zo lang alleen ? tja.. dat verklaart m.i. wel het blaffen.. Ik vind 3 x per week wél veel.. dan zou ik zelf liever geen hond willen.. dan komt hij toch wel aandacht te kort..
Onze bo kon prima een uur of 4/5 alleen zijn. maar daarna was hij het wel zat hoor.. Hij ging dan niet blaffen, maar je kon echt merken dat hij het vervelend vond..
Ik zou idd iemand vragen hem even uit te laten tussen door..
je kan ook de radio aanzetten of tv op national geographic .. heeft ie tenminste aanspraak..
HEEL GRAAG TIPS :Blaffen als de baasjes niet thuis zijn
-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

Oke bedankt voor je tip. Buck zit niet meer in de bench en heeft dus alle bewegensvrijheid. Mbt castratie: Heb het idee dat ik je een soort van verantwoording af moet leggen waarom wij de hond laten castreren en dat lijkt mij niet echt de bedoeling toch? Hoofddoel is de lekkende piemel en er zijn nog wel een paar dingetjes waarvan wij denken dat dat eventueel iets minder wordt. Niet dat we het nu ontzettend storend vinden deze eigenschappen maar hopen wel dat die eigenschappen ook wat zullen afnemen.Roos schreef:Je praat jezelf nogal eens wat tegen lijkt het mij, hieronder wat uitspraken van jou op een rijtje.
Ik raak nu toch wel heel benieuwd waarom hij eigenlijk gecastreerd wordt.
Mbt castreren: Vanwege zijn voordurende lekkende piemel laten we hem castreren. Dit is wel een wel overwogen beslissing en heeft niks met zijn gedrag en domininantieproblemen te makenBedankt voor je tip mbt lekkende piemel, dit is niet de enigste reden waarom wij de hond castreren hoor maar thnx
Vwb het blaffen heb ik geen oplossing binnen jouw gezin, ik zou er een derde bij halen om hem in het midden van jullie lange dienst eventjes uit te laten.
Dikke kans dat het probleem dan over is.
Zit hij in de bench?
Zo ja dan vind ik het niet zo mal hoor dat hij het zat is, ga zelf maar eens ruim acht uur in zo'n beperkte ruimte zitten.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Je hoeft op dit forum idd geen verantwoording af te leggen, alleen lijk je jezelf een beetje tegen te spreken...zoals Roos al schreef.
En als je een vraag stelt op een forum weet je dat je reacties krijgt van mensen die je eerlijk, maar kritisch antwoord willen geven. Daar moet je wel tegen kunnen.
Iedereen hier op het forum die vragen stelt en zijn mening geeft krijgt soms reacties die je liever niet hoort. Maar die reacties zijn wel altijd goed bedoeld.
Doe er je voordeel mee
En als je een vraag stelt op een forum weet je dat je reacties krijgt van mensen die je eerlijk, maar kritisch antwoord willen geven. Daar moet je wel tegen kunnen.
Iedereen hier op het forum die vragen stelt en zijn mening geeft krijgt soms reacties die je liever niet hoort. Maar die reacties zijn wel altijd goed bedoeld.
Doe er je voordeel mee
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Is het probleem pas ontstaan of kom je er door de nieuwe buren toevallig achteren? Je zou evt een spraakrecorder op de telefoon kun inschakelen om te kijken of het blaffen ook op andere tijdstippen is.
Drie keer per week langer alleen kan een oorzaak zijn, maar moet na goed aanleren wel kunnen. Normaal gesproken is het zo dat als je een hond hebt geleerd dat je altijd terugkomt, hij het vertrouwen heeft dat je komt. Gezellig is natuurlijk anders, maar inderdaad: werken moeten wij allemaal
Drie keer per week langer alleen kan een oorzaak zijn, maar moet na goed aanleren wel kunnen. Normaal gesproken is het zo dat als je een hond hebt geleerd dat je altijd terugkomt, hij het vertrouwen heeft dat je komt. Gezellig is natuurlijk anders, maar inderdaad: werken moeten wij allemaal
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Mbt castratie. Heb je al een chemische castratie overwogen? Max heeft ook last van groene druppels en daarnaast nog kleine aanwijzinkjes dat de hormoontjes misschien iets te actief zijn (zoals geobsedeerd door geurtjes, ontzettend veel markeren). Wij hebben hem chemisch laten castreren en dit blijkt zo van invloed te zijn dat wij overgaan tot een definitieve castratie.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.