kont/onderkant staart kapot bijten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marronaimee

kont/onderkant staart kapot bijten

Ongelezen bericht door marronaimee »

hallo allemaal,

Ik hoop echt dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt of er van af weet, want wij weten het niet meer.
We zijn nu al 3 keer naar de dierenarts geweest en eerst dacht hij aan de anaalklieren.
Geleegd (niet veel) , maar ze bleef bijten...Ze heeft in 1 keer een aanval dat ze moet bijten..ze stopt dan alleen als je haar hoofd weg duwt, want soms duurt het echt een paar minuten voor ze stopt.
2e keer bij de dierenarts weer naar de anaalklieren gekeken, maar zat ook weer niet veel in en toen een antibioticaspuit gekregen.
Hielp een paar dagen, maar ze begon weer te bijten. Ik heb het weer even aangekeken, maar toen weer naar de dierenarts gegaan.
Dat was 2 weken geleden en toen heeft ze antibioticatabletten gekregen en een creme voor het geval het een infectie/schimmel o.i.d. is.
Antibioticatabletten zijn nu al een paar dagen op en de creme smeer ik nog, maar het helpt allemaal niets.
Ik heb het idee dat de dierenarts het ook niet weet en maar vanalles probeert...

Íemand een idee wat het zou kunnen zijn???? Het ziet er zo zielig uit :(
En het blijft bij die ene plek (stukje onder de staart en aan 1 zijkant vd kont). Als ze de staart laag heeft zie je het niet.

Bedankt voor de reacties alvast!
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Dat is wel heel sneu.
Waarschijnlijk krijg je nu heel veel adviezen en ik zou daardoor helemaal door de bomen het bos niet meer zien.
Maar goed ik doe ook een duit in het zakje.
Mijten?
Vaker bij de aanhechting van de staart en soms in combinatie met oren en pootjes.
Als alles geprobeerd is en de da het ook niet meer weet eens thornit ear powder proberen?
Werkt uitstekend tegen mijten.
Maar goed ik weet het ook niet hoor.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Heeft zij gezonde gewrichten/rug? Dat kan namelijk een oorzaak zijn van omgericht gedrag (naar de staart bijten omdat rug/heupen pijn doen) verder zou ik even niets weten...
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

getest op diverse wormen hoop ik?
al me kinders uitgevlogen
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Het zal niet maar...vlooienallergie?
Hoeft ze niet zelf te hebben, maar een beet van een vlo is dan al voldoende..
Denk ook maar even mee :roll:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
marronaimee

vlooien hebben ze altijd al een kuur voor en daarvoor nooit last/allergisch geweest voor een beet. Dit speelt ook al 3 maanden, dus lijkt me niet dat het een vlooienbeet is geweest (helaas, want dan was het wat sneller te verhelpen)

ze heeft verder ook geen last van haar gewrichten of rug ....

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
marronaimee

Ze hebben al wel altijd een kuur voor wormen, maar de dierenarts heeft zover ik weet geen test gedaan verder
marronaimee

Herman 70 schreef:Dat is wel heel sneu.
Waarschijnlijk krijg je nu heel veel adviezen en ik zou daardoor helemaal door de bomen het bos niet meer zien.
Maar goed ik doe ook een duit in het zakje.
Mijten?
Vaker bij de aanhechting van de staart en soms in combinatie met oren en pootjes.
Als alles geprobeerd is en de da het ook niet meer weet eens thornit ear powder proberen?
Werkt uitstekend tegen mijten.
Maar goed ik weet het ook niet hoor.
Heb nog nooit gehoord van thonit ear powder. Zal het eens nakijken.
Maar hoort mn andere hond ook geen last te krijgen als het om mijten gaat? Ik weet het niet want we hebben nooit mijten gehad
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

als er wormen zijn dan zou je het toch zien aan de ontlasting. Een keer een kuurtje betekend ook niet altijd wormvrij.
Verder weet ik het ook niet. Ik hoop dat jullie er snel achter komen wat het is want zo is het natuurlijk niet leuk.
Afbeelding

bedankt Sharon !
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Ook geen hotspot op het achterlijf?
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wormen hoef je niet direct aan de ontlasting te zien bij mijn weten.
Als dit soort zaken (hotspot/mijten/wormen) uitgesloten zijn/worden zou je misschien kunnen overwegen om haar een prik tegen de jeuk te laten geven en dan een paar dagen een kap om doen zodat zij er niet bij kan, op die manier kun je het gedrag misschien doorbreken.
De prik tegen de jeuk is niet een van de gezondste dingen maar ik zou hem wel laten zetten anders wordt ze helemaal gek met die kap om.
Zo'n prik werkt dacht ik drie dagen, misschien is dat net voldoende om dit gedrag te doorbreken.
Succes ermee, want leuke dingen zijn dit niet voor je hond :(
marronaimee

Roos schreef:Wormen hoef je niet direct aan de ontlasting te zien bij mijn weten.
Als dit soort zaken (hotspot/mijten/wormen) uitgesloten zijn/worden zou je misschien kunnen overwegen om haar een prik tegen de jeuk te laten geven en dan een paar dagen een kap om doen zodat zij er niet bij kan, op die manier kun je het gedrag misschien doorbreken.
De prik tegen de jeuk is niet een van de gezondste dingen maar ik zou hem wel laten zetten anders wordt ze helemaal gek met die kap om.
Zo'n prik werkt dacht ik drie dagen, misschien is dat net voldoende om dit gedrag te doorbreken.
Succes ermee, want leuke dingen zijn dit niet voor je hond :(
Bedankt! Inderdaad iets om te overwegen om te doen.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wormen en larfjes kruipen uit de anus en kunnen veel jeuk veroorzaken in die omgeving en je hoeft ze niet altijd te kunnen zien, sommige wormen raken resistent tegen veel gebruikte middelen daarom is wisselen van wormenbestrijding gewenst om dat tegen te gaan.

ik zou toch een hoopje ontlasting na laten kijken bij de da op parasieten.

ook vlooien je hoeft ze niet te zien, maar 1 beet kan wel 2 weken jeuk geven dus ook dat is een punt.
al me kinders uitgevlogen
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hoe gaat het nu met jouw meidje?
Is het bijten al minder geworden?
marronaimee

Roos schreef:Hoe gaat het nu met jouw meidje?
Is het bijten al minder geworden?
het bijten is nog niet veel minder geowrden helaas..
Wel is de plek verschoven....niet meer bij de kont, daar beginnen de plekken zich langzaan te herstellen..soms nog wel wat rode vlekjes/blaasjes..maar trekt merendeels weg..
Nu heeft ze veel rode schrale vlekjes op haar buik en vooral dicht bij haar vagina...
Ik snap er niets van...ik ben de schrale vlekjes nu aan het insmeren met vaseline..misschien dat het helpt.

Bedankt voor je interesse :)
Plaats reactie