Crufts 2013

Plaats hier alles over hondenshows.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Zucht :?
Je kunt ook zoals duizenden andere mensen trots zijn dat ons geliefde ras dit behaald heeft n dat Franco dit wel even presteert. .
Zo als Romeo behoord een labrador te zijn.

De interpretatie van een hond showen en er van alles aan doen, is in Engeland niet anders dan normaal.
Het is show.
Wees eens blij dat ze geen hond met uitpuilende ogen geplaatst hebben.
Maar een echte werkhond en op de eerste plaatst zoals de eigenaar omschreef de ondeugendste hond die hij ooit gehad heeft.

Een hond voor de show even op zijn plek wijzen van he hallo weet je nog waar je hier voor bent, is ook niet mijn pakkie aan.
Maar als ik show met mijn honden....moeten ze ook die 5 min even luisteren naar me, die andere 350 dagen dat we niet showen mogen ze doen wat ze willen.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat staat toch los van elkaar saskia? het is hartstikke leuk dat een labrador dit behaald heeft, maar daarom hoef je hem niet verplicht leuk of mooi te vinden toch?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nee absoluut niet, maar om nu gelijk te zeggen dat die te dik is.
Daar ging het mij om.

Ik zie helaas veel te veel magere labradors.
Een magere labrador gaat drinken om zijn lust tot eten te verdrinken.
En dan maar niet te bedenken wat er gebeurt als de hond eens ziek word en geen gram te veel heeft....dan zijn ze zo weg.

En er werd geschreven ergens dat hij geen bespiering zou hebben, denk je dat een hond zonder bespiering zo mooi zou kunnen rennen.
Als je alle filmpjes bekijkt op youtube zie je een hond met een perfect gangwerk.

Er word altijd zo negatief gedaan ook dat die schoensmeer op zijn neus zou smeren ja en....
Kijk eens naar poedels of andere rassen wat ze daar allemaal niet mee doen.
Dat mag wel maar owee als men wat doen aan een labrador, ik doe dit ook niet, maar laat men wel in hun waarde, ken zat mensen die talk poeder over hun labjes smeren neuzen in smeren en ga zo maar door, van alles aan de vachten doen zo wat als hun daar nu gelukkig mee zijn.
Laat ze in hun waarde en kraak ze niet gelijk af.
Groetjes Saskia

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dutchlabs schreef:Nee absoluut niet, maar om nu gelijk te zeggen dat die te dik is.
Daar ging het mij om.

En dan maar niet te bedenken wat er gebeurt als de hond eens ziek word en geen gram te veel heeft....dan zijn ze zo weg.

En er werd geschreven ergens dat hij geen bespiering zou hebben, denk je dat een hond zonder bespiering zo mooi zou kunnen rennen.
Als je alle filmpjes bekijkt op youtube zie je een hond met een perfect gangwerk.

Er word altijd zo negatief gedaan ook dat die schoensmeer op zijn neus zou smeren ja en....
Dat mag wel maar owee als men wat doen aan een labrador, ik doe dit ook niet, maar laat men wel in hun waarde, ken zat mensen die talk poeder over hun labjes smeren neuzen in smeren en ga zo maar door, van alles aan de vachten doen zo wat als hun daar nu gelukkig mee zijn.
Ik vind het altijd zo grappig, mensen mogen niet oordelen, maar zelf oordeel je wel over te magere labjes. Waar je het idee vandaan haalt dat die maar veel gaan drinken om hun lust tot eten te verminderen :confused:
Mijne vallen in jou ogen ongetwijveld onder de veel te magere, maar die drinken normaal, net als vele andere mooie slanke labjes die ik ken!

En dan nog over het "valsspelen" dat word goed gepraat omdat mensen met andere rassen het ook doen, dus mogen "wij" het ook doen met onze labjes, beetje schoensmeer meer of minder maakt niks uit dan?
Valsspelen blijft valsspelen hoor!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Dutchlabs schreef:Nee absoluut niet, maar om nu gelijk te zeggen dat die te dik is.
Daar ging het mij om.

Dus alles is geoorloofd als je de show maar wint?

Ik mis een behoorlijk stuk dierenwelzijn in jouw betoog, Saskia. Heb je wel eens aan een potje schoensmeer geroken en weet je wel wat voor chemicalien daar in zitten? Dat wil je toch niet op een gevoelige hondenneus smeren?

Ook voor een labrador geldt dat overgewicht per definitie slecht is voor de gezondheid. En beweging juist goed voor de gezondheid, daar krijgen de labradors juist van die mooie gespierde lijven van.
De hond in kwestie zou nog mooier zijn als aan beide zaken meer aandacht besteed was. Dat is er geschreven en niemand had het over voorkeur voor een magere labrador.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik heb de filmpjes nog een keer bekeken en het blijft een prachtige vrolijke kwibus. Maar hij oogt voor mij wat "lubberig" kan het niet anders omschrijven. Verder zal ik niet betwisten dat het geen winnaar is......Daar mogen de mensen over oordelen die er verstand van hebben.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dutchlabs schreef: Er word altijd zo negatief gedaan ook dat die schoensmeer op zijn neus zou smeren ja en....
Dat zet een lekker beeld neer van de show-wereld. neuzen insmeren, vachten bewerken, in mijn ogen is dat gewoon vals spelen. Lekker verhaal als dat normaal word geacht in het show-wereldje. :?
Waar blijft dan het welzijn van de hond, als dit soort middelen kennelijk worden ingezet om maar die 1e prijs te winnen?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Te magere labradors, nou die heb ik nog nooit gezien volgens mij.

Waarom zou je je onder valse voorwendselen een show willen winnen?

Els, welzijn is toch helemaal geen prioriteit, winnen is belangrijk.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Vals spelen is vals spelen....?

Weet je wat vals spelen is....een labrador er anders uit te laten zien dan dat de ras standaard is, dus te mager.

Verder ga ik er niet op, honden met allerlei dingen besmeren is niet mijn ding.
Weet wel dat het gebeurd, maar dat is aan de eigenaar zelf en niet aan mij.
Als hun zo graag willen winnen...prima I rest my case.
Show is show, werk is werk.
Groetjes Saskia

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dutchlabs schreef:Vals spelen is vals spelen....?

Weet je wat vals spelen is....een labrador er anders uit te laten zien dan dat de ras standaard is, dus te mager.

Dus je gooit hier iets neer over te magere labradors en als je daar dan antwoord op krijgt ga je er niet meer op in?
Wat een zwaktebod zeg :roll:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Wilde eigenlijk niet meer reageren aangezien het topic helaas weer uitmondt in een welles/nietes discussie. Kan het toch niet laten blijkbaar.. :) ..dus bij deze nog een keer mijn input.

Ik vind in de 1e plaats dat het hele verhaal omtrent te dikke..te magere labradors vaak om een kwestie van smaak gaat. Ik heb het hier niet over de vette labjes, want die vinden we geen van allen mooi, maar over de zwaardere gebouwde labradors t.o.v. de wat smaller gebouwde labs. Je hebt mensen die in de rasstandaard de zin Sterk gebouwd, kort in lendenen, breed in schedel, breed en diep in borst en ribben, breed en sterk in lendenen en achterhand eruit pikken en je hebt mensen die [b]bijzonder actief, erg behendig, Het lichaam vertoont nooit ‘n buitensporig uiterlijk of is overdreven zwaar/dik n.a.v. gewicht of bouw) als de belangrijke kenmerken van de labrador zien. Hoe je het went of keert dat blijft toch een kwestie van interpretatie van de rasstandaard (ik heb trouwens voor het gemak even die van de NLV aangehouden).

Wat betreft het 'valsspelen' vind ik ook niet dat men een neus zou moeten insmeren met schoenensmeer. Ik heb geen idee of deze eigenaar dit heeft gedaan..laat ik lekker in het midden :D ..ik weet wel dat dit een diskwalificatie kan betekenen als men dit ontdekt..het is dus niet toegestaan! ik kan jullie wel vertellen dat echt een heleboel fokkers hun doggies showen zonder mee te doen aan deze soort dingen. En gewoon hun mooie, echte labje showen zoals hij/zij is. Fanatiekelingen heb je natuurlijk in elke sport..en dit word een jurysport genoemd.
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Lunatic schreef:
Dutchlabs schreef:Vals spelen is vals spelen....?

Dus je gooit hier iets neer over te magere labradors en als je daar dan antwoord op krijgt ga je er niet meer op in?
Wat een zwaktebod zeg :roll:
http://www.curlfinch.nl/a-Flypast.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Worden konings poedels ook zo geboren?

Nee ik ga niet meer in op dat ik sommigen labradors te mager vind.

Zodra er hier een labrador op een show hoge ogen scoort zijn er altijd mensen die dan weer zeggen te dik slecht gangwerk tis nooit goed.
Volgens mij noem je dat in de volksmond de beste stuurlui staan aan wal !

en nu op het topic graag blijven, dat Romeo een geweldige mooie reu is, die volgens heel wat keurmeesters de show stal.
Anders win je namelijk niet.
En als dat met schoenmeer is en met talkpoeder of andere hulpmiddelen jammer want dat heeft een goede labrador niet nodig.
Groetjes Saskia

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

labbers schreef: ik kan jullie wel vertellen dat echt een heleboel fokkers hun doggies showen zonder mee te doen aan deze soort dingen. En gewoon hun mooie, echte labje showen zoals hij/zij is.
Gelukkig wel :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Menen jullie dit nu weer echt....Gatver. :? Beetje triest dat dit weer gebeurd.

Je hebt TE MAGERE, TE DIKKE labradors in deze wereld. Beiden zijn niet goed. De anorexia labradors vreten de spieren op en vetklep labradors zorgen ook voor diverse ziekten bijv. diabetes/kapotte gewrichten.

Elke hond, labrador of niet, hoort een NORMAAL gewicht te hebben! Gewicht heeft niets maar dan ook niets met een show of een werkproef te maken, maar met de eigenaar.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

juist ja, voedingsconditie (te dik/te dun) heeft niets te maken met bouw (zwaar bone/licht bone). Er zijn genoeg zwaargebouwde labradors die geen gram vet hebben en er zijn ook genoeg lichtgebouwde labradors die een rug als een bijzettafeltje hebben.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie