Pontus in Bennekom

Plaats hier alles over hondenshows.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Pontus in Bennekom

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik heb overwogen om Pontus in te schrijven maar hij was op dat moment zo slungelig, langpotig en spichtig dat ik het maar niet gedaan heb. Het telt toch nog niet mee, een ZG valt er nog niet te verdienen in de puppyklasse dus het was nog te vroeg om een gooi te doen naar een leuk keurverslag.
Op het laatste nippertje, ik was onverwacht vroeg wakker, besloot ik om toch nog maar even een kijkje te nemen op de Clubmatch met Pontus zodat hij wat indrukken op kon doen en ik een beetje kon shoppen en buurten.
Onderweg kreeg ik te horen dat twee van zijn zusjes wel stonden ingeschreven bij de puppklasse teven, leuk om eens te kijken hoe die het er vanaf zouden brengen.

Bij aankomst op het terrein ging ik eerst maar eens langs de toiletten zodat ik de eerst komende tijd niet meer gehinderd zou worden door een volle blaas.
De aardige mevrouwen bij de toiletten waren ook nog een beetje aan het opstarten en vroegen zich af wat er die zondag zoal op het programma stond "Is het een wedstrijd ofzo?". Ik vertelde ze dus dat dit een Labrador Clubmatch was, een show waar Labradors op hun uiterlijk worden gekeurd en dat dat inderdaad een wedstrijd is met bekers, prijzen, 1ste plaatsen en kampioenen.
Uiteraard ging hun blik daarop onmiddellijk naar de Labrador die ik aan mijn lijntje had hangen: Pontussie!

De keuring ging ongeveer zo:

"Nou, ik vind hem echt heel mooi hoor! Hij glimt zo prachtig, hij kijkt heel lief... ach wat een snoezige oogjes (jaja, daar zijn ze weer, haha)... en hij is zo mooi slank gebouwd! Hij wint vast wel een prijs!"

Ik schoot in de lach en vertelde dat Labradors van zijn type op de show helemaal niet mooi worden gevonden omdat hij veel te smal is en te hoog op zijn pootjes staat.

"Beláchelijk, mevrouw, ze weten gewoon niet wat mooi is. (En tegen haar collega:) Dit is toch een mooie hond? Er mankeert niks aan hoor, hij is nog hartstikke lief ook! Ik vind dit veel mooier dan zo'n dikkerd, sommige honden zijn echt veel te dik hoor, dan vind ik hem veel mooier!"

En daarna wilde ze hem graag even vasthouden en knuffelen tot ik mijn toilet bezoekje had afgelegd. Pontus had in ieder geval twee fans op de clubmatch.

De volgende keer dat ik naar een show ga weet ik wel door wie ik mijn hond laat keuren: door de toilet juffrouw! Want die heeft er verstand van :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

:blij: Geweldig, ik denk dat ik volgend jaar ook maar bij hun langs ga, met Doran en Zinzi :applaus:

En hoe hebben zijn zusjes het gedaan?
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Leuk verslag. Zo zie je maar dat je op verschillende manieren lol kan hebben op de labradordag.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

:D :lol: :D
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

:lol: :lol:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hilarisch!! Op gegeven moment stond er ook een stel bij mijn karretje, met Juna erbij (ik stond even iets verderop) en hoorde hen zeggen "kijk nou, die heeft precies dezelfde kop als dit teefje" "ja je zou zeggen dat het familie is" "aparte bouw van de kop, maar wel leuk"
Dus ik kom erbij, en de vraag is direct: is dat moeder en zoon? Dus heel trots zeg ik "ja". Ze vonden het stel prachtig!
Wat mij ook opviel was dat er dit jaar een heel stuk minder te dikke labjes waren naar mijn gevoel. Ik heb de voorkeur voor een ander type, maar ben toch zeer blij verrast door sommige labjes :applaus: prachtige bouw, mooi in de flanken, hoog op de poten... Ja, die zijn atletisch! Ik hoop dat die trend doorzet, want dat zal de lab alleen te goeden komen :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef::blij: Geweldig, ik denk dat ik volgend jaar ook maar bij hun langs ga, met Doran en Zinzi :applaus:

En hoe hebben zijn zusjes het gedaan?
Zijn zusjes (Cerbel Choice en Cerbel Cheer) hadden allebei een leuk keurrapport en een B :applaus:
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:Hilarisch!! Op gegeven moment stond er ook een stel bij mijn karretje, met Juna erbij (ik stond even iets verderop) en hoorde hen zeggen "kijk nou, die heeft precies dezelfde kop als dit teefje" "ja je zou zeggen dat het familie is" "aparte bouw van de kop, maar wel leuk"
Dus ik kom erbij, en de vraag is direct: is dat moeder en zoon? Dus heel trots zeg ik "ja". Ze vonden het stel prachtig!
Wat mij ook opviel was dat er dit jaar een heel stuk minder te dikke labjes waren naar mijn gevoel. Ik heb de voorkeur voor een ander type, maar ben toch zeer blij verrast door sommige labjes :applaus: prachtige bouw, mooi in de flanken, hoog op de poten... Ja, die zijn atletisch! Ik hoop dat die trend doorzet, want dat zal de lab alleen te goeden komen :klasse:

Ja, dat was mij ook al opgevallen. Er waren er toch een aantal bij die ik echt wel mooi vond en hele kuddes mastodonten heb ik niet gezien dit jaar. Ook ik heb voorkeur voor een ander type maar ik kan een mooie, goed gebouwde, show Labrador ook waarderen :klasse:
Afbeelding
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Super keurmeesters vrouwen met hart voor mooie honden!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

:D :D prachtig die toiletjuffrouwen!
Afbeelding
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Dat waren ook echt twee heerlijke klepbeppen :D
en niet alleen zij vonden je Pontussie leuk,mooi en lief, ook Faith en het baasje wat aan dat lijntje vast zat. :wink:
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

:D ik vind pontus ook een knapperd dus die toiletjuffrouwen hadden mooi gelijk! :verliefd1:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

En weet je wat .. Die twee dames van het toilet hebben ook nog eens gewoon voor de volle 100% gelijk! 8)
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Was mijn eerste show, Guus had een B gekregen. Omdat hij te mager was :evil: ( je ziet zijn ribben niet, maar kan ze wel voelen) en omdat hij in de rui zat( wat wil je ook met dit weer :roll: ). Maar wat mij opviel is dat er aardig dikke honden ( voor mijn gevoel) bij liepen die hoge ogen gooide.
Plaats reactie