schrok zich een hoedje
-
Sira
schrok zich een hoedje
hallo iedereen!
Wij hebben sinds kort nieuwe buren onder ons wonen, portiek woning en
de nieuwe buren hebben drie honden waarvan 2 allebei groot zijn
een herder en een andere waarvan ik het ras naam niet weet
nou nou, mijn huisgenoot is er niet blij mee want vooral de andere grote hond van hun (dus niet de herder) is nogal druk en beetje beangstig
de eigenaar loopt tegelijkertijd met die 2 honden naar buiten wat natuurlijk zijn keuzen mag zijn maar als zijn honden dan andere honden zien en dus ook wanneer ze Sira zien gaan ze door het dollen heen
en hij kan ze dan niet goed onder controle houden... ik zag ook vandaag dat ie ze honden slaat als ze zo gaan doen .... wat natuurlijk nooit goed is
hij kan ze duidelijk niet onder controle houden
ik stond buiten vandaag, kwam hij aanlopen naar buiten met zijn honden en 1 van zijn honden vloog uit de riem, hij was zo druk omdat hij sira zag...
de eigenaar weet ook duidelijk niet hoe hij er mee moet om gaan
hij zei gelijk keihard ''zit'' en zen hond ging ook wel zitten dan maar toch wou hij naar Sira
dus hij komt keihard op mij en Sira af
wat ik niet prettig vond want ik had gehoord dat die hond nogal agressief kan zijn, hij heeft al eens iemand gebeten vertelden ze ons.
De hond sprong op Sira af en ik dacht serieus dat hij zat te bijten, daar leek het echt op maarja het ging allemaal zo snel
de eigenaar greep ook gelijk in maar hij had natuurlijk nog die herder in zen andere hand aan de riem... dus echt soepel ging het niet om de los lopende hond weer aan de riem te krijgen
Sira is altijd zo bang van zulke honden
de andere eigenaren van de hond zeggen dan wel dat het speelsheid is maar ik vond dat toch een beetje te ver gaan nu ook
Hebben jullie tips voor mij en sira?
Hoe kan je hier het beste mee omgaan
Ik persoonlijk kan er nog wel tegen als die honden maar niet gaan bijten, dan vind ik het niet erg
maar mijn huisgenoot is verschikkelijk bang voor zulk gedrag
dit is totaal niet prettig en we hebben al staan praten met de eigenaren maar die denken serieus dat het altijd bij speelsheid blijft
waar ik en mijn huisgenoot dus anders over denken
de eigenaren hebben wel gezegt dat als hij zou bijten dat ze hem een muilkorf om doen en dat ze waarschijnlijk binnenkort ook de hond een tuigje om doen
maar dat moeten we dan ook nog maar zien gebeuren
Wij hebben sinds kort nieuwe buren onder ons wonen, portiek woning en
de nieuwe buren hebben drie honden waarvan 2 allebei groot zijn
een herder en een andere waarvan ik het ras naam niet weet
nou nou, mijn huisgenoot is er niet blij mee want vooral de andere grote hond van hun (dus niet de herder) is nogal druk en beetje beangstig
de eigenaar loopt tegelijkertijd met die 2 honden naar buiten wat natuurlijk zijn keuzen mag zijn maar als zijn honden dan andere honden zien en dus ook wanneer ze Sira zien gaan ze door het dollen heen
en hij kan ze dan niet goed onder controle houden... ik zag ook vandaag dat ie ze honden slaat als ze zo gaan doen .... wat natuurlijk nooit goed is
hij kan ze duidelijk niet onder controle houden
ik stond buiten vandaag, kwam hij aanlopen naar buiten met zijn honden en 1 van zijn honden vloog uit de riem, hij was zo druk omdat hij sira zag...
de eigenaar weet ook duidelijk niet hoe hij er mee moet om gaan
hij zei gelijk keihard ''zit'' en zen hond ging ook wel zitten dan maar toch wou hij naar Sira
dus hij komt keihard op mij en Sira af
wat ik niet prettig vond want ik had gehoord dat die hond nogal agressief kan zijn, hij heeft al eens iemand gebeten vertelden ze ons.
De hond sprong op Sira af en ik dacht serieus dat hij zat te bijten, daar leek het echt op maarja het ging allemaal zo snel
de eigenaar greep ook gelijk in maar hij had natuurlijk nog die herder in zen andere hand aan de riem... dus echt soepel ging het niet om de los lopende hond weer aan de riem te krijgen
Sira is altijd zo bang van zulke honden
de andere eigenaren van de hond zeggen dan wel dat het speelsheid is maar ik vond dat toch een beetje te ver gaan nu ook
Hebben jullie tips voor mij en sira?
Hoe kan je hier het beste mee omgaan
Ik persoonlijk kan er nog wel tegen als die honden maar niet gaan bijten, dan vind ik het niet erg
maar mijn huisgenoot is verschikkelijk bang voor zulk gedrag
dit is totaal niet prettig en we hebben al staan praten met de eigenaren maar die denken serieus dat het altijd bij speelsheid blijft
waar ik en mijn huisgenoot dus anders over denken
de eigenaren hebben wel gezegt dat als hij zou bijten dat ze hem een muilkorf om doen en dat ze waarschijnlijk binnenkort ook de hond een tuigje om doen
maar dat moeten we dan ook nog maar zien gebeuren
-
speurneus carola
- Speurneus

hoe meer druk jij je er om maakt des te erger wordt het, zowel het gedrag van jouw hondje want die voelt jouw gemoedstoestand aan en ook de vreemde hond kan opgehitst worden door jouw gedrag.
dus hoe rustig jij blijft en laat zien dat er nix aan de hand is, dat zal jouw hondje ook vertrouwen geven om de andere hond tegemoet te treden, want dat gedrag kan de andere hond beinvloeden.
dus hoe rustig jij blijft en laat zien dat er nix aan de hand is, dat zal jouw hondje ook vertrouwen geven om de andere hond tegemoet te treden, want dat gedrag kan de andere hond beinvloeden.
al me kinders uitgevlogen
-
Floortje Faun
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Als jouw hond aan de lijn is, en niet zelf dolenthousiast is om de andere hond te begroeten, kun je je hond afschermen door er voor te gaan staan. Je gebruikt je benen dan als muurtje. Liefst zoveel mogelijk met een rechte lichaamshouding en zoveel zelfvertrouwen als je kunt verzamelen.
Werkt prima!
En dan zie je ook meteen of het een agressieve, of een speelse hond is. Een agressieve hond zal snel afdruipen als hij merkt dat hij tegenover hond EN baas staat, in plaats van tegenover één hond alleen.
Een speelse hond zal vaak niet-begrijpend proberen om je toch te omzeilen (wat goed tegen te houden is, zolang je eigen hond netjes blijft staan)
Als jouw gevoel je zegt dat het niet pluis is, heeft dat waarschijnlijk te maken met een gespannen lichaamshouding van die hond. En dan zou ik het ook niet vertrouwen.
Veel succes!
Werkt prima!
En dan zie je ook meteen of het een agressieve, of een speelse hond is. Een agressieve hond zal snel afdruipen als hij merkt dat hij tegenover hond EN baas staat, in plaats van tegenover één hond alleen.
Een speelse hond zal vaak niet-begrijpend proberen om je toch te omzeilen (wat goed tegen te houden is, zolang je eigen hond netjes blijft staan)
Als jouw gevoel je zegt dat het niet pluis is, heeft dat waarschijnlijk te maken met een gespannen lichaamshouding van die hond. En dan zou ik het ook niet vertrouwen.
Veel succes!
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
-
Sira
nou mijn hond, sira, vind die hond maar niks, zeker wetenFloortje Faun schreef:Als jouw hond aan de lijn is, en niet zelf dolenthousiast is om de andere hond te begroeten, kun je je hond afschermen door er voor te gaan staan. Je gebruikt je benen dan als muurtje. Liefst zoveel mogelijk met een rechte lichaamshouding en zoveel zelfvertrouwen als je kunt verzamelen.
Werkt prima!
Veel succes!
en ze is behoorlijk bewegelijk als een andere hond naar de toe komt, ondanks het feit dat ze die hond niet leuk vind om rond te hebben
ze blijft niet op 1 plek staan... ja alleen als ik me hele gewicht op haar zet en haar strak aan houd, wat ik wel altijd doe in die gevallen maar met die hond gaat ze uit angst volgens mij, zich verkleinen en zich terug trekken en dan blijft ze dus niet op 1 plek
dus dat is wel vervelend
maar bedankt voor tip
ik zal het onthouden
ja inderdaad, ik kan het nog wel , mij zelf rustig houden maar mijn huisgenoot die ook eigenaar is van sira, die kan dat dus totaal niet goedspeurneus carola schreef:hoe meer druk jij je er om maakt des te erger wordt het, zowel het gedrag van jouw hondje want die voelt jouw gemoedstoestand aan en ook de vreemde hond kan opgehitst worden door jouw gedrag.
vandaar dat ik om advies vraag haha
thanks!
nog meer advies is welkom!
-
Floortje Faun
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Hier in de buurt zijn er ook mensen wiens labrador uiterst beweeglijk is, en door een bepaalde hond aangevallen wordt. Dat koppel wandelt samen op de momenten dat ze die hond tegen kunnen komen. Op die manier kan de vrouw hun hond bij zich houden, en de man de andere hond op afstand houden (door datzelfde afschermen).
Misschien heeft die eigenaar vaste wandeluren, en is het mogelijk om dan met 2 uit wandelen te gaan?
Een andere vriendin heeft voor hetzelfde probleem haar hond geleerd om op bevel tussen haar benen te komen staan.
Of anders goed oefenen op "zit en blijf", bij het zien van andere honden?
Doby is ook nog uiterst beweeglijk (we zijn nog druk aan het oefenen op Blijf). Wat ik bij hem doe, is gehurkt op de grond gaan zitten en hem tussen mijn benen nemen met mijn arm om hem heen. Indien nodig kun je de andere hond dan met je andere arm (of een stok) op afstand houden.
Je hoeft geen maaibeweging of zo te maken, ook niet dreigen om te slaan, alleen een denkbeeldige barriêre maken.
Ondanks mijn lage houding op dat moment, is het me al eens gelukt op die manier 4 aanvallende honden bij hem weg te houden (gelukkig maar schoothondjesformaat, maar ik was toch serieus geschrokken).
Alleen weet ik dus niet of je met je lage houding ook voldoende indruk maakt bij grote honden.
Succes!
Ik blijf dit topic in elk geval volgen, wie weet heeft iemand anders nog een betere tip voor beweeglijke hondjes.
Misschien heeft die eigenaar vaste wandeluren, en is het mogelijk om dan met 2 uit wandelen te gaan?
Een andere vriendin heeft voor hetzelfde probleem haar hond geleerd om op bevel tussen haar benen te komen staan.
Doby is ook nog uiterst beweeglijk (we zijn nog druk aan het oefenen op Blijf). Wat ik bij hem doe, is gehurkt op de grond gaan zitten en hem tussen mijn benen nemen met mijn arm om hem heen. Indien nodig kun je de andere hond dan met je andere arm (of een stok) op afstand houden.
Je hoeft geen maaibeweging of zo te maken, ook niet dreigen om te slaan, alleen een denkbeeldige barriêre maken.
Ondanks mijn lage houding op dat moment, is het me al eens gelukt op die manier 4 aanvallende honden bij hem weg te houden (gelukkig maar schoothondjesformaat, maar ik was toch serieus geschrokken).
Alleen weet ik dus niet of je met je lage houding ook voldoende indruk maakt bij grote honden.
Succes!
Ik blijf dit topic in elk geval volgen, wie weet heeft iemand anders nog een betere tip voor beweeglijke hondjes.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
-
Sira
bedankt voor je bericht en tip!Floortje Faun schreef:Hier in de buurt zijn er ook mensen wiens labrador uiterst beweeglijk is, en door een bepaalde hond aangevallen wordt. Dat koppel wandelt samen op de momenten dat ze die hond tegen kunnen komen. Op die manier kan de vrouw hun hond bij zich houden, en de man de andere hond op afstand houden (door datzelfde afschermen).
Succes!
ik weet bijna wel zeker omlaag gaan bij zo grote hond in dit geval geen goed idee is
ik kijk vaak naar de dogwisperer en ik zie hem ook nooit naar beneden gaan als hij tegen grote honden staat :p
naja, als ze nog bezig zijn met druk zijn of agressief tenminste
sira weet heel goed dat ze moet zitten als ik het zeg maar vaak doet ze het te laat als ze buiten een hond ziet
en dan leg ik me hand op haar achterste maar dan duurt het nog eeuwen
als zij een hond ziet luisterd ze verschikkelijk slecht
niet altijd maar vaak wel
ik ben de gene die het meeste consequest met haar is maar mij huisgenoot dus niet....
zodra het weer gebeurd probeer ik gewoon voor sira te gaan staan terwijl ik haar kort hou en zeker weten zelf rustig te blijven
ik heb trouwens gehoord dat mannetjes honden vrouwtjes honden niet bijten
is dat waar?