Joep wil niet in de autobench

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
kelly1609

Joep wil niet in de autobench

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Hallo allemaal,
omdat wij op vakantie naar Oostenrijk gaan hebben we een autobench gekocht. Het gaat om deze:
Afbeelding

Hij is meer dan ruim genoeg maar nu hebben we een probleem... Joep gaat de bench niet in! Hij staat nu in de woonkamer met zijn beer en een appel...maar de appel heeft hij eruit gevist door zich helemaal uit te rekken en niet verder erin te gaan dan zijn voorpoten...

Hoe kunnen we met hem oefenen zodat hij er wel zelf in gaat en het ook leuk gaat vinden?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Hoe lang staat hij al in de woonkamer?
Ik had dat ook met een reisbench voor Flits, daar wilde hij eerst ook niks van weten.
Maar ik gooide er steeds wat kleine lekkernijen in zonder dat hij het door had, dus als hij dan eens ging snuffelen daar vond hij ze vanzelf. En ik heb er verder eigenlijk niks mee gedaan.
Flits kent alleen het woord bench en dat heb ik ook een paar keer toegepast. Als hij dan even paar sec. erin bleef liggen was hij heel braaf en daarna kreeg hij ook weer "vrij".
Nou binnen een week lag hij er gewoon lekker in te slapen uit zichzelf en nu nog steeds :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Hij staat nu in de woonkamer met zijn beer en een appel...maar de appel heeft hij eruit gevist door zich helemaal uit te rekken en niet verder erin te gaan dan zijn voorpoten...
:D :D ik zie het al voor me.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik heb het met de doggyride net zo gedaan als Lucie, ongemerkt lekkers erin, paar seconden erin en dan was hij heel braaf en na een poosje ging het vanzelf.
Je kunt het misschien ook met de clicker trainen?
Niet al teveel druk opleggen denk ik, de doggyride heeft hier ongeveer een week in de kamer gestaan.
Succes! :)
Afbeelding

Bedankt Monika!
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Is het misschien een idee om Joep zijn eten in zijn autobench te geven?
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Goede tip Imca.
Speelt hij graag met ballen, dan zou je het leuk maken ook nog zo kunnen oefenen.
Succes, het komt vast wel goed :wink:
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

Bedankt voor alle tips!

Toen wij gisteren even niet thuis waren heeft hij alle brokjes eruit gestolen. Hij is er dus ingeweest ;)

Zijn eten geven we hem er nu ook in. En elke keer als hij erin gaat dan krijgt hij een "braaf".

Hij is gek op ballen dus daar kunnen we ook weer mee oefenen :)
Plaats reactie