Wilde eigenlijk niet meer reageren aangezien het topic helaas weer uitmondt in een welles/nietes discussie. Kan het toch niet laten blijkbaar..

..dus bij deze nog een keer mijn input.
Ik vind in de 1e plaats dat het hele verhaal omtrent te dikke..te magere labradors vaak om een kwestie van smaak gaat. Ik heb het hier niet over de vette labjes, want die vinden we geen van allen mooi, maar over de zwaardere gebouwde labradors t.o.v. de wat smaller gebouwde labs. Je hebt mensen die in de rasstandaard de zin
Sterk gebouwd, kort in lendenen, breed in schedel, breed en diep in borst en ribben, breed en sterk in lendenen en achterhand eruit pikken en je hebt mensen die [
b]bijzonder actief, erg behendig, Het lichaam vertoont nooit ‘n buitensporig uiterlijk of is overdreven zwaar/dik n.a.v. gewicht of bouw) als de belangrijke kenmerken van de labrador zien. Hoe je het went of keert dat blijft toch een kwestie van interpretatie van de rasstandaard (ik heb trouwens voor het gemak even die van de NLV aangehouden).
Wat betreft het 'valsspelen' vind ik ook niet dat men een neus zou moeten insmeren met schoenensmeer. Ik heb geen idee of deze eigenaar dit heeft gedaan..laat ik lekker in het midden

..ik weet wel dat dit een diskwalificatie kan betekenen als men dit ontdekt..het is dus niet toegestaan! ik kan jullie wel vertellen dat echt een heleboel fokkers hun doggies showen zonder mee te doen aan deze soort dingen. En gewoon hun mooie, echte labje showen zoals hij/zij is. Fanatiekelingen heb je natuurlijk in elke sport..en dit word een jurysport genoemd.