Leuke commando's
-
Muiske
- Grote hondenneus

Leuke commando's
Ik wil met bob eigenlijk nog een paar leuke commando's doen maar mijn inspiratie is een beetje op.
Bob kan nu:
Zit, af, sta, poot en andere poot, twee pootjes (gaat ie op zn gat zitten, zo schattig) en rondje.
Ik doe elke dag paar keer 10 minuutjes verschillende commando's oefenen en dat vind hij helemaal geweldig. het lijkt me dus leuk om een nieuwe te doen. Ik heb omrollen geprobeerd, maar dit was niet zo'n succes, bob bleef op zijn rug liggen dan.
Wie heeft een paar leuke en hoe hebben jullie dat commando getraint?
Bob kan nu:
Zit, af, sta, poot en andere poot, twee pootjes (gaat ie op zn gat zitten, zo schattig) en rondje.
Ik doe elke dag paar keer 10 minuutjes verschillende commando's oefenen en dat vind hij helemaal geweldig. het lijkt me dus leuk om een nieuwe te doen. Ik heb omrollen geprobeerd, maar dit was niet zo'n succes, bob bleef op zijn rug liggen dan.
Wie heeft een paar leuke en hoe hebben jullie dat commando getraint?
-
-kim-
- Speurneus

- Naar de riem sturen en daar gaan liggen.
- Voet: als hij voor je zit, om je heen en links gaan zitten.
- Naast: als hij voor je zit, en dan zonder om je heen te gaan links gaan zitten.
- Tussen: Als hij voor je zit, en hij dan achter je langs tussen je benen gaat zitten.
- touch, met poot of neus wat aanraken.
- Wave, tussen je benen door "wave"
- Target: Met twee poten op een "target" gaan staan.
- All: Met 4 poten op of in iets gaan staan.
En ook de zit/ af en staan kun je nog moeilijker maken, door bijvoorbeeld alleen op handgebaren te gaan leren of op afstand.
Of de zit/af/staan met doorlopen. Of voorroepen en zitten halverwege.
voet/naast/ tussen en wave heb ik aangeleerd door ze een koekje te laten volgen en het "handgebaar" steeds meer af te bouwen.
Plaats: is aangeleerd door op een kleine afstand met hem mee te gaan naar de riem en hem daar dan te belonen. En dan het meelopen afbouwen en daarna de afstand opbouwen.
Target/All en touch heb ik aangeleerd met de clicker.
Als je er nog meer wilt of meer uitleg dan roept u maar
- Voet: als hij voor je zit, om je heen en links gaan zitten.
- Naast: als hij voor je zit, en dan zonder om je heen te gaan links gaan zitten.
- Tussen: Als hij voor je zit, en hij dan achter je langs tussen je benen gaat zitten.
- touch, met poot of neus wat aanraken.
- Wave, tussen je benen door "wave"
- Target: Met twee poten op een "target" gaan staan.
- All: Met 4 poten op of in iets gaan staan.
En ook de zit/ af en staan kun je nog moeilijker maken, door bijvoorbeeld alleen op handgebaren te gaan leren of op afstand.
Of de zit/af/staan met doorlopen. Of voorroepen en zitten halverwege.
voet/naast/ tussen en wave heb ik aangeleerd door ze een koekje te laten volgen en het "handgebaar" steeds meer af te bouwen.
Plaats: is aangeleerd door op een kleine afstand met hem mee te gaan naar de riem en hem daar dan te belonen. En dan het meelopen afbouwen en daarna de afstand opbouwen.
Target/All en touch heb ik aangeleerd met de clicker.
Als je er nog meer wilt of meer uitleg dan roept u maar
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

Ik heb Flits net leren "buigen", ook erg schattig.
En onlangs nog het commando plat geleerd en hem geleerd om achteruit te lopen.
Ik doe het aanleren vaak met de clicker. Soms gewoon wachten tot hij het uit zichzelf uitvoert. En voor moeilijkere dingen hem een handje helpen met gebaren of lokken met iets.
High five is ook leuk, das geen gewone poot maar een poot hoger in de lucht ( beetje vaag uitgelegd haha). Maar misschien doet ie dat al wel.
Als je uitleg wil over hoe ik het heb gedaan dan hoor ik het wel
En onlangs nog het commando plat geleerd en hem geleerd om achteruit te lopen.
Ik doe het aanleren vaak met de clicker. Soms gewoon wachten tot hij het uit zichzelf uitvoert. En voor moeilijkere dingen hem een handje helpen met gebaren of lokken met iets.
High five is ook leuk, das geen gewone poot maar een poot hoger in de lucht ( beetje vaag uitgelegd haha). Maar misschien doet ie dat al wel.
Als je uitleg wil over hoe ik het heb gedaan dan hoor ik het wel
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
Muiske
- Grote hondenneus

- Caya
- Hele grote hondenneus

De commando's Hier, Blijf en Wachten kan hij al neem ik aan? Je bedoelt gewoon funcommando's?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Jamiedepemie
- Hele grote hondenneus

-
Dominique en Bo
- Snuffelneus

Bo heb ik de rol geleerd door middel van het laten volgen van een snoepje. Het heeft wat herhaling nodig maar als het kwartje eenmaal valt....
Misschien is high 5 en low 5 nog leuk?
En staan?
Aan de voet is behalve leuk ook echt handig!
En inderdaad kan je zit af blijf ook uitbreiden, op afstand bijvoorbeeld.
Succes!
Misschien is high 5 en low 5 nog leuk?
En staan?
Aan de voet is behalve leuk ook echt handig!
En inderdaad kan je zit af blijf ook uitbreiden, op afstand bijvoorbeeld.
Succes!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Als je op YouTube zoekt op Nana, border collie, vind je heel veel leuke filmpjes met heel veel leuke ideeën:
Hier is er eentje: http://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E ... A&index=14" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is er eentje: http://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E ... A&index=14" onclick="window.open(this.href);return false;
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

G E W E L D I G !!Laboriginals schreef:Als je op YouTube zoekt op Nana, border collie, vind je heel veel leuke filmpjes met heel veel leuke ideeën:
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
En nog veel geweldiger vind ik het, dat de baasjes van Nana hetzelfde gedaan krijgen bij Kaiser, HUN KATdinodap schreef:G E W E L D I G !!Laboriginals schreef:Als je op YouTube zoekt op Nana, border collie, vind je heel veel leuke filmpjes met heel veel leuke ideeën:
-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

S U P E R !!Laboriginals schreef:En nog veel geweldiger vind ik het, dat de baasjes van Nana hetzelfde gedaan krijgen bij Kaiser, HUN KATdinodap schreef:G E W E L D I G !!Laboriginals schreef:Als je op YouTube zoekt op Nana, border collie, vind je heel veel leuke filmpjes met heel veel leuke ideeën:
Hier is er eentje: http://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E ... A&index=14" onclick="window.open(this.href);return false;Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=7P_XgJpU ... A&index=22" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Zo zie je, elk dier kan je iets leren !!Laboriginals schreef:En nog veel geweldiger vind ik het, dat de baasjes van Nana hetzelfde gedaan krijgen bij Kaiser, HUN KATdinodap schreef:G E W E L D I G !!Laboriginals schreef:Als je op YouTube zoekt op Nana, border collie, vind je heel veel leuke filmpjes met heel veel leuke ideeën:
Hier is er eentje: http://www.youtube.com/watch?v=q8FfNQ_E ... A&index=14" onclick="window.open(this.href);return false;Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=7P_XgJpU ... A&index=22" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo traint mijn oude trainster nu konijnen, en zelfs krokodillen
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015