help, bob loopt ineens mank

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

geen foto's gemaakt om groeipijn uit te sluiten?

mmm dat is eerste wat ik zou laten doen, want dat is nl met een simpele gewone rontgenfoto heel goed te zien.

wat geef jij voor voer? voor pups? vers? brok? welk merk?
want dat kan ook de oorzaak zijn van groeipijn dus dan zou veranderen van voer de eerste stap moeten zijn

een pup met groeipijn en een ab kuurtje door laten lopen is niet echt wenselijk, zo kan er schade ontstaan aan het beendergestel dat niet meer hersteld, met gelijk ingrijpen voorkom je dat, maar als je eerst nog eens de periode ab kuur, rust etc.moet doorlopen ben je al weer een maandje verder
al me kinders uitgevlogen
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Bob zit op KVV van Lotgering. Tot nu toe nog nooit groeipijnen gehad en met 7 maanden zit hij toch wel over zijn grootste groei heen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

kvv, dan zou het dat niet hoeven zijn, maar goed ut is geen garantie

nee hoor tot ongeveer 1 1/1 jaar groeien botten nog steeds en de schedel zelfs nog tot een jaar of 3, alleen de echte groeispurt hebben ze tussen de 5 en 9 mnd dus ook met 11 maanden kunnen ze nog last hebben van groeipijn.

maar zoals ik al zei, dat is alleen op een foto te zien
al me kinders uitgevlogen
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Beterschap Bob!! :knuffel: Hopelijk gaat het snel over.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nou, de pijnstiller heeft geholpen.. Bobbie breekt weer de tent af zoals gewoonlijk. Ik heb net een klein stukje naar het veldje gelopen met hem. Hopelijk gaat het de komende week weer beter met hem.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Beterschap met Bob, ik zou hem wel zo rustig mogelijk houden. Manken is toch echt niet goed.

Het grote nadeel van pijnstillers is dat ze zich niet meer zelf rustig houden omdat ze niks meer voelen :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik vind het nogal apart dat er pijnstilling word gegeven zonder dat er bekend is wat er nu precies aan de hand is ?
Ga met Kim mee, pijnstilling zorgt ervoor dat de labjes zelf wat makkelijker worden en eventueel nog meer schade aanrichten doordat ze geen/minder pijn voelen

Hoop wel voor je dat het idd een verrekking oid is geweest en dat hij snel weer normaal loopt zonder mank te zijn !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ja, wij hadden dezelfde gedachte over de pijnstilling. Hij heeft ook een kuur gekregen voor de komende dagen, moet ik die wel geven?
Bob is nu ook weer ff in de bench om rustig te worden. De komende dagen alleen wandelingetjes naar het veldje en weer terug en hopelijk gaat het snel beter.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Lastig....

Kijk bij Daan weet ik (door zijn LPC) dat hij gevoeliger is voor ontstekingen in zijn elleboog en kregen wij ook te horen van de orthopeed dat wij gerust 1-5 dagen pijnstilling konden geven om de ontsteking direct in te dammen mocht het voorkomen.
Maar goed, dan weet ik wel wat de grondslag is van zijn manken

Als Kay mankt zal ik er nooit zomaar pijnstilling in doen zonder dat ik weet waar het vandaan komt, maar ken genoeg mensen die daar een stuk makkelijker in zijn

Dus het blijft een beetje je eigen gevoel volgen denk ik :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Heeft Bob misschien iets ongewoons gedaan?
Wij hebben ongeveer een jaar geleden meegemaakt dat Max een overbelasting van zijn spieren/pezen ? in een poot had. Wij joggen regelmatig met Max en die dag was niet anders dan anders verlopen. Tijdens het joggen, was er niets aan de hand. Echter later op de avond kon Max niet meer opstaan en had hij heel veel pijn. Ook hijgde hij voortdurend. Voor alle zekerheid de dienstdoende avond DA gebeld (toevallig onze eigen) en die vermoedde een overbelasting. Max moest rust krijgen en de dag erna zou hij in de ochtend nog stijf zijn. Daarna zou het gaandeweg beter gaan. Deze voorspelling is volledig uitgekomen. Het joggen moesten wij heel langzaam weer opbouwen.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

We hebben een aardig drukke vakantie gehad waar bob wel de nodige spierpijn van heeft over gehouden (elke dag gewandeld en gezwommen) Gisteren hebben we ook nog een half uur gezwommen. Rond een uur of 4 nog een flinke wandeling gedaan en tijdens de wandeling hebben we nog wat gespeeld en gerend met bob. Rond 7 uur merkten wij dat hij mank liep. Dus ik denk zelf ook aan een overbelasting of een zwikking.

Als hij op staat loopt hij erg mank, maar wanneer hij een tijdje loopt wordt het weer wat soepeler. Even geduldig afwachten en ons mannetje veel rust geven.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Das inderdaad een druk program..
Kijk echt uit met zoveel met hem te doen, hij is nog zo jong.. En een overbelasting kan dan gauw om de hoek komen kijken.. Ga heel hard duimen dat dat het is, en dat hij met de nodige rust weer opknapt.. :duimen:
Dikke knuffel voor hem.. :groteknuffel:

Muiske schreef:We hebben een aardig drukke vakantie gehad waar bob wel de nodige spierpijn van heeft over gehouden (elke dag gewandeld en gezwommen) Gisteren hebben we ook nog een half uur gezwommen. Rond een uur of 4 nog een flinke wandeling gedaan en tijdens de wandeling hebben we nog wat gespeeld en gerend met bob. Rond 7 uur merkten wij dat hij mank liep. Dus ik denk zelf ook aan een overbelasting of een zwikking.

Als hij op staat loopt hij erg mank, maar wanneer hij een tijdje loopt wordt het weer wat soepeler. Even geduldig afwachten en ons mannetje veel rust geven.
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Hoe is het vandaag? Staat hij nog op pijnstillers??

Zou wel echt rustig aan doen!! Ik doe met Noortje ook nog steeds voorzichtig, en loop ook nog niet volledige wandelingen samen met Quincy. Als ze op deze leeftijd een blessure oplopen aan pezen of gewrichten ben ik zo bang dat dit later blijft etteren..

Hopelijk is hij snel het mannetje zonder manken en pijn hoor!! :) :)
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Vandaag gaat het een stuk beter. Er zit nog wel een klein hupje in zijn gang, maar het is al een hele verbetering.

Wij houden ons trouwens wel heel correct aan het schema hoor, niet langer dan een half uur wandelen en niet meer dan 1,5 uur per dag. Normaal gesproken gaat bob 1 of 2 keer in de week zwemmen. Alleen vorige week hebben we elke dag een kwartiertje/20 minuten met hem gezwommen. Ook heeft hij vorige week veel losgelopen, dus veel gerend wat hij niet gewend is. Misschien dat het daar aan heeft gelegen.

Nu gaat het gelukkig beter, het lijkt er op dat hij inderdaad overbelast is geweest. De pijnstillers heb ik niet meer gegeven.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Gelukkig dat het al de goede kant opgaat met Bob.
Hmmm....kan dus inderdaad een overbelasting zijn. Vooral als je zegt dat hij tijdens de vakantie iets meer beweging heeft gehad dan jullie normaal via het schema doen. Dat kan op zo'n kleine mup een grote impact hebben. Is overigens helemaal niet beschuldigend bedoeld :) Wij hebben zelf ook een pup en alhoewel wij ook het schema als richtlijn gebruiken, krijgt Bob regelmatig meer beweging dan voorgeschreven :) Ik denk wel dat als je van 1-2 pw zwemmen plotseling overgaat op iedere dag, dat het een overbelasting in de hand kan werken. Heeft hij in de zee gezwommen of in beek/meer? Zwemmen in de zee is namelijk zwaarder vanwege de veelal sterkere stroming. Geven jullie hem nog pijnstilling?
Persoonlijk zou ik het een dagje skippen om te kijken hoe hij zich dan voelt. Max heeft destijds geen pijnstilling gekregen en liep de dag na het openbaren van de overbelasting steeds beter. De beweging die ten grondslag lag aan de overbelasting hebben wij heel voorzichtig moeten opbouwen. Nu jogt Max makkelijk een uur mee met een tempo van 10-12 km/uur.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie