vadersluffers). (Caedlih)
521. Piepspeeltjes ergens op een donkere plek leggen (vlak voor de trap bv. als de living enkel verlicht wordt door een sfeerlichtje), is niet wat het baasje onder een goede mop verstaat. (Caedlih)
522. Je hoeft er echt niet met je neus bovenop te staan als de papa de haard aanmaakt/bijvult en elk houtstuk met je ogen te volgen. Ze zullen echt niet plots in jouw mond landen. (Doby)
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Connie mama van Boris

Ongelezen berichtdoor Connie mama van Boris » 21/05/12 21:41

523. Paarden zijn géén uit de kluiten gewassen honden waar je eens lekker mee kunt gaan spelen!
524. Als mensen je willen aaien kunnen ze er zó ook wel bij, je hoeft geen handje te helpen door in de lucht te springen.
525. Als het baasje op zijn knieen in de tuin het onkruid aan het verwijderen is hoef je niet stiekem achter zijn rug een zitkuil te graven.

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 21/05/12 21:59

526. Je hoeft niet aan te geven wanneer het tijd is om op te staan daar heeft de baas een wekker voor...en nee dat ben jij niet.....
527. Vogeltjes mogen ook in de tuin komen...die is niet alleen van jou
528. Als de bel gaat dan hoef je niet als eerste bij de deur te zijn zodat ik bijna over je struikel...ik hoor die bel zelf echt wel......
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 21/05/12 23:51

Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. Ik mag niet van straat eten .. And so on!

:D

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 21/05/12 23:55

526b. En als je dan toch voor wekker wilt spelen, zorg dan tenminste dat je klok juist staat. En niet steevast een kwartier te vroeg afloopt. (Doby)
b of c aanvulling bij eerdere regels over helpen de paardenstallen te mesten en de gemorste paardenkorrels op te vegen: heel lief van je om de restanten van het hoefsmidbezoek (stukken hoef) op te vegen, maar dat doet de baas liever zelf. Het is misschien niet haar favoriete karweitje, maar heel wat favorieter dan in het midden van de nacht met een slaapkop je braaksel te moeten opruimen (Caedlih).
527. Je bent een retriever. Retrievers apporteren. Dat betekent spullen naar de baas toe brengen. Het zou heel fijn zijn als je dat ook met de sluffers kon doen waarmee je zo fijn gespeeld hebt of andere baasjes (bij de deur, ver van de zetel vandaan) begroet hebt. (Caedlih)
527b. Als dat toch niet lukt, is het wel zo fijn dat je niet eerst een waterspoor aanlegt waar het slufferloze baasje met haar kousenvoeten inlopen kan. (Caedlih en Doby)
528. Als het de bedoeling was geweest dat je half op de koude, harde vloer ligt, had het baasje wel geld bespaard door een kleinere mat te kopen. (Doby)
528. Als je graag wilt apporteren, is het attent je speeltje ietwat proper te houden. Het nat maken en vervolgens in het droge zand laten vallen, hoort daar niet onder. (Caedlih)
529. Je bent geen vogel. Dat betekent dat in volle vaart een slok nemen uit de plas water waar je net doorheen aan het crossen bent, zal resulteren in een verslikking. Ook na jaren oefening. (Caedlih)
530. Als ik een zwarte labrador wil, koop ik er wel eentje. Je hoeft geen haarspoeling te nemen in de zwarte, olie-achtige, stinkende drek die jij vijver noemt. (Caedlih)
531. Als je in een beek springt, is het handig om eerst even in te schatten of je er zelf nog uit kunt raken. Laat staan dat je in een beek springt waar het baasje je op haar eentje onmogelijk uit krijgen kan. En dan hulp moet zoeken die haar hand vasthouden wil zodat ze veilig tot op jouw hoogte raken kan. (Caedlih)
532. Als schoenen in de garage of op een matje bij de achterdeur staan, heeft dat een reden. En dat is niet omdat jij dan met die wandelschoenen of tuinlaarzen (beide met diepe groeven in de zolen waar de modder zich zo fijn in verzamelen kan) een rondje doorheen het huis zou doen, vooral niet als je ze onderweg ook nog eens hard op de vloer laat stuiteren. (Caedlih en Doby)
533. Als de baas haar schoenen aan wil trekken voor een wandeling, zet ze die op de grond om er makkelijk in te kunnen stappen. Niet omdat jij er mee vandoor zou gaan. Dit geldt ook voor sluffers. (Caedlih en Doby)
534. Het is niet netjes om op visite meteen de eetbakjes van inwonende honden en katten te ledigen en alle (!) botten in beslag te nemen. (Caedlih)

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 28/05/12 13:53

O jaaaaaaaa, deze hadden we ook nog! :lol:

535. De krabpaal tot aan het plafond is aangeschaft voor de katten en niet voor uit de kluiten gegroeide puppen, het is dus ook niet grappig als je daar ineens tot halverwege in staat... vrouwtje krijgt dan een hartverzakking.
536. Als er iets midden op de grote tafel staat betekent dat, dat dit voorwerp niet voor jou bestemd is, niet dat je dan met vier poten op de tafel moet springen om het eens goed te bekijken.
537. Het is niet grappig om snel iets van de tafel te trekken als je langs komt rennen.
538. Het is ook mogelijk om een gebedje te doen zonder de Tibetaanse gebedsvlaggetjes van het lijntje te trekken.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!


Terug naar “Opvoeding”