Hondenvoer

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.

Wat voer jij aan je hond en hoe vaak?

Brokken, 2 x per dag
18
42%
Barf, 2 x per dag
2
5%
Barf, 1 x per dag
3
7%
Barf, om de dag
0
Geen stemmen
NRV, 2 x per dag
0
Geen stemmen
NRV, 1 x per dag
2
5%
NRV, om de dag
0
Geen stemmen
KVV, 2 x per dag
17
40%
KVV, 1 x per dag
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Hondenvoer

Ongelezen berichtdoor Haasje » 09/04/13 12:39

Kismo had dit weekend plastic gegeten omdat een kennis worst in haar tas had zitten :? . Hij had het wel overgegeven maar ik was bang dat er misschien nog wat in zat. Ik vertelde dat bij de DA van het asiel waar hij die volgende maandagochtend voor een inenting moest zijn, maar hij zei heel subtiel dat het een week zou duren voordat hij dood zou gaan en dat hij voor die tijd al wel geopereerd zou zijn (ik heb de horror verhalen gelezen op dit forum..). In ieder geval is alles nu weer goed omdat hij zich goed voelt sinds zondagavond en hij de pens van gisterochtend vandaag heeft uitgepoept. Dat wordt iig altijd goed opletten!

Daarna vroeg ik of hij niet te mager is (hij weeg 28 kg, je ziet net wel/net niet zijn ribben, ong. 59 cm schofthoogte, gecastreerd) omdat ik het zelf vindt en sommige mensen er ook wat van zeggen (sommigen vinden van niet trouwens). Ik legde uit dat Kismo sinds januari bij ons is en dat we sinds anderhalve maand begonnen zijn met de overschakeling op barf volgens de informatie van Mogens Eliasen. Maar de DA zei dat er zelfs nog wel wat afkon :shock:

Ik denk dat hij iets is afgevallen door de omschakeling, dus ik probeer hem op het oog te voeren (nu 5 kg p/week), de afwisseling van soorten vlees op te bouwen zonder teveel te geven ivm de zogenaamde zwakke maagspieren (en maagkanteling). Ondanks alles ziet hij er goed uit, is vrolijk en hij heeft een goede conditie opgebouwd na al het zwemmen, trainen, spelen en wandelen. Charlie ziet er overigens fantastisch uit, eet alles op en kwispelt daarna zeer blij (de afgemeten hoeveelheid brokken at hij alleen met lauw water en hij liet vaak nog wat liggen).

Nu komt het: deze dierenarts (die verbonden is aan RC) zei dat honden die op barf leven veel honger hebben en daardoor zeer gevaarlijke dingen naar binnen werken. Ze zouden pakken wat ze te pakken konden krijgen (heel verhaal over bordeaux dog en paracetamol). Dus vandaar het eten van plastic door Kismo zogezegd.

Wat ik merk is dat Kismo zich goed voelt, amper poep meer eet (zoals bij de brokken) en sowieso geen plastic als er geen worst in zit. Ik ben het niet eens met de dierenarts, aangezien dit voorval ook te wijten kan zijn aan een slecht samengesteld dieet. De omschakeling is nog niet compleet bij mij (ze eten nu nog twee keer per dag vlees), dus ik kan nog niet met alle zekerheid zeggen hoe dat met honger zit uit ervaring. Daarbij hebben labradors een bepaalde reputatie volgens veel mensen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie voeren aan jullie hond en hoeveel keer per dag.

Ik ben niet helemaal thuis in het NRV en KVV voeren, dus ik heb ong. dezelfde opties daarvoor als bij barf.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 09/04/13 15:41

Wij geven BARF 1x per dag ...

En dat de honden op BARF heel de dag honger hebben en alles eten wat ze tegenkomen ? Je hebt zelf het bewijs dat bv poepeten is afgnomen dus meer bewijs kun je niet hebben toch ?
Lekker blijven voelen waar jij je lekker bij voelt hoor, en laat je niets aanpraten :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 09/04/13 15:44

Allereerst denk ik dat je je moet inlezen op vers voeren. Meld je aan op Barfplaats en Voernatuurlijk.nl.
Daarnaast is wat een ander zegt totaal niet belangrijk, ik voer mijn hond zoals ik dat wil en in de loop van de tijd ben ik meer op het oog gaan voeren, dus naar eigen inzicht.

Dat een hond op vers meer honger heeft dan een br*k hond vind ik grote onzin. :?

Zoek een dierenarts die pro-vers is, of daartoe bereid is. Op barfplaats staat een lijst met deze artsen, maar wellicht zit er ook een bij jullie in de omgeving. Jouw dierenarts verdiend aan RC en gaat je echt niet vertellen dat vers beter is, daar word hij niet wijzer van. 8)

Ik voer mijn volwassen hond 2x per dag, Max had moeite met 1x per dag eten. De pup krijgt uiteraard ook vers, de tijd zal leren of dat 1 of 2x per dag word als ze straks groot is.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 09/04/13 15:56

hier krijgen ze 1 x per dag barf of KVV.
en absoluut geen gesnaai op staat of poep vreten.
ook zijn ze niet hongerig en zeuren ze binnen niet om eten,tegen een uur of 19.00 u komen ze wel in beweging om dat ze dan om en nabij hun eten krijgen.

niks van aan trekken van je DA,die verdiend ong. 50 % van zijn inkomsten uit dieetvoer van 3x raden... :roll: 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/04/13 16:05

brokken hier, nu nog 3 keer per dag maar straks 2 keer..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/04/13 17:55

Je bent goed bezig hoor
8)


Hier vers, kvv en barf, en alleen in de vakantie voer ik brok bij (zomervakantie op camping)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 09/04/13 18:30

Hier alles, haha :)!

* Olly: vlees (NRV / BARF / KVV)
* Xpencer: brokken

Olly eet afwisselend 1 à 2x/dag, en soms een dag ook niet, maar ik geef haar dan wel eens een rauw eitje en/of kluifje in de plaats zodat zij toch iets krijgt als Xpencer eet.

Xpencer eet nl. sowieso 2x/dag (brokken).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 09/04/13 19:39

Ik heb me ingelezen op vers voeren (boek, websites zoals barfplaats, forums) en ik was er al vrij snel van overtuigd dat ik barf wilde gaan geven. Alleen ik schrok wel een beetje van wat de dierenarts zei ook al heb ik er gelezen over de relatie tussen dierenartsen en brokkenproducenten.. nou ja maar als ze 50 % van hun inkomsten eruit halen dan begrijp ik dat ze niet alleen het merk promoten maar ook vers voeren afraden en/of belachelijk maken (‘oh, je wil dus terug naar de natuur?’). Bedankt voor de tip Els! Ik heb even gekeken en er is er eentje in een ander dorp op 20 minuten afstand dus dat is goed te doen :klasse:. Dat lijkt me veel fijner.

Volgens aanhangers van barf (Mogens Eliasen, barf-natuurlijk.nl) is het de bedoeling om de dag te gaan voeren (of zelfs twee dagen te wachten). Ik wil dit wel doen (in een tijd van 3 maanden opbouwen), maar ik vind het toch een beetje eng. 1 x per dag gaat dus goed bij jullie, ik zou dat liever aanhouden denk ik en dan evt. 1 dag in de week niet (goed idee Miske!).

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 09/04/13 19:51

Ja Haasje, ik heb 2 honden die dus verschillend eten, en mijn moederkoekenhartje kan het niet over zich krijgen Olly gans niks te geven als ze "moet" vasten. Dan geef ik haar ook wel eens een kong met wat fruit & yoghurt en een kluifje in ofzo, want anders blijft ze echt bij Xpencers' etensbak staan op zoek naar eten, en dat vind ik wat zielig ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 11/04/13 09:51

Om de dag voeren begin ik niet aan. Ik eet zelf ook elke dag en dat gun ik mn hond ook. Daar kwam bij dat mijn Max er niet bepaald gezelliger op werd als ie honger had en ik vind het ook niet nodig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 11/04/13 10:01

Hier twee keer per dag KVV, afgewisseld Carnibest en Naturis.

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 11/04/13 10:28

Hier ook 2x per dag KVV

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 11/04/13 11:43

Miske schreef:Hier alles, haha :)!

* Olly: vlees (NRV / BARF / KVV)
* Xpencer: brokken

Olly eet afwisselend 1 à 2x/dag, en soms een dag ook niet, maar ik geef haar dan wel eens een rauw eitje en/of kluifje in de plaats zodat zij toch iets krijgt als Xpencer eet.

Xpencer eet nl. sowieso 2x/dag (brokken).


Kim, waarom geef je Xpencer geen rauw?

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 11/04/13 12:09

hier brokken 2x per dag
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 11/04/13 15:59

Roos schreef:
Miske schreef:Hier alles, haha :)!

* Olly: vlees (NRV / BARF / KVV)
* Xpencer: brokken

Olly eet afwisselend 1 à 2x/dag, en soms een dag ook niet, maar ik geef haar dan wel eens een rauw eitje en/of kluifje in de plaats zodat zij toch iets krijgt als Xpencer eet.

Xpencer eet nl. sowieso 2x/dag (brokken).


Kim, waarom geef je Xpencer geen rauw?


Ik ben niet de eigenaar dus ik kan niet zelf zomaar kiezen ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Polls”