Teven die markeren

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Teven die markeren

Ongelezen bericht door Marieke »

Gekke vraag.. Maar Quincy is een teef die dus echt markeerd. Ze ruikt een plasje, draait zich om, om vervolgens daar precies overheen te plassen. Eigenlijk een beetje zoals ik het reuen ook zie doen.. Maar hoe zit dat bij teven? Is dat hetzelfde idee? Of zit daar een andere gedachte/intuitie achter?

Iemand een idee of ervaring? :D
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Sara doet dit ook, niet bij ieder plasje, maar wel erg veel.
Lees even mee :wink:
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Quincy doet het ook niet altijd... Maar wel vaak in het bos enzo... Ze plast dan ook echt vaker.. Net als een reu.. haha :oops:

jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik zie Zyva dat ook wel eens doen, gisteren nog, we hadden het buurhondje meelopen, deze plast en 3 seconden later plast Zyva er overheen.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Quincy en Pien doen dit ook! :)

Het is zelfs zo erg dat vaak eerst Rosa plast. Als Quincy of Pien dit zien lopen ze er echt voor terug om er vervolgens allebei nog een keer overheen te plassen... :?

Ik weet niet precies hoe het zit, maar heb wel het idee dat het met de ranghoogte te maken heeft aangezien Rosa dit nooit doet en ook lager in rang staat.

En soms lijkt het inderdaad wel alsof ze een blaasontsteking hebben, zo vaak plassen ze! :D
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

is ook dominantie gedrag
al me kinders uitgevlogen
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Doet Trix ook altijd.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Caedlih deed dit ook altijd, af en toe zelfs met opgehoffen pootje. In het bos niet veel, omdat de bossen hier niet druk begaan zijn. Maar in het park net zoveel als een reutje.

En ook over de plasjes van andere honden, meestal reutjes (die zijn hier zwaar in de meerderheid) heen plassen.
Soms met grappige situaties tot gevolg waarbij elke hond opnieuw zijn best deed om over het andere plasje heen te plassen. Om ter meest op hetzelfde plaatsje plassen, leek het wel.

Ik denk wel dat het hetzelfde is als bij reutjes: ze deed het alleen bij honden waarvan zij hoger in rang stond (ze stond tamelijk hoog, zonder ooit agressief geweest te zijn, of zelfs maar te grommen).
En een roedel wordt toch geleid door een dominant koppel, niet alleen door een dominante reu? (niet dat ik een expert ben op dat vlak, best mogelijk dat mijn kennis achterhaald is)
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou als ik met Monique en de honden loop, dan plast Quincy ook vaak, en je ziet wel dat ze dan ook plekjes uitzoekt.. Maar ze plast bijvoorbeeld nooit over andere plasjes heen die net gedaan zijn, zo ook nooit over Noortje haar plassen heen.. Die btw 1 keer plast en daarna gewoon klaar is.. :)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Je wilt het geloven of niet .. Maar soms staan ze hier letterlijk in een kringetje te piese buiten ..

Mevrouw doet een plasje .. Meneer hond ruikt het, en piest er naast of er over heen .. Mevrouw pikt het niet .. En plempt er weer een plas erbij of er over heen ..

Raar volk die labradors af en toe :?
Allard

Re: Teven die markeren

Ongelezen bericht door Allard »

Marieke schreef:Gekke vraag.. Maar Quincy is een teef die dus echt markeerd. Ze ruikt een plasje, draait zich om, om vervolgens daar precies overheen te plassen. Eigenlijk een beetje zoals ik het reuen ook zie doen.. Maar hoe zit dat bij teven? Is dat hetzelfde idee? Of zit daar een andere gedachte/intuitie achter?

Iemand een idee of ervaring? :D
Markeren gaat om territorium. Waarom zou een teef dat niet kunnen markeren? :wink:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

MheenLab schreef:Je wilt het geloven of niet .. Maar soms staan ze hier letterlijk in een kringetje te piese buiten ..

Mevrouw doet een plasje .. Meneer hond ruikt het, en piest er naast of er over heen .. Mevrouw pikt het niet .. En plempt er weer een plas erbij of er over heen ..

Raar volk die labradors af en toe :?
niet alleen labradors :D
de teven van mijn vriendin(heidewachtels) piesen met opgetrokken poot over de net neergeplaste plasjes van mijn reuen heen,en owee als roef of hidde daar nog eens over heen piest! dan wordt er heel snel een nieuwe laag overheen gesprenkeld :roll:
dat het maar wel effe duidelijk is heren!!! :koningin:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie