Welke sport beoefenen jullie met je labrador?

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Welke hondensport beoefenen jullie met je labrador?

Jacht
28
62%
Agility
4
9%
Doggydance
0
Geen stemmen
Flyball
1
2%
Frisbee
0
Geen stemmen
Treibball
0
Geen stemmen
GG
2
4%
Overig
10
22%
 
Totaal aantal stemmen: 45

kiaora

Ongelezen berichtdoor kiaora » 26/02/12 21:37

Doe met beide honden Breitensport!

Met Kiaora GG gedaan en mee gestopt halverwege de GG2 maar ga het wel weer oppakken,want merk dat zij het nodig heeft. (gewoon thuis trainen en als we zover zijn via de KC op examen ,maar wanneer dat zal zijn...)
Heb nu met haar een paar lessen breiten gedaan en ze vindt het super leuk,maar leeft nu nog helemaal op als we het gehoorzaamheidsparcour van de breiten lopen. (maar ja,dat heeft ze ook 3 jaar gedaan en dat kent ze goed!)
Met Jesse doe ik nu alweer bijna 5 jaar breitensport. Gewoon voor de fun.
Dit jaar doen we voor het eerst mee met een club-wedstrijdje...ik ben benieuwd! :D

Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 959
Lid geworden op: 28/01/06 23:06
Locatie: M-Limburg
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Deetje » 08/03/12 20:29

Zijn er helemaal geen mensen, die een andere hondensport beoefenen?
Ik had gehoopt op meer variatie. LOL
Lijkt me gewoon leuk om eens wat anders te horen, zodat je er bekender mee wordt en misschien ook wel enthousiast.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 08/03/12 20:53

Deetje schreef:Zijn er helemaal geen mensen, die een andere hondensport beoefenen?
Ik had gehoopt op meer variatie. LOL
Lijkt me gewoon leuk om eens wat anders te horen, zodat je er bekender mee wordt en misschien ook wel enthousiast.


Als je iets over flyball wilt weten, roep je maar hoor. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 529
Lid geworden op: 28/01/11 15:39

Ongelezen berichtdoor Merle » 08/03/12 22:19

Moos en ik 'cani-crossen'! Super leuk om samen te doen, Moos vindt het heerlijk enne ik blijf in conditie, hoop dit jaar een wedstrijd te doen. :)

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 09/03/12 11:44

Hier Jachttraining (zaterdag voor het eerst) ben benieuwd.

Agnes

Ongelezen berichtdoor Agnes » 10/03/12 09:21

Ik ben de eerste die agility aanvinkt? :D Wij starten morgen weer met de training :) Ik heb een proefles agility en een proefles flyball gedaan en ik vond agility leuker en Qiki duidelijk ook. Het is zelfs zo erg dat ze soms stiekem voordringt in de rij voor een toestel. En zekerweten dat ze dat bewust doet hoor. Je kan het in haar blik zien dan "slim he baas?".`

foto`s en filmpjes staan wel op haar site ;)

Alma

Ongelezen berichtdoor Alma » 12/06/12 14:06

ik ben begonnen aan Praktijk speuren bij Dog Advice! ( speuren op mensen geur)
1 woord:
GEWELDIG!

Het is spannend - het is vermoeiend voor baas en hond, zowel geestelijk als lichamelijk - het is buiten in de natuur - en het is nog nuttig ook vooral als je (zoals ik- met mijn autistische zoon) je kind kwijt bent :wink:.

Gebruikersavatar
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 156
Lid geworden op: 09/08/11 10:44
Locatie: Wieringerwaard

Ongelezen berichtdoor charly » 12/06/12 17:15

Parel en ik doen ook agility, ze vind het prachtig, vooral de kattenloop en de schut, of lekker springen en dan door de tunnel.Band vond ze eerst doodeng, maar nu durft ze dat ook.
Alleen heb ik een zweepslagje opgelopen en kunnen we even weinig tot niets doen :cry: , helaas

beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 01/10/08 14:32
Locatie: Appingedam

Ongelezen berichtdoor beau » 12/06/12 19:17

Beau is intussen met pensioen :).
Maar wij hebben jaren aan apporteersport gedaan.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 12/06/12 19:31

Brent en ik doen 2Xper week drie kwartier GG met daar achteraan een half uurtje Agility. Brent vind net als Parel de schutting en de kattenloop geweldig. en oh ja de wip ook. En het vrouwtje rent er gewoon achteraan :D :D
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

Apke

Ongelezen berichtdoor Apke » 12/06/12 19:34

Momenteel ren ik nog al eens achter Diesel aan. Ik neem aan dat je dat niet bedoeld, maar geloof mij, het valt echt onder sport.

Het is de bedoeling om in de toekomst Agility met Diesel te gaan doen, maar eerst slagen voor zijn BOG1 (en wellicht daarna zijn BOG2).

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 12/06/12 19:39

Apke schreef:Momenteel ren ik nog al eens achter Diesel aan. Ik neem aan dat je dat niet bedoeld, maar geloof mij, het valt echt onder sport.

Het is de bedoeling om in de toekomst Agility met Diesel te gaan doen, maar eerst slagen voor zijn BOG1 (en wellicht daarna zijn BOG2).



He Apke, wat is BOG1 EN 2? Leuk he achter je hondje aanrennen 8)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

Apke

Ongelezen berichtdoor Apke » 12/06/12 19:56

BOG staat voor Basis Opvoeding en Gedrag bij de hondenschool in Lingewaard geven ze zowel BOG 1 als BOG 2.
http://www.hondenschoollingewaard.nl/bog-i.html

Geen idee of de cursus een officiele status heeft of iets dergelijks, maar Diesel vind het leuk en leert er wat van.
Ze gebruiken de clicker methode en gaan uit van het positief belonen principe.

Nu ben ik gelukkig net zo eigenwijs als ik groot ben, dus behalve commando's leer ik Diesel ook gelijk gebaren.

De rensport die ik eerder beschreef waren duidelijk nodig bij de eerste 3 a 4 lessen.
Nu bij les 7 heb ik wat Agility oefeningen met Diesel gedaan (hekje springen en door de tunnel) waarbij Diesel geen riem meer om had en bij me bleef of pas kwam op het moment dat ik hem riep.

ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 627
Lid geworden op: 19/09/11 12:58
Locatie: geldrop

Ongelezen berichtdoor ilseF » 15/06/12 11:42

ik heb 'jacht' aangevinkt, daar ben ik nog niet echt mee begonnen :oops: , maar dat zal wat mj betreft niet lang duren...
heb de afgelopen week van iemand die thuis is in de jachttraining 'les' gekregen en zowel Qajo als ik zijn er helemaal enthousiast van geworden! wat een leuke manier van bezig zijn met je hond!!! :applaus:
ben benieuwd of we dat ook echt op een echte training kunnen, maar deze lesjes waren echt superleuk!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Ongelezen berichtdoor sam » 01/07/12 18:54

Met Sam doe ik gg en jacht/apporteertraining. Darwin moet eerst revalideren en dan gaan we verder met eg. puppycursus was net klaar.
Als alles goed gaat wil ik tzt ook jacht en apporteren gaan doen, voorzover mogelijk natuurlijk. met sam heb ik ook treibbal gedaan, vlak nadat onze Daan zo onverwacht overleed. Hij vond alle oefeningen leuk en deed dat prima, alleen het drijven van de bal, tja dat deed hij nu net niet.


Terug naar “Polls”