Fietsen met je hond met dit weer ?

Respecteer elkaars mening.
Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Fietsen met je hond met dit weer ?

Ongelezen berichtdoor Kay » 05/08/12 16:29

Mijn eigen stelregel is nog altijd om niet met de honden te fietsen als het boven de 19 graden is en/of met een strakblauwe lucht omdat ik vind dat dat te warm is voor honden om km's naast de fiest te lopen.

Nu zie ik toch regelmatig mensen fietsen met hun honden....
Zo ook vanmiddag, we waren (zonder honden) een route door de Biesbosch gaan skeeleren, en hoeveel honden je daar naast de fiets ziet lopen is gewoon onbegrijpelijk !! Temperatuur was nl 25 graden en vond het zelf al eigenlijk veel te warm om te skeeleren wat als resultaat had dat ik doorweekt was en knallende hoofdpijn had :oops:

Ben erg benieuwd hoe jullie omgaan met fietsen met de hond tijdens warme dagen, want ondertussen voel ik me echt een muts hierin :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 05/08/12 16:52

Ik hou dezelfde regel aan. Als ik al fiets met iets warmer (dus rond 21 graden) weer doe ik dat s'ochtends vroeg. Dan is de straat ook nog koel mits het s'nachts ook heel warm is geweest dan rustige rondjes lopen

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 05/08/12 17:01

Onder de 20 graden en dan geen strak blauwe lucht of S'morgens vroeg.

Hier zie ik ook mensen fietsen met warm weer, ik doe het echt niet.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 05/08/12 17:08

Hier hetzelfde... ik fiets in de zomer nauwelijks met Keo, want hij heeft het al snel te warm. Meer iets voor het voor- en najaar voor ons.
Maar ja hoor... ik zie anderen wel fietsen met hun hond. Maar het valt me op dat sommige hondjes er nog best relaxed bijlopen. Ik denk dat mijn hond ook wel snel oververhit raakt.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 05/08/12 17:10

ook hier destelregel tot 20 en als je dan wil doe het s'morgens vroeg of s'avonds laat
hier van de week toen het zo warm was een buurman met zijn labrador ging fietsen en mijn man er iets van zei kreeg hij als antwoord ik wordt er kotsmisselijk van nee zegt mijn man als de hond neervalt spreek je wel anders zie ik hem volgend x dan vraag ik of hij wel eens met zijn blote voeten op de weg heeft gestaan en vraag ik of hij dat even wil proberen dan weet hij ook hoe het voor zijn hond voelt 8)
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 05/08/12 17:43

Hier wordt zo wie zo al niet gefietst met de hond naast de fiets, heb namelijk nog steeds geen doods wens :D

Maar de stel regel van +/- boven de 20 graden niet meer fietsen met je hond is wel wenselijk, honden kunnen hun warmte / tempratuur nogal slecht regelen ...

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 05/08/12 17:55

Hier word boven de 20graden ook niet gefietst en zelfs niet achter een bal aan gerent.
Basco rent snel en fanatiek en kan boven de 20graden zijn warmte niet goed kwijt.
Dus boven de 20 alleen 's ochtends vroeg lekker rennen en 's avonds als het afgekoeld is voor de rest korte p&p rondjes en in de tuin met water spelen.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 05/08/12 18:03

Ben toch blij dat de mensen hier hetzelfde denken !! Had al even het gevoel dat ik van een andere planeet af kwam ofzo :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1266
Lid geworden op: 21/09/08 10:08
Locatie: almere

Ongelezen berichtdoor riwka » 05/08/12 18:10

Hier het zelfde,boven de 20 graden niet fietsen! Soms is het geen eens 20 graden maar is het wegdek nog best warm van de dag ervoor en dan wordt er ook niet gefietst! De DA heeft ooit eens tergen mij gezegt ga jij maar eens met je blote voeten op de weg staan,dan voel je wat je hond voelt....

Helaas zijn er inderdaad nog steeds mensen die het lekker vinden om hun hond naast de fiets te hebben met die warme dagen,waarom vraag ik me dan af wij doen met die hitte toch ook zo min mogelijk!

Dus nee je bent zeker geen muts hierin, maar iemand met gezond verstand zou ik zeggen!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/08/12 18:19

Tja dan is het voor de baasjes lekker fietsen he :mad:

Wij fietsen niet maar ik merk het hier heel duidelijk dat het nu gewoon te warm voor ze is, om een uur of 11 vanmorgen liepen ze hier beiden alweer met de tong op de knieën, terwijl ik geeneens in het warmste deel van NL woon.
Dan wordt de wandeling gewoon korter, vanmiddag zijn ze lekker wezen zwemmen, en daar vinden ze het heerlijk :)

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 05/08/12 18:20

Iedereen gaat er op zijn manier mee om, Noah loopt elke dag aan de fiets, ook met dit weer, doe dat echter wel in de avonduren, als de temp. ietsjes is gedaald en de zon niet meer het asfalt verhit, valt mij wel op dat ze nooit last heeft van de warmte, ook niet als het 30 graden is, niet dat we dan aktief zijn of zo, maar als het aan Noah ligt is het altijd fietstijd.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 05/08/12 18:23

Noah/Bruce schreef:Iedereen gaat er op zijn manier mee om, Noah loopt elke dag aan de fiets, ook met dit weer, doe dat echter wel in de avonduren, als de temp. ietsjes is gedaald en de zon niet meer het asfalt verhit, valt mij wel op dat ze nooit last heeft van de warmte, ook niet als het 30 graden is, niet dat we dan aktief zijn of zo, maar als het aan Noah ligt is het altijd fietstijd.


Ook al is het buiten afgekoeld, het asfalt (of ander verhard wegdek) blijft nog uren warm, té warm voor een paar honden voetzooltjes om er over heen te rennen naast een fiets ;)

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 05/08/12 18:44

Ok ieder zijn mening, ik doe het al 7 jaar op deze manier, en daarvoor ook met Billie, heb nog nooit iets van pijn of gevoelige voetzooltjes gemerkt.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 25/02/11 20:20
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Imca » 05/08/12 19:13

Als er niet gefietst kan worden vanwege de hoge temperaturen, wordt hier lekker gezwommen, blijven de spiertjes toch in beweging! :wink:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 05/08/12 19:57

Hier wordt ook niet gefietst als het zo warm is hoor!
Met lagere temperaturen heeft Flits het al snel warm door het fietsen, ik fiets dan ook altijd ergens naar toe waarbij hij tussendoor even kan zwemmen :)


Terug naar “Discussiehoek”