wat doen jullie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Roos schreef:Heb ik nog een vraag voor Connie en royenmarjolein, jullie reu heeft vast weleens op een knuffel/kussen oid gereden thuis.
Vinden jullie dat normaal gedrag?
Of het normaal is?
Dat weet ik niet, op een kussen heeft hij het nog nooit geprobeerd, in het begin wel even op de kinderen maar dat was snel afgelopen.
Vervelend is het wel.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max is echt niet de schrik van Kerkrade :wink: Als ik hard nadenk, kan ik mij 2 a 3 keer herinneren dat Max dit gedaan heeft. En dan corrigeer ik wel uit fatsoen en schaamte.
@ Roos: slijm in de nek, krassen in de rug en een hond die hond na hond afgaat, vind ik ook niet normaal. Lijkt mij in dat geval rijp voor castratie en snel ook 8) Zo'n extreme ervaring hiermee heb ik echter niet mee opgedaan.
Toch denk ik wel dat dit gedrag een bepaalde functie heeft in de hondentaal (het rijden op zich).
Ik kan mij echt niet voorstellen dat alle honden die dit doen gefrustreerd zijn :confused: En daarom vind de associatie die er (tussen de regels) vervolgens gemaakt met opvoeding en onfatsoenlijke eigenaren niet op zijn plaats. En even voor de goede orde, die associatie lees ik bij jou niet :) Maar het valt mij vaak op als een topic hierover gaat.

Het rijden op kussens heeft Max gedaan en Bob ook. Of het normaal is? Tja, wat is normaal? Ik weet dat dit regelmatig voorkomt bij honden/pups, dus ik ga er niet van uit dat ik twee gedragsgestoorde honden heb :wink:
En daarnaast weet ik ook dat Max en Bob twee fatsoenlijke en rustige baasjes hebben. Ze doen het wel uit frustratie over iets. Bob bijvoorbeeld moet nog veel rusten in de bench en daar is hij het niet altijd mee eens :twisted:
Het eerste minuutje protesteert hij lichtjes en aangezien wij niet reageren, kan hij zich wel eens uitleven op zijn knuffel.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
mugo
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Mugo rijdt niet, en dat zou ik ook niet accepteren.

Echter als hij dreigt te worden bereden blaft hij gelijk van zich af. Hij laat zich niet bekoeieneren, en dat vind ik prima. Kan hem moeilijk leren niet te reageren en op mij te wachten als het nu voordat het rijden daadwerkelijk plaats vindt al opgelost is.
Afbeelding
mugo
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Connie mama van Boris schreef:
Roos schreef:Heb ik nog een vraag voor Connie en royenmarjolein, jullie reu heeft vast weleens op een knuffel/kussen oid gereden thuis.
Vinden jullie dat normaal gedrag?
Of het normaal is?
Dat weet ik niet, op een kussen heeft hij het nog nooit geprobeerd, in het begin wel even op de kinderen maar dat was snel afgelopen.
Vervelend is het wel.
Weet ook niet of het normaal is, maar Mugo doet het niet. Heel af en toe deed hij het bij Mika, maar dat was dan eens in het jaar. Meestal in het voorjaar. Geen idee waarom.
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik vind dat dus wel normaal als Sam op een kussen rijdt, hij moet ook ergens zijn gevoelens kwijt kunnen denk ik dan maar :wink:
Vooral na het eten doet hij dit, het heeft dacht ik iets met voedseldominantie te maken.
Hij mag het niet lang want zo'n leuk gezicht vind ik het nu ook weer niet, maar wel even.
Ik ben al lang blij dat hij dit soort praktijken niet op andere honden uitoefent :)
Dewi rijdt trouwens heel af en toe wel op Sam, op zijn zijkant of hoofd, net waar ze maar bij kan :D
Ook een dominantie issue denk ik :wink:
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee natuurlijk met mijn pupsel. Maar ik ben al jaren bezig met het bestuderen van het gedrag van de wolf in een roedel. Daar is het heel duidelijk, binnen de roedel mag de alfa paren (dat weet iedereen denk ik). Wanneer de overige roedelleden op elkaar gaan rijden dan zie je altijd dat een ranghogere, zo niet de alfa, er tussen komt. Het mag gewoon niet.

Dus vind ik ook dat je als alfa moet optreden wanneer je hond rijd op een andere hond of bereden wordt. Het is juist natuurlijk gedrag wanneer jij de vreemde hond corrigeerd. Het is onnatuurlijk om hen hun gang te laten gaan.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Hier ook iemand die zelf ingrijpt. Hoewel mijn teef een grote bitch is en dit heel goed zelf zou kunnen, doe ik het voor haar. Ik wil niet dat ze keer op keer moet uitvallen naar een opdringerige hond die het steeds maar blijft proberen.

Mijn jonge reu heeft een keer geprobeerd een gecastreerde reu (die nog aan de lijn zat ook) te bestijgen. Ik heb hem toen zeer duidelijk gemaakt dat ik van dat gedrag niet gediend ben. Daarna heeft hij het nooit meer geprobeerd.

Heel af en toe klimt mijn teef wel eens op onze reu (alleen als ze samen in de tuin de rangorde weer even aan het bevestigen zijn). Hier bemoei ik mij niet mee. Mijn teef maakt dan duidelijk dat zij nog steeds de baas is. En Tiddles schikt zich daarnaar. Die gaat dan voor haar op zijn rug liggen.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Nou ja ben dus blij dat ik niet de enige ben die het niet toe sta van zowel mijn eigen hond als een andere hond.
Plaats reactie