Kunnen wij een labrador pup nemen?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Amarins schreef:Ik heb al verschillende tips gehad en dingen waar we echt bij stil moeten staan als we besluiten een hond te nemen. Dingen waar we nog niet aan gedacht hadden!
Een goede fokker kan je ook met raad en daad bijstaan. Goed dat jullie niets overhaasten maar als het dan zover is, koop je pup dan bij een goede fokker. Succes !
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Flipke

Ongelezen bericht door Flipke »

Wij zijn ook op een appartement begonnen met onze Flip, terwijl we beiden werkten.
In onze zoektocht naar een fokker zijn we 2 keer afgewezen, de ene keer omdat we op een appartement woonden en de andere keer omdat we allebei werkten. Gelukkig vonden we daarna een fokker die aangaf dat de beweging van een hond niet afhankelijk is van waar jij woont. En dat het niet meer van deze tijd is dat er altijd iemand thuis is voor je hond. Mijn vrouw werkt onregelmatig, dus Flip is gemiddeld 1 keer per week 8 uur alleen en 2 keer per week 4 uur. En er zijn dagen bij dat hij ons gewoon zit weg te kijken, omdat ie dan een hele dag lekker languit kan gaan snurken en weer kan opladen om zijn baasjes gek te maken. :twisted: Overigens merk ik wel dat Flip op die dagen dat hij langer alleen is wel veel behoefte heeft aan flinke beweging/ aandacht als je weer thuiskomt. Dus ik vind het belangrijker dat je als je thuiskomt ook de tijd kunt nemen om er lekker met hem op uit te gaan. Er zijn overigens ook genoeg mensen die beweren dat het voor een hond niets uitmaakt of je nu 2 of 8 uur wegbent, omdat ze geen besef van tijd hebben.
Maar het eerste jaar ben ik plasjestechnisch die dagen dat hij 8 uur alleen was, wel in mijn middagpauze naar huis gegaan om hem uit te laten.

We hebben hem tot 8 maanden ook getild, maar vanaf pup ook geleerd om rustig trap te lopen. Na een jaar zijn wij verhuisd naar een huis met tuin.

Zindelijk maken hebben wij trouwens op het balkon gedaan met zo'n blauw zwembadschelpje gevuld met zand. Hoefden we niet elke keer het trappenhuis af te sjezen met een druppelende pup! Werkte perfect.

Ik lees dat je man eigen baas is, als hij een kantoor heeft is een labrador een perfecte manier om het ziekteverzuim bij personeel te verlagen ;-). Het is namelijk bewezen dat het aaien van een hond bloeddrukverlagend werkt!

Veel succes met de zoektocht.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Ik heb nergens gezegd dat iemand niet geschikt zou zijn als honden eigenaar omdat ze werkt, ze is hier miss heel geschikt voor geen idee, ken de TO helemaal niet.
Ik heb alleen gereageerd op wat zij zelf zegt. Een pup die twee dagen alleen thuis zit en haar schoonzus kan de pup wel eventjes laten plassen.
Dat vind ik niet kunnen. Maar ik ben haar niet en het zijn haar keuzes, ze heeft zelf gevraagd om reacties en niet gevraagd om reacties die alleen maar positief mogen zijn!

Ik heb ook niet gezegd dat als je werkt dat je geen hond kan hebben.
Ik vind wel dat als je twee hele dagen werkt je daar geen pup bij kan hebben, mits je hier een gedegen oppas voor hebt, die niet de pup alleen eventjes laat plassen.

Wie zegt dat ik een geldboom heb....
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Ik vind wel dat als je twee hele dagen werkt je daar geen pup bij kan hebben, mits je hier een gedegen oppas voor hebt, die niet de pup alleen eventjes laat plassen.

Als je werkt kun je prima een pup hebben, ben het niet met je eens Roelien, wij hebben zowel Noah als Bruce opgevoed terwijl we gewoon werkten, onze honden zijn 4 dagen per week van 7 uut tot een uur of half drie alleen en dat gaat prima, dat het niet ideaal is weten we zelf ook wel maar om dan te zeggen dat je dan geen pup kunt hebben, als dat zo zou zijn zullen er niet veel honden overblijven in Nederland.

Maar goed ieder zijn mening en die respecteren we gelukkig met elkaar :)
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dominique en Bo »

Even ophelderen, ik bedoelde niet te zeggen dat wanneer het in huis naar hond ruikt, je niet netjes bent! Excuses voor de verwarring. Ik bedoel alleen dat de mogelijkheid ook daar is het niet of minder sterk ruikt.

Wat betreft het alleen laten, dit moet inderdaad opgebouwd worden en dat vraagt bij de ene pup meer aandacht dan bij de ander. Wij hebben denk ik mazzel gehad.

Helaas hebben ook wij geen geldboompje en moeten we beide werken. Maar daar hebben we andere oplossingen voor gevonden.
Daarbij denk ik dat sommige mensen die niet werken minder met hun hond ondernemen dan wij. Maar inderdaad, dit zal altijd een discussie blijven.
Helemaal blij met onze kleine Bo!
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Noah/Bruce schreef:
Maar goed ieder zijn mening en die respecteren we gelukkig met elkaar :)
Precies, zoveel mensen zoveel meningen;)
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Ik wil er niet heel veel over zeggen..aangezien de vragen van TO al ruimschoots beantwoord zijn en er ook al veel goede tips en adviezen zijn gegeven. Wat ik wel wil zeggen is dit:

Wij zijn begonnen met 1 labrador-reu..die we dolgraag wilde! Wat ik wel altijd had als ik dacht aan het hebben van een hond was dat we dan waarschijnlijk wel heel veel haren in huis zouden hebben..en dat trok me eerlijk gezegd niet! Ook het vies worden van het huis e.d. is echt wel door mijn hoofd geschoten hoor voor we hem kregen. Toch wilden we echt heel graag een Lab! En we zijn vanaf dag 1 dolverliefd op hem..sterker nog we hebben er nu 6 en hebben afgelopen zomer ons 1e nestje gefokt... Ze gaan elke dag naar het bos..weer of geen weer en worden smerig. Ze verharen vaak omste beurten ..dus haren .. JA. Veel stofzuigen dus :D .

Wat ik probeer te zeggen is dat je soms van te voren wel een beeld kan hebben van iets..soms dus ook een wat 'negatief' beeld omtrent viezigheid e.d. Maar dat je nooit kan weten hoe dol je op zo'n labje kan worden. En ik vind het bijzonder dat jullie er zo goed over nadenken..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Amarins schreef:Ik heb al verschillende tips gehad en dingen waar we echt bij stil moeten staan als we besluiten een hond te nemen. Dingen waar we nog niet aan gedacht hadden!

We hebben nog niets besloten, zijn echt nog aan het overwegen!
Wat betreft de honden lucht nemen we dan voor lief :roll:
Wil niet overhaast beslissen... ookal zou ik liever vandaag dan morgen al een hondje willen...:oops: :oops: :oops:
En helaas zit het er niet in dat ik kan stoppen met werken.. (was het maar waar) Gelukkig werk ik niet fulltime!

Handig zo'n forum!
Bedankt voor de reacties en tips.
Ik vind het top dat je je zo voorbereid, eerst willen weten ipv impuls aankopen.
Als je besluit dat je een hond wilt, ga ook dan niet over 1 nacht ijs, maar verdiep je in wat voor labrador je wilt en welke fokker je aanspreekt.
http://labrador-fokkers.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
©Monika
esmmar&happy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door esmmar&happy »

Ook hier is lang nagedacht over werken en een hond. Nu we regelmatig 1 dag thuiswerken en ook onze oudste in de buurt heeft bewezen veel honden te kunnen uitlaten zijn we ervoor gegaan :verliefd1:
Teddy een chocolade bruine labrador verrijkt ons leven.
Een grote bench, veel uitlaatmomenten en 4 gezinsleden die allemaal andere dingen met de hond doen en straks na 6 maanden een uitlaatservice. Het enige wat mist is een groot bos voor de deur, maar daar zijn auto's toch handig voor niet waar.

Heel veel succes met het uitdokteren van jullie beslissing. Als ik het zo lees is het niet of de hond er komt, maar hoe en wanneer :)
zo blij met een pup erbij
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Hoi, goed dat je er goed over nadenkt voordat je een pup neemt! :)

Wat betreft je vraag over geurtjes: die kan ik goed begrijpen.
Ik ben zelf dol op dieren (wij hebben een labrador en 5 konijnen)
maar ik wil niet dat mijn hele huis naar dieren ruikt.
Kijk, met dieren in huis ruikt het altijd anders als zonder, maar je kan veel geurtjes voorkomen/verminderen. Wij hebben op Tom zijn bench daarom een geurtje van Brise staan. Dat is er een met een bewegingssenor die dus regelmatig "frisse lucht" spuit. Te koop bij de supermarkt en er zijn verschillende geurtjes verkrijgbaar. Ook hebben we op verschillende plekken geurzakjes in de kamer staan. Als ze niet meer zo ruiken leggen we ze even op de verwarming en dan geuren ze weer heerlijk. Verder ruikt Tom ook sterk als hij nat is van de regen. Wij hebben daarvoor een speciale zeem waarmee wij hem direct bij binnenkomst afdrogen.(koekje op de grond, en meneer blijft mooi staan zodat wij rustig kunnen drogen :D ) Deze zemen zijn te koop via de webshop van de NLV, maar ws. ook bij de dierenspeciaalzaak, ideaal! :applaus:
Al met al kun je dus goed leven met een hond in huis, zonder nare geurtjes. Ik vraag het ook regelmatig aan visite (die ook echt de waarheid durven zeggen! :wink: ) en die geven aan dat ze Tom niet (erg) ruiken.

Wat betreft het traplopen/tillen van je hond: een labradorpup mag idd geen traplopen omdat dit slecht is voor zijn gewrichten, heupen en ellebogen. Je zegt dat je je pup dan wel wil tillen. Dit zal de eerste weken best gaan, maar een pup groeit hard en rond de 10-15 kg. zul je 'm niet meer zo maar van/op de trap tillen. (buiten dat het voor jou en de pup ook gevaarlijk is, stel dat je misstapt...) Is een volwassen hond die wel trap kan lopen dan niet een betere optie? Want jullie hebben geen lif begrijp ik?

Succes met jullie beslissingen, hopelijk heb je wat aan alle antwoorden!
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

AnP schreef:Ach dat komt toch altijd terug, dat als je werkt je sowieso geen hond moet nemen. Beetje lulkoek maar goed daar zou ik me dus net als royenmarjolein niks van aantrekken.
Als je genoeg doet met je hond maken die uren niks uit hoor.
Yup! Hier ben ik het dus mee eens.
Kwaliteit boven kwantiteit. Iemand kan fulltime werken, maar veel doen met de hond. En je hebt mensen die partime of niet werken en geen zak met de hond doen, maar goed die werken niet of maar gedeeltelijk das blijkbaar belangrijker. :confused:
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

@ TO: Top dat je er zo overnadenkt. Alles heeft zijn voor- en nadelen, zo ook een schattige pup, een herplaatser, een oudere hond etc.

Maar naar welke kant van de balans slaat de wijzer? Naar de nadelen of naar de voordelen en baseer daar o.a. je beslissing op. :)

Heel veel succes!
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Goed dat jullie er zo grondig over nadenken!

Maar aan je omschrijving en vragen te lezen, zou ik niet geneigd zijn een labrador aan te raden... Die puptijd kom je nog wel door door hem eerst naar boven en beneden te dragen en hem later te leren om rustig trap te lopen. Maar een hond gaat best lang mee... Wat als hij over een jaar of 10 slecht te been is? Of wat als hij een ongelukje heeft waardoor hij tijdelijk geen trappen mag lopen? Ik krijg met de beste wil van de wereld mijn labrador niet opgetild, laat staan de trap op, en zij is een eerder slank teefje (28 kg). Misschien eens kijken naar een ander leuk ras dat bij je past?
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Ik vind het goed dat jullie er zo over nadenken :klasse:
Of je nu een pup of herplaatser pakt, alles heeft zijn voor en nadelen.
Kijk wat je wilt en ik zou zeggen ga ervoor :wink:
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Plaats reactie