Plassen uit enthousiasme!?
-
Floorske
- Snuffelneus

Plassen uit enthousiasme!?
Hallo!
Saartje is inmiddels 7 maanden en sinds ze bij ons is vanaf 9 weken plast ze iedere keer als er mensen binnenkomen. Het zijn geen druppeltjes maar zelfs als ik net met haar gelopen heb ligt er een hele plas op de grond.
Ze heeft het het ergst bij mensen die ze niet vaak ziet maar ook bij ons doet ze het als ze ons een paar uur niet gezien heeft.
De dierenarts heeft niet geconstateerd dat er iets mis is met het blaas of de spieren die urine moeten tegenhouden en dacht dat het een puppykwaal was.
Het zou vanzelf overgaan maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Kent iemand dit verhaal en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Bij mij in huis is het nog tot daar aan toe maar in restaurant, huizen van vrienden enz.is het erg vervelend.
Graag hoor ik tips!
Gr Floor
Saartje is inmiddels 7 maanden en sinds ze bij ons is vanaf 9 weken plast ze iedere keer als er mensen binnenkomen. Het zijn geen druppeltjes maar zelfs als ik net met haar gelopen heb ligt er een hele plas op de grond.
Ze heeft het het ergst bij mensen die ze niet vaak ziet maar ook bij ons doet ze het als ze ons een paar uur niet gezien heeft.
De dierenarts heeft niet geconstateerd dat er iets mis is met het blaas of de spieren die urine moeten tegenhouden en dacht dat het een puppykwaal was.
Het zou vanzelf overgaan maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Kent iemand dit verhaal en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Bij mij in huis is het nog tot daar aan toe maar in restaurant, huizen van vrienden enz.is het erg vervelend.
Graag hoor ik tips!
Gr Floor
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Miep deed dit tot een maand of 6/7 ook, dit is vanzelf over gegaan. Ik heb er toen wel wat over gelezen en bij jonge honden kan het te maken hebben met het feit dat het nog jonge honden zijn die in hun enthousiasme hun blaas niet goed onder controle hebben.
Ik denk dat dat in jouw geval ook zo is (echter, dat baseer ik alleen op mijn eigen ervaring
)
Negeren zou kunnen helpen maar dat was bij Miep niet zo. We hebben er niks mee gedaan en al helemaal niet gestraft. Gewoon een doekje bij de hand houden als er visite komt
.
Bij volwassen honden zou het ook onderdanigheid kunnen zijn. Maar goed, dat is Saartje nog niet.
Ik denk dat dat in jouw geval ook zo is (echter, dat baseer ik alleen op mijn eigen ervaring
Negeren zou kunnen helpen maar dat was bij Miep niet zo. We hebben er niks mee gedaan en al helemaal niet gestraft. Gewoon een doekje bij de hand houden als er visite komt
Bij volwassen honden zou het ook onderdanigheid kunnen zijn. Maar goed, dat is Saartje nog niet.
-
jolien
- Hele grote hondenneus

Ik kan me herinneren dat Rosa dit vroeger ook een tijdje heeft gedaan, zij was toen denk ik net een jaar oud. Ik had het idee dat het bij haar een combi van enthousiasme en onderdanigheid was.
Wij hebben er volgens mij geen aandacht aan geschonken en het is toen vanzelf overgegaan. Inderdaad proberen om zelf rustig te doen zodat Saartje ook rustig wordt/blijft. Hopelijk gaat het bij jullie ook vanzelf weer over.
Succes!
Wij hebben er volgens mij geen aandacht aan geschonken en het is toen vanzelf overgegaan. Inderdaad proberen om zelf rustig te doen zodat Saartje ook rustig wordt/blijft. Hopelijk gaat het bij jullie ook vanzelf weer over.
Succes!
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Google maar eens op ´deemoedsplasjes´. Deze staat bovenaan de hits, maar er is veel meer te vinden: http://www.degraafschapdierenartsen.nl/ ... gezelschap" onclick="window.open(this.href);return false;
De hond van mijn broer deed het ook zo erg. Het is nu iets minder, maar het gebeurt nog steeds wel. Die hond is nu 4.
Hanneke
De hond van mijn broer deed het ook zo erg. Het is nu iets minder, maar het gebeurt nog steeds wel. Die hond is nu 4.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Overigens ook de zoektermen ´onderdanigheidsplasjes´ of ´submissive wetting´ leveren aardige resultaten op. Bijv. deze (vertaald door de vertaalmachine
): http://translate.google.nl/translate?hl ... -urination" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de 3e blz. staan goede tips!
Hanneke
Op de 3e blz. staan goede tips!
Hanneke