Nelleke 50 schreef:
Toen wij terug kwamen van vakantie (14 dgn), zij was in een kennel geweest, veel met andere honden gespeeld, was ze echt depri. Iedere keer sjokte ze weer bij ons vandaan [ kop en staart naar beneden] en ging dan alleen buiten liggen. Duurde wel een dag of 4.
Ben je bang dat jullie hond niet gelukkig bij jullie is?
Dit gedrag hoeft daar niet op te wijzen, hoor. Het kan net zowel betekenen dat ze kwaad was op jullie omdat jullie haar "achtergelaten" hebben, hoe leuk ze het er ook gehad heeft.
Na mijn laatste vliegreis reageerde Caedlih op dezelfde manier op mij, alleen nog erger: ze deed gewoon alsof ik er niet was... Gelukkig heeft ze het niet zo lang volgehouden.
Terwijl Caedlih heel erg aan mij hing, we heel veel samen deden, en ze altijd depressief was als ik er niet was. Zonder mij kreeg ze ook veel minder wandelingen. Dus het was niet dat ze gelukkiger was zonder mij.
Niet elke hond doet dit, maar ik heb het van andere mensen ook nog gehoord.
En misschien loopt ze bij het begroeten snel weg, omdat ze in het algemeen geen knuffel is?
Of omdat je op een, voor haar, "verkeerde" manier knuffelt? Doby is bijvoorbeeld ook snel weg als je aan zijn oren, zijn nek of onder zijn kin gaat prutsen. Maar een aai over zijn buik of borst kan hij dan weer wel waarderen, daar blijft hij wel even voor liggen.