Da op huis bezoek geweest
-
Jutta
- Speurneus

-
renate
- Speurneus

-
Lucky
- Kleine hondenneus

Ohhh, wat een moeilijke beslissing moet je nemen. De afgelopen zomer hebben wij ook voor dit "dilemma" gestaan. De laatste paar dagen stond ik 's morgens op in de hoop dat Simba niet meer wakker was geworden, zodat wij de keuze niet hoefde te nemen. Dan weet je met je "verstand" eigenlijk al dat het zover is, dat je hem moet laten gaan. Maar je gevoel wil niet mee
... HEEL VEEL STERKTE !!!
Groetjes Marion
Groetjes Marion
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

-
sharon66057
- Speurneus

Ik denk dat je diep in je hart zelf heel goed weet en voelt wanneer het "genoeg" is.
Jij kent je Max het beste!
Heel veel sterkte, geef je blonde man een dikke knuffel en neem er zelf ook één

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Terra5
- Speurneus

Hoe gaat het nu met Max? Hoe reageert hij op het kalmerende middel?
Verder blijft dit zo moeilijk om te weten wanneer het genoeg is
Anderen hebben het ook al gezegd; alleen jij kan dat echt goed beoordelen. En je weet het wel wanneer het genoeg is..
Aan de andere kant, zoals je misschien nog weet is Terra in mei dit jaar heel erg ziek geweest. Haar oogjes zeiden mij in het weekend toen echt "het is genoeg". Ik had de DA gebeld zaterdagavond laat, met het idee; kom maar, het is goed zo.. Zij raadde toen aan om nog 1 keer een spuit te geven.. We hebben toen er toch voor gekozen om nog 1 keer een spuit Tramadol te geven op zaterdag avond en de dag erna knapte ze op..
Ik denk dat als ik toen toch het besluit had genomen om haar te laten gaan, dan was dat ook goed geweest. Terra had niet geweten dat ze nog langer had kunnen leven. Maar aangezien we nu ruim een half jaar verder zijn en het tot deze week erg goed ging, was die beslissing in mei om door te gaan ook goed.
Ik wil hiermee aangeven, dat het zo enorm lastig is. Ik probeer zelf heel eerlijk te blijven kijken. De balans van het leven van Terra moet nog goed zijn. Als ik met haar naar het bos ga, dan is dat altijd een feestje. We kunnen niet ver meer met haar, maar ze geniet dan nog volop. Zo lang ze thuis dan ook nog gewoon haar dingetjes kan doen, dan is de balans nog goed. Ze slaapt meer, maar dat is niet erg en mag ook.. Maar ik heb wel altijd gezegd, dat ik het niet wil en moet laten afhangen van dat kwartiertje bos. Want dat blijft ze altijd wel leuk vinden, dat doet ze echt op wilskracht. Natuurlijk zie je wel verschil in de goede en slechte dagen, maar leuk blijft ze dat altijd vinden.
Ik denk dat je zelf wel aan gaat voelen, wanneer de balans echt niet meer goed is..
Veel sterkte Els! Dikke knuffels van ons voor jou en je kanjer!

Verder blijft dit zo moeilijk om te weten wanneer het genoeg is
Aan de andere kant, zoals je misschien nog weet is Terra in mei dit jaar heel erg ziek geweest. Haar oogjes zeiden mij in het weekend toen echt "het is genoeg". Ik had de DA gebeld zaterdagavond laat, met het idee; kom maar, het is goed zo.. Zij raadde toen aan om nog 1 keer een spuit te geven.. We hebben toen er toch voor gekozen om nog 1 keer een spuit Tramadol te geven op zaterdag avond en de dag erna knapte ze op..
Ik denk dat als ik toen toch het besluit had genomen om haar te laten gaan, dan was dat ook goed geweest. Terra had niet geweten dat ze nog langer had kunnen leven. Maar aangezien we nu ruim een half jaar verder zijn en het tot deze week erg goed ging, was die beslissing in mei om door te gaan ook goed.
Ik wil hiermee aangeven, dat het zo enorm lastig is. Ik probeer zelf heel eerlijk te blijven kijken. De balans van het leven van Terra moet nog goed zijn. Als ik met haar naar het bos ga, dan is dat altijd een feestje. We kunnen niet ver meer met haar, maar ze geniet dan nog volop. Zo lang ze thuis dan ook nog gewoon haar dingetjes kan doen, dan is de balans nog goed. Ze slaapt meer, maar dat is niet erg en mag ook.. Maar ik heb wel altijd gezegd, dat ik het niet wil en moet laten afhangen van dat kwartiertje bos. Want dat blijft ze altijd wel leuk vinden, dat doet ze echt op wilskracht. Natuurlijk zie je wel verschil in de goede en slechte dagen, maar leuk blijft ze dat altijd vinden.
Ik denk dat je zelf wel aan gaat voelen, wanneer de balans echt niet meer goed is..
Veel sterkte Els! Dikke knuffels van ons voor jou en je kanjer!
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Els
- Speurneus

Ik ben met Max bij de dierenarts beland, hij hield niks meer binnen, ook geen water. Na het maken van een echo werd duidelijk dat hij 2 grote tumoren in zn buik heeft zitten. Ze zijn zo explosief hard gegroeid dat ze nu al goed te voelen zijn, inclusief een steeltje wat eraan zit. In zn schouder zit eveneens iets wat te voelen is, maar voor duidelijkheid daarover moet hij weer onder narcose en dat doen we hem niet meer aan. In zn elleboog zit een stuk los bot ter grootte van een lucifer en ter dikte van een vinger. De dierenarts zei dat hij heel veel pijn heeft, ondanks de pijnstillers. Hij heeft een injectie gekregen tegen het braken, die moet gaan werken. We laten Max vanaf nu weer volledig hond zijn, we gaan proberen op Jan te wachten.
Afgelopen nacht is hij vol aan de diarree geraakt, ieder uur eruit. Vanmorgen weer de dierenarts gebeld, weer over. Finidiar erin, afwachten maar weer. Zoals het nu gaat, gaat het niet. De assistente zei dat een lab tot het laatste moment zal blijven kwispelen.
Ik heb voor mezelf een beetje al de beslissing genomen, want zo kan het niet langer. Het is verschrikkelijk. :'( :'(
Afgelopen nacht is hij vol aan de diarree geraakt, ieder uur eruit. Vanmorgen weer de dierenarts gebeld, weer over. Finidiar erin, afwachten maar weer. Zoals het nu gaat, gaat het niet. De assistente zei dat een lab tot het laatste moment zal blijven kwispelen.
Ik heb voor mezelf een beetje al de beslissing genomen, want zo kan het niet langer. Het is verschrikkelijk. :'( :'(
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Roos