"gezellige" wandeling

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
wobbetje

"gezellige" wandeling

Ongelezen bericht door wobbetje »

vanmiddag ging ik op pad met Zabbo voor een wandeling van toch wel een 2 tal uur... na een half uur wandelen langs het kanaal hoor ik plots achter mij een wagen rijden.. ik kijk om en zie dat hij zich parkeert in het gras ter hoogte van een paardenwei... dus ik wandel gewoon door... na misschien een minuut hoor ik plots hondengeblaf... ik kijk om en zie nog net dat 4 honden met een rotvaart op ons komen afgestormd en zich boven op Zabbo storten...3 border collies en 1 duitse herdershond... één van die borders had zabbo gewoon vast in de nek dus ik heb mij zowat schor geroepen tot die baas het plots in de gaten kreeg (waar die dan met zijn kop zat weet ik niet) en riep... gelukkig renden de honden terug naar hem toe... ik roep hem nog toe : is dit nu écht nodig of zo ? Krijg ik daar maar weer eens heel de vocabulaire van : stomme tr..t, hoer, k..twijf naar mijn hoofd geslingerd (dit is de 3 maal in anderhalve week tijd)... man , man ... gelukkig had Zabbo niks maar hij stond warempel te trillen (hij had het immers TOTAAL niet zien aankomen, honden kwamen immers van achter ons) en ik trilde al even erg... ben er eigenlijk nog niet van bekomen... gadver... ik vraag mij af onder welke steen dat zo'n baas eigenlijk leeft.... ik heb hoe langer hoe meer zin om gewoon niet meer buiten te komen... ik ben dit gedrag zooooo kotsbeu....wat is er toch mis met die maatschappij ? echt.... ik kan dit niet meer aan....

Een tijdje later kwam ik dan nog een jogster tegen met een Duitse herder die zijn tanden ontblootte tot achter zijn oren... die dame kon hem bijna niet houden... ik was uiteindelijk maar blijven stilstaan om haar de kans te geven haar hond onder controle te krijgen... roept ze naar mij... ik zal hem misschien best even los laten :shock: ik kreeg zowat een beroerte en heb gezegd dat ze dat best NIET deed.... hoe bedénk je het... ik heb haar gezegd dat ze misschien best een aantal meter terug ging om daar even achter een betonnen bunker te gaan staan zodat wij veilig konden passeren... dat vond ze dan een goed idee (dat kon ze blijkbaar niet zelf bedenken dan)... (ik had zelf geen mogelijkheid om weg te gaan want dan moest ik in het water springen...)
Gek word ik er van....
Dan kwam ik ook nog galopperende paarden tegen die je dan voorbij komen gevlogen... dus ik probeer Zabbo te laten zitten... zegt die ene ruiter in het voorbij komen... goed dat U hem laat zitten... :shock:
Waarop ik antwoord... volgens mij mogen jullie helemaal niet galopperen in de nabijheid van wandelaars.... en holadijee... daar ging de scheldkannonade nog maar eens....
Ik wil er ook nog altijd bij zeggen dat Zabbo met mij ALTIJD aangelijnd loopt.... dus ook vandaag....dus wij hielden ons aan de wet.... (hier in België mag je ze trouwens niet los laten lopen)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Jouw gevoelens van frustratie zijn meer dan begrijpelijk en helaas ook wel herkenbaar. Max en Bob zijn altijd aangelijnd als ik andere wandelaars, joggers of fietsers tegenkom (mogen alleen los als wij alleen zijn of als wij dit hebben overlegd met andere wandelaars met honden). Soms vraag ik mij af waarom ik zo netjes hierin ben, want wij en dus ook Max en Bob hebben regelmatig last van loslopende honden die zich niet weten te gedragen. Ik begrijp echt niet waarom mensen hun honden los laten als zij hun hond niet voldoende onder appel hebben.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik kan me dat heel goed voorstellen dat je heel boos bent. Ik zou dat ook zijn. En inderdaad de maatschappij wordt steeds wreeder. Geen fatsoen meer naar elkaar.

Kom maar gezellig naar Kapelle hoor! Ligt toch niet ver van Antwerpen :D Hier in het park gaan de meeste honden goed met elkaar om. Ze mogen lekker los lopen en er is zelden een woordenwisseling met de baasjes. Mijn honden lopen er ook altijd los en zijn met heel veel honden vriendjes. Diezel kan met een paar honden niet omgaan en dat weten we. Dan gaat ie van mij en de ander aan de lijn en klaar is kees :D

We houden wat dat betreft rekening met elkaar. We willen toch immers allemaal dat we gezellig kunnen wandelen met onze honden! Daar doe ik het tenminste voor!
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik kan het me heeeeel goed voorstellen.. wat een stelletje asocialen zeg. Ik kwam laatst ook een paard tegen in het Losloopgebied voor honden... Bob ging er op af en het paard schrok een beetje.. Wilde die ruiter Bob met zijn zweep slaan om hem weg te jagen :shock:. Die heeft een scheldkanon van mij gekregen (bob deed helemaal niets bij het paard, alleen zn kont eraf kwispelen)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

je zou er een hartverschuiving van krijgen, mensen hun tong ligt vooraan in hun mond om maar meteen te schelden kan daar soms niet bij
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

ach arme Zabbo. jammer dat zijn vriend Bimmel niet in de buurt was,hoe durven ze.
wat een ellende daar. gelukkig is men hier toleranter ,waar ik woon althans.
dikke knuffel voor jullie
Afbeelding

met dank aan Pauline
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

][quote]Ik kan het me heeeeel goed voorstellen.. wat een stelletje asocialen zeg. Ik kwam laatst ook een paard tegen in het Losloopgebied voor honden... Bob ging er op af en het paard schrok een beetje.. Wilde die ruiter Bob met zijn zweep slaan om hem weg te jagen . Die heeft een scheldkanon van mij gekregen (bob deed helemaal niets bij het paard, alleen zn kont eraf kwispelen)
_________________[quote]

Ik kan me de reactie van die ruiter wel voorstellen. Doordat Bob op dat paard afliep schrok dat beest. Dit levert voor zowel ruiter en paard, als voor de hond, een gevaarlijke situatie op. Het mag dan wel een losloopgebied zijn, maar andere mensen mogen daar ook verpozen.
Ik ben van mening dat je je hond altijd bij je dient te houden en niet zomaar op anderen moet laten afgaan. Losloopgebied of niet.
.
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Helaas heeeeeeeel herkenbaar. Waarom snappen mensen niet dat als je netjes met je hond aangelijnd loopt dat je dat met een reden doet en geen zin hebt in onverwachte vechtpartijen van andere honden die dan wel los "mogen" lopen van het baasje. Waardeloos zoiets. Je hebt dan toch helemaal geen fatsoen hoor in mijn ogen als je de honden zomaar op iemand anders met zijn/haar aangelijnde hond af laat stormen en ze niet terugroept. En dan ook nog een scheldkannonade toe.......
Met Shuka heb ik zoiets al zo vaak meegemaakt en helaas vaak ook wel met bijtplekken en kneuzingen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Hier in Putten trap je zo,n hond gewoon dood............
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Ik moet zeggen dat ik gelukkig nog nooit heb meegemaakt dat iemand mij heeft uitgescholden. Heel akelig als dat gebeurt zeg.

Ik kan me wel voorstellen dat iemand te paard schrikt van een hond.
Dit kan gewoon tot hele gevaarlijke situaties leiden.. Ook al wil de hond alleen maar spelen, de hond vormt toch een bedreiging.

Guus heeft ook een keer met z'n kont in de lucht voor een paard staan springen. Paard liep door een losloopgebied en ik had het paard en ruiter echt niet gezien. De ruiter reageerde heel rustig en maakte geluiden tegen Guus waardoor hij zijn interesse verloor en weer bij me kan.
Ook al liep de ruiter door een losloopgebied, ik vond toch dat ik mijn hond bij me moest roepen om een gevaarlijke situatie te vermijden. Ook heb ik mijn excuses aangeboden, omdat mijn hond de ruiter sneller had gezien dan ik en erheen was gegaan.

Ook hier denk ik dat een rustige reactie zorgt voor een rustige tegenreactie. Maar er zijn altijd mensen bij die schelden tot een gewoonte gemaakt hebben.... shame on them :evil:
Afbeelding
Plaats reactie