Benco eet slecht en is onrustig
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Benco eet slecht en is onrustig
Al een weekje eet Benco slecht. Steeds even kieskauwen tussendoor, en om zich heen kijken.
Ik had een voerstandaard gekocht, dus we dachten dat het daar aan lag.Maakt een ander geluid, dat paaltje in het midden, eng dus.
We moesten toch even langs de DA, en die constateerde dat Benco ontstoken tandvlees had. Pilletjes gekregen, kuur nu afgelopen.
De voerstandaard hebben we weg gehaald.
Normaal kwam hij altijd aan huppelen als we zijn eten pakten, nu komt 'ie aan sjokken. En soms eet hij zijn bak niet leeg. Dan halen we het weg en dan krijgt hij gewoon de volgende ronde weer eten.
We hebben hem geleerd dat hij pas mag eten na het 'eet smakelijk' dat gaat altijd super, maar nu blijft hij na het 'eet smakelijk' zitten kijken, en pas als ik wegloop gaat hij eten.
De brokken gaan (bij mij) wel op, maar vanmorgen ging hij bij Gijs al richting Bench. (na het eten gaat G weg om te werken en ben ik nog boven) Zijn brokken dus niet op.
ándere dingen als kluifjes, brood en weet ik wat eet hij wel.
(en krijgt hij nu alleen soms tussendoor, ik ga geen eten vervangen)
Verder piept hij nogal veel, slaapt veel, en hijgt veel. (wordt later wel weer rustiger)
Als er iemand komt dan is hij enthousiast, hij speelt nog graag en hij gaat ook graag wandelen (hoewel de rondjes wat korter zijn dan anders vanwege mijn dikke buik)
Ik heb het idee dat hij niet slaapt als ik er niet ben, dat hij dus 'waakzaam' in zijn bench ligt. Als ik thuis kom en hem uit zijn bench haal dan gaat hij eigenlijk gelijk ontspannen liggen slapen op zijn zij.
Je zou 'bijna' denken: spanning van alle veranderingen in huis
Ikzelf (39wk zwanger) voel me niet gespannen, eigenlijk best relaxed.
Is er iemand die tips heeft hoe hiermee om te gaan?
Extra aandacht? andere aandacht? Negeren?
Ik ben niet op zoek naar reacties over vers voeren, wij hebben bewust gekozen voor dit voer en dat gaat anders altijd prima.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik vind het zo vervelend voor Benco!
Ik had een voerstandaard gekocht, dus we dachten dat het daar aan lag.Maakt een ander geluid, dat paaltje in het midden, eng dus.
We moesten toch even langs de DA, en die constateerde dat Benco ontstoken tandvlees had. Pilletjes gekregen, kuur nu afgelopen.
De voerstandaard hebben we weg gehaald.
Normaal kwam hij altijd aan huppelen als we zijn eten pakten, nu komt 'ie aan sjokken. En soms eet hij zijn bak niet leeg. Dan halen we het weg en dan krijgt hij gewoon de volgende ronde weer eten.
We hebben hem geleerd dat hij pas mag eten na het 'eet smakelijk' dat gaat altijd super, maar nu blijft hij na het 'eet smakelijk' zitten kijken, en pas als ik wegloop gaat hij eten.
De brokken gaan (bij mij) wel op, maar vanmorgen ging hij bij Gijs al richting Bench. (na het eten gaat G weg om te werken en ben ik nog boven) Zijn brokken dus niet op.
ándere dingen als kluifjes, brood en weet ik wat eet hij wel.
(en krijgt hij nu alleen soms tussendoor, ik ga geen eten vervangen)
Verder piept hij nogal veel, slaapt veel, en hijgt veel. (wordt later wel weer rustiger)
Als er iemand komt dan is hij enthousiast, hij speelt nog graag en hij gaat ook graag wandelen (hoewel de rondjes wat korter zijn dan anders vanwege mijn dikke buik)
Ik heb het idee dat hij niet slaapt als ik er niet ben, dat hij dus 'waakzaam' in zijn bench ligt. Als ik thuis kom en hem uit zijn bench haal dan gaat hij eigenlijk gelijk ontspannen liggen slapen op zijn zij.
Je zou 'bijna' denken: spanning van alle veranderingen in huis
Ikzelf (39wk zwanger) voel me niet gespannen, eigenlijk best relaxed.
Is er iemand die tips heeft hoe hiermee om te gaan?
Extra aandacht? andere aandacht? Negeren?
Ik ben niet op zoek naar reacties over vers voeren, wij hebben bewust gekozen voor dit voer en dat gaat anders altijd prima.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik vind het zo vervelend voor Benco!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Nienke
- Middelgrote hondenneus

-
speurneus carola
- Speurneus

ja dat is het eerste wat in mij opkomt. jij bent anders, je ruikt anders, je hormonen en klieren geven een andere geur af.
dus niet gek kijken als ie na de geboorte weer "normaal" doet, dan kan je zeggen het komt daardoor.
ik ken honden die afwijkend gedrag vertoonden omdat bazin zwanger was geworden maar het zelf nog niet wist, de hond viel het dus op de een of andere manier op.
wanneer er verder geen kwalijks aan zit, hou dit gewoon ff vol, kijk als ie koortst heeft/krijgt of sterkt afvalt of iets dan is er wat aan de hand, maar voor alsnog houdt ik het op de band die jullie hebben dat dat de oorzaak is.
dus niet gek kijken als ie na de geboorte weer "normaal" doet, dan kan je zeggen het komt daardoor.
ik ken honden die afwijkend gedrag vertoonden omdat bazin zwanger was geworden maar het zelf nog niet wist, de hond viel het dus op de een of andere manier op.
wanneer er verder geen kwalijks aan zit, hou dit gewoon ff vol, kijk als ie koortst heeft/krijgt of sterkt afvalt of iets dan is er wat aan de hand, maar voor alsnog houdt ik het op de band die jullie hebben dat dat de oorzaak is.
al me kinders uitgevlogen
- Berdien
- Middelgrote hondenneus

-
Quasar
- Hele grote hondenneus

-
Saskia
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Benco lust het nog wel!
Vanmorgen at hij wel twee keer een handje uit de hand,
En vanmiddag hebben we brokjes verstopt die hij ging opspeuren.
En die werden ook gewoon opgegeten.
Vanavond at hij ook (weer) gewoon.
Hopelijk was het een tijdelijk iets.
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Misschien de warmte?Saskia schreef:Benco lust het nog wel!
Hier was hij afgelopen week aan de dunne (1x in 6 jaar na wisselen van tanden) Dus 's nachts 4x eruit voor hem want hij stond onder de deur, op de vloer, te krabben, want blaffen doet hij niet..
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
Danielle71
Wie weet de baby inderdaad, ik weet het neit meer of de hond anders was... Ik heb met mijn vorige hond ook een slechte eter gehad. Op een gegeven moment hebben we het toetje geintroduceerd als laatste redmiddel zeg maar. In geen tijd had de hond door dat hij iets lekkers na kreeg als zijn brokken op waren. Nooit meer problemen gehad mar we zaten voor de rest van zijn leven vast aan 'toetjes'