Staatssecretaris laat onderzoek doen

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Staatssecretaris laat onderzoek doen

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Gisteren in het nieuws:
http://nos.nl/artikel/487237-onderzoek- ... rador.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn moeder had het hierover idd. Ik kijk niet vaak naar het journaal dus ik had het gemist.

Ik dacht eigenlijk dat HD en ED toch wel behoorlijk waren afgenomen onder de stamboomhonden de afgelopen jaren? Ik ben wel benieuwd over welke populatie dit gaat eigenlijk, gaat het over alles wat op straat als labrador doorgaat (dit klinkt wat neerbuigend maar zo is het niet bedoeld) of over de stamboompopulatie labradors?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik ben ook benieuwd hoe ´Utrecht´ de opdracht van de staatssecretaris gaat uitvoeren. Er zitten inderdaad nogal wat variabelen in, zoals:
- welke populatie wordt bij het onderzoek betrokken en wordt die nog onderverdeeld in eventuele deelpopulaties;
- wordt er naar bepaalde erfelijke aandoeningen gekeken en zo ja, naar welke dan, of naar de gezondheidssituatie van het ras in het algemeen;
- hoe worden de gegevens verzameld (enquête onder eigenaren, via dierenartsen of verzekeringsmaatschappijen?)
en zo zijn er nog wel wat vraagtekens te bedenken.
Daarna rijst de vraag: en dan? Wat wordt er met de uitkomst gedaan?
Ik ben benieuwd :?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Hoezo een lading gebakken lucht dat persartikel stelt toch niks voor
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Het persartikel is natuurlijk gebaseerd op een officieel besluit:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... ieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie blz. 8 van de nota.
Ik zag trouwens in diezelfe nota ook nog het besluit staan dat vanaf volgend jaar bijklauwtjes bij honden niet meer verwijderd mogen worden.

Hanneke
Plaats reactie