Sloopgedrag? Voorheen nooit! Nu 9 maanden oud..

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
manongroothold

Sloopgedrag? Voorheen nooit! Nu 9 maanden oud..

Ongelezen bericht door manongroothold »

Hallo!

Onze hond is ondertussen 9 maanden! Tot nu toe vrijwel geen problemen met onze Willem gehad! Hij was vrij snel zindelijk, vanaf het begin af aan stil geweest in de bench, ook 's nachts. Dingen kapotmaken kennen we niet van hem. Ook kon hij er goed alleen zijn (dus los in de kamer). Dit hebben we stap voor stap opgebouwd en ging perfect. We hadden dus een nieuw mooi kussen besteld omdat het zo goed ging dat de bench er wel uit kon.. Maar toen kwam ik vorige week beneden en toen heeft meneer een schrift van de bank gehaald.. Resultaat: een en al papiersnipper in de kamer.. Meneer duidelijk gemaakt dat dit niet gewaardeerd wordt. En de bench weer in gebruik genomen. Elke keer als we weggingen, Willem in de bench met het deurtje dicht. Ook 's nachts. Een week lang strak aan gehouden. Mijn vriend gaat om kwart voor 8 de deur uit en ik kwam vanmorgen om 9u beneden. Overlegd dat hij Willem niet weer in de bench zou doen, om te kijken of het goed zou gaan. Bewust een paar kranten op de bank gelegd om te testen. En toen ik vanmorgen beneden kwam, had ie zich flink uitgeleefd op de kranten..
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit puur puberteit of heeft het andere oorzaken? Vanaf de 1e dag dat Willem bij ons in huis kwam hebben we grenzen gesteld, onder andere dat hij niet bij de bank mag komen en niet met z'n neus of bek op tafel. Als wij thuis zijn, gaat dit erg goed. Ik heb ook gelezen dat vernielzucht ontstaat door ververveling, frustratie/boosheid. Ik werk onregelmatig, mijn vriend regelmatig. Willem is dus hooguit 4 u alleen thuis. En we gaan 4 keer per dag met hem lopen, varierend van 15 min tot 45 min. Waarbij ik ook vaak met hem naar een losloopgebied of bos ga, waar hij lekker kan rennen. Ook speel ik vaak met hem in de achtertuin of ga ik lekker samen met hem op een kleedje, lekker spelen en kroelen.
Wie herkent dit gedrag en hoe moeten we hiermee omgaan?
Groetjes Manon
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

join the club(zie fototopic :OMG)
hidde was net zo,hier gaan alle touwtjes even strakker aan getrokken worden en de bench is weer stevig in gebruik.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

Leuk hé de puberteit.. Marley had ook zo'n periode dat hij echt heel lief was. Dus wij hem inderdaad ook 's ochtend uit de bench gelaten.. had hij dus ook vanalles gesloopt (vooral papier en dekens). Marley is nu zo'n 14 maanden en hij begint te leren dat hij niks mag slopen, zit bijna niet meer in de bench.

Dus ik herken het gedrag wel.. en inderdaad streng zijn, dan maar in de bench. Wij zijn bij Marley begonnen met hem alleen 's nachts uit de bench te laten, dan slaapt hij toch en gaat hij zich niet vervelen en dat steeds meer uitbreiden. Maarja.. ook wij hebben nog een lange weg te gaan.. labjes houden nou eenmaal van onduigend zijn :wink:
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

tja ik zou ook de vrijheid minder maken dus weer de bench gebruiken! nu heb ik 2 honden van de ene 20 maanden en de ander 16 maanden lopen maar neem van mijn aan die blijven ook nog mooi in hun bench als ik ze niet in de gaten kan houden

de afstandbedieningen en kranten en tijdschriften zijn ook bij hun een erg gewild project! daarnaast alle handoeken theedoeken en vaatdoeken hebben inmiddels ook al de nodige gaten gekregen van twee puberende trekkende pubers

dus tja vrijheid zelf verpest hahahah en neem van mijn aan je bent er nog lang niet die van jou is pas 9 maanden :lol: :lol: :lol:

suc6 met de puber
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Hier 2 totaal verschillende honden in huis.
De oudste labrador van 4 jaar heeft nooit iets gesloopt, zelf nooit iets gestolen van tafel.

Maar onze Golden.
Die heeft al gesloopt voor 10.
En van pup af al een sloper.
Dus beide gewoon weer in de bench, en soms de oudste alleen uit de bench.

Komt het door verveling?
Weet het niet, wordt genoeg met beide honden gedaan qua training.

Puberteit, das zo'n mensenwoord en gebruik dat niet zo graag in combinatie met een hond, rangordefase of hormonaal evenwicht (of juist net geen evenwicht op dat moment) is dan volgens mij een beter woord.

Maar wat de verklaring is dat de ene hond wel sloopt en de andere niet...........
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Wat herkenbaar, Shuka was toen hij die leeftijd had ook echt een sloper, vooral 's nachts brak hij de hele boel af. Totdat ik een bench kocht, daarna was het snel afgelopen.
Ooit zei iemand tegen mij.... na 2 jaar heb je de perfecte labrador. En ja, ik moet die persoon gelijk geven, als al dat pubergedrag voorbij is heb je inderdaad de perfecte hond. Maar ik genoot ook wel van die apestreken hoor, die hij overigens nu hij al ruim 12 jaar oud is ook nog wel eens vertoond.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Plaats reactie