een hele goede start

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

een hele goede start

Ongelezen bericht door marijkeboyco »

gisteren hebben we onze pup boyco opgehaald. dit was erg spannend. de hele terug reis naar zijn nieuwe thuis heeft hij rustig liggen slapen.
eenmaal thuis aangekomen heeft hij de boel goed onderzocht en veel gespeeld. gelukkig was het lekker weer dus kon ook de tuin ontdekt worden.
er zijn nog geen ongelukjes gebeurd ( afkloppen) en hij loopt mee aan de riem alsof hij nooit anders heeft gedaan. wat goed van hem he!
toen we naar bed gingen was het even spannend. hoe zou de nacht gaan verlopen. overdag heeft hij al een uurtje in de bench geslapen toen wij gingen eten. dit ging prima.
ook de nacht ging geweldig. even piepen maar viel al snel in slaap. toen het tijd was voor een plasje piepte hij zachtjes en blafte een keertje. en deed toen netjes tijdens de korte wandeling zijn behoeften. en ging telkens weer meteen weer prinsheerlijk verder slapen!
om 6.30 was het wel echt gedaan met slapen, en moest er gespeeld worden.
dit vonden wij natuurlijk prima na zo'n goede eerste nacht; wat zijn we trots.
overdag gaat hij wel eten en drinken in de bench zonder probleem, maar slapen doet hij tot nu toe het liefst in de kamer op de vloerverwarming, en zeg nou zelf je kan hem daar geen ongelijk in geven :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

gefeliciteerd met je pup!! :)

ik zou toch als hij in slaap valt op de vloer hem oppakken en in de bench leggen.
zo leert hij dat de bench is om lekker te slapen.
zo deed ik het ook met Roef en Hidde en die zien nu de bench als het lekkerste plekje om te pitten.

Hidde moet nog zeker een jaar `snachts in de bench,maar vind dat echt geen punt,sterker iedere avond om een uur of 11 jengelt hij dat hij in de bench wil.en gaat dan gelijk slapen.

de bench is voor mijn honden echt een veilige plek en rustpunt geworden.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

bedankt voor de tip!
heb het nu de hele dag gedaan, boyco in de bench gelegd. en hij ligt er nu ook weer heerlijk in te slapen.

gr. xx
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Wat heerlijk dat je van dat puppygeluk kunt genieten.
En wat een voorbeeldelijk gedrag zeg. Ik kan me voorstellen dat hij de vloerverwarming erg lekker vindt maar ja, hij moet inderdaad ook aan de bech wennen.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

poeh het valt toch niet altijd mee zeg;
vannacht is het weer goed gegaan na twee nachtjes in de hoek van onze slaapkamer te hebben geslapen hebben we de bench afgelopen nacht op de overloop gezet. dit ging na een klein moment van commentaar ook goed.
maar het oefenen overdag lijkt steeds moeizamer te gaan. maar ik blijf volhouden! en telkens wanneer hij in slaap valt hem in de bench te leggen, wanneer wij eten in de bench, als ik even weg moet in de bench, soms doet hij het meteen goed, en een andere keer piept en blaft hij alsof zn leven ervan afhangt..:(
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Heerlijk een pup in huis. Even volhouden hoor, dan komt het goed.
Het is moeilijk als ze zo krijsen, maar eens valt het kwartje.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Veel plezier met je puppert zo te lezen doet hij het geweldig. Watten in je oren als hij jengelt :wink:
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Ze moeten even wennen aan de bench en daar kan wel eens gepiep en gebalf bij komen kijken.. :D Vooral goed volhouden en niet aan toegeven, dan leren ze het snelst.

Wij hebben Pien ook altijd opgepakt en in de bench gelegt als ze ergens anders ging slapen en ook hebben wij haar tussendoortjes etc. in de bench gegeven zodat het echt een veilig plekje werd. Na een tijdje weten ze niet beter en zien zij het ook als een heerlijke plek.

Veel succes en vooral plezier met Boyco! :)
Plaats reactie