Bah, bah vuile viezerik!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

marions schreef:
doggie schreef:Ik begrijp niet goed wat het verschil is tussen het vlees dat je in de koelkast hebt liggen en het dode konijntje wat Noah had gevonden. Behalve dan de mate van versheid natuurlijk :lol:

Ik heb er dan ook nooit zo'n moeite mee als Leentje wat vindt en opeet.
Vlees is vlees, zolang ik maar niet hoef mee te eten! :wink:

Ik wel :wink:
A. omdat Nick eens een dode mol heeft opgevroten en daar érg ziek van is geweest en
B. omdat ik gewoon niet wil hebben dat hij buitenshuis (vr)eet..
Ben ik ook wel met je eens, en ik probeer Leentje er ook wel vandaan te houden, maar dat lukt jammer genoeg niet altijd. En dan kan ik me er ook net meer zo druk om maken.
Het gaat mij meer om dat iemand het zo vies vindt, alsof een konijntje uit het bos zieliger en viezer is dan kant en klaar vlees voor de hond....
Ik denk juist altijd: dat konijntje heeft tenminste puur natuur geleefd, en heeft zeer waarschijnlijk een veel beter leven gehad dan de dieren die we aan onze honden voeren.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

doggie schreef:
marions schreef:
doggie schreef:Ik begrijp niet goed wat het verschil is tussen het vlees dat je in de koelkast hebt liggen en het dode konijntje wat Noah had gevonden. Behalve dan de mate van versheid natuurlijk :lol:

Ik heb er dan ook nooit zo'n moeite mee als Leentje wat vindt en opeet.
Vlees is vlees, zolang ik maar niet hoef mee te eten! :wink:

A. omdat Nick eens een dode mol heeft opgevroten en daar érg ziek van is geweest en
Ben ik ook wel met je eens, en ik probeer Leentje er ook wel vandaan te houden, maar dat lukt jammer genoeg niet altijd. En dan kan ik me er ook net meer zo druk om maken.
Het gaat mij meer om dat iemand het zo vies vindt, alsof een konijntje uit het bos zieliger en viezer is dan kant en klaar vlees voor de hond....
Ik denk juist altijd: dat konijntje heeft tenminste puur natuur geleefd, en heeft zeer waarschijnlijk een veel beter leven gehad dan de dieren die we aan onze honden voeren.
dat is ook wel zo(hoewel ik ook wel wild voer),maar de beesten die ze vinden zijn vaak wél in verre gaande staat van ontbinding :kots:
en het vlees uit de vriezer wat ze krijgen is kakelvers(heb nu lamsvlees met slachtdatum 20-03-2012) alleen wat vriesbrand en dat wil de consument niet :roll:
tja als ik voor me zelf mag kiezen,dan heb ik liever dat ze vers eten dan bedorven,ook al maakt het voor de honden niet veel uit.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

roef schreef:
doggie schreef:
marions schreef:
dat is ook wel zo(hoewel ik ook wel wild voer),maar de beesten die ze vinden zijn vaak wél in verre gaande staat van ontbinding :kots:
en het vlees uit de vriezer wat ze krijgen is kakelvers(heb nu lamsvlees met slachtdatum 20-03-2012) alleen wat vriesbrand en dat wil de consument niet :roll:
tja als ik voor me zelf mag kiezen,dan heb ik liever dat ze vers eten dan bedorven,ook al maakt het voor de honden niet veel uit.
Hier word ook veel wild gevoerd :)
Het is niet zozeer dat ik het een zieliger vind dan het ander maar ik vind het toch niet echt prettig als zo'n harig beestje me nog aankijkt zeg maar, ik zou om die reden ook geen hele prooidieren voeren.
Ik voer Noah heel bewust rauw maar dan toch liever schoongemaakt hoor :wink:
Plus dat ik het met het bovenstaande eens ben, ben als de dood dat hij er ziek van word of dat er iemand iets met gif heeft neergelegd, je hoort zulke rare dingen :(
Ik kan namelijk niet zien hoelang dat beestje daar al ligt en ik weet dat wat ik in de vriezer heb liggen goed vlees is.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Floortje Faun schreef:[quote="sharon66057"Ik zou echt nooit hele prooidieren kunnen voeren, denk dat ik er dagelijks nachtmerries over zou hebben :D

Maar goed, er ligt lekker vlees voor Noah in de koelkast maar dat krijgt hij toch echt niet vanavond, hij heeft genoeg gehad denk ik zo. Denk niet dat hij blij met me is als ie merkt dat hij geen eten krijgt vanavond :wink:

Ik moet er ook niet aan denken om mijn hond dingen te voeren waaraan nog duidelijk te zien is dat het dode dieren zijn...
Ik vind het behoorlijk hypocriet van mezelf, maar nee, ik moet er echt niet aan denken. :oops:

En ja, het is de natuur, maar ik zap toch weg als er gejaagd wordt in een natuurdocumentaire. :oops:
Lang leve onze labjes!!! Vuilnisbakjes, maar gelukkig ook niet meer dan dat.

Is het nog gelukt om hem deze avond geen eten te geven? Of ben je gesmolten voor die oogjes? :D[/quote]

Hij heeft wat aardbeien gehad en net bij de thee (voor ons :wink: ) een gedroogd oortje.
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Noah heeft er tot nu toe niet echt last van gelukkig, hij was wel wat aan de dunne de vorige wandeling maar heeft verder heerlijk geslapen :)
Afbeelding

wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Ik zou er eerlijk gezegd ook niet zo blij mee zijn moest Zabbo zoiets opeten... gewoon ook omdat ik dan heel bang zou zijn dat hij er doodziek van zou worden... want inderdaad, waarvan is dat konijntje gestorven ?
Gelukkig blijkt Noah er niet veel last van te hebben... maar je leest toch soms wel rare dingen over vergif en zo...
En Zabbo is ook héééél erg geinteresseerd in de meest wansmakelijke
bedorven dingen... zo lag hij een tijdje geleden plat op zijn buik om iets te kunnen opeten wat onder een struik lag... ik lag er plat achter om hem tegen te houden (hij was aangelijnd) :) en ik heb gewonnen... hihi
En ik was daar heel blij mee want wat daar lag was gewoon té vies... en half verrot karkas van weet ik veel wat... :kots:
Hij heeft trouwens daarstraks nog staan likken aan een rioolraster waar mensen blijkbaar frituurolie hadden ingegoten .... niet zo gruwelijk maar toch ook vies , eikes... en gisteren nog een kattendrol... moet ie ook even geen zoen komen geven hoor...
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

:D :lol: :D
Precies een verhaal dat ik nodig heb na de werkdag die ik vandaag heb gehad. Lijkt wel een passage uit Marley and me :wink: :D
Ik kan het mij zo voorstellen. Vooral dat trotse en enthousiaste dat hij iets gevonden heeft
:D :lol: :D En natuurlijk jouw afkeer!
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar dat zoenverbod zou ik zeker instellen
:eusahand:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D vies he :D :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

marron schreef::D vies he :D :D :D
Maar ja, wat wij vies vinden..vinden die smerige labjes nou juist weer lekker... :wink:
sharon66057
Speurneus
Speurneus

wobbetje schreef:Ik zou er eerlijk gezegd ook niet zo blij mee zijn moest Zabbo zoiets opeten... gewoon ook omdat ik dan heel bang zou zijn dat hij er doodziek van zou worden... want inderdaad, waarvan is dat konijntje gestorven ?
Gelukkig blijkt Noah er niet veel last van te hebben... maar je leest toch soms wel rare dingen over vergif en zo...
En Zabbo is ook héééél erg geinteresseerd in de meest wansmakelijke
bedorven dingen... zo lag hij een tijdje geleden plat op zijn buik om iets te kunnen opeten wat onder een struik lag... ik lag er plat achter om hem tegen te houden (hij was aangelijnd) :) en ik heb gewonnen... hihi
En ik was daar heel blij mee want wat daar lag was gewoon té vies... en half verrot karkas van weet ik veel wat... :kots:
Hij heeft trouwens daarstraks nog staan likken aan een rioolraster waar mensen blijkbaar frituurolie hadden ingegoten .... niet zo gruwelijk maar toch ook vies , eikes... en gisteren nog een kattendrol... moet ie ook even geen zoen komen geven hoor...
:D :lol: Die Zabbo kan er ook wat van :wink:
Afbeelding

Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Als het maar gesmaakt heeft :lol:
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Guus had ook een dood vogeltje te pakken van de week. Maarja los laten dat wou die niet. Toen er tegen hem werd gezegd : Los! Dacht Guus vast ooh ik moet het op eten. Dus daar ging het vogeltje. Gadver wat een gekraak is dat.
Saskia18

Ongelezen bericht door Saskia18 »

:lol: blij dat ik niet alleen van die viezerikken heb :lol: Alleen heb ik toch een vraagje.Gisteren hebben de 2 dames vrolijk een stuk vis verdeeld.Ik kwam er te last achter,maar kan dit kwaad?..Even later vonden ze nog 1 (paling ofzo) maar gelukkig kreeg ik ze zover om los te laten,maar kan vis kwaad?.......ik hoef in ieder geval voorlopig geen kusje,bah,wat stonk dat :D
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Saskia18 schreef::lol: blij dat ik niet alleen van die viezerikken heb :lol: Alleen heb ik toch een vraagje.Gisteren hebben de 2 dames vrolijk een stuk vis verdeeld.Ik kwam er te last achter,maar kan dit kwaad?..Even later vonden ze nog 1 (paling ofzo) maar gelukkig kreeg ik ze zover om los te laten,maar kan vis kwaad?.......ik hoef in ieder geval voorlopig geen kusje,bah,wat stonk dat :D
Kan vast niet heel veel kwaad. Maag van een hond heeft een andere zuurtegraad dan de onze. Dus zal wel mee vallen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Let wel even op wormen (of andere parasieten), om het precies te weten zul je even zoetwatervis+hond moeten googlen.
Verders kan het weinig kwaad :wink:
Plaats reactie