Alleen advantix, een scalibor band of een seresto band?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Alleen advantix, een scalibor band of een seresto band?

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 09/04/13 15:44

Net met Jackson naar de dierenarts geweest voor zijn laatste puppycheck. Hij is nu 6 maanden oud. Meteen even wat informatie en prijzen ingewonnen over verschillende teek en vlooi bestrijdingsmiddelen.

Vorig jaar met Benny zijn we naar Italië geweest en moesten we het volle spectrum aan bestrijdingsmiddelen kiezen maar nu gaan we niet zover weg. Misschien blijven we in Nederland of gaan we naar Duitsland, Noord Frankrijk of iets dergelijks. Mijn vraag is dan dus ook; Wat kiezen we nu?

Mijn ervaring vorig jaar met de scaliborband is dat hij geweldig werkte maar na een maand of twee kreeg Benny een soort brand/schuurplekken in zijn hals. Dus wat dat betreft denk ik dan Advantix. Maar werkt dat wel zo goed? Volgens mij hecht de teek zich dan wel eerst vast toch? En dat vind ik weer niks. Nu hebben ze ook een andere (nieuwe?) band. Die is van Seresto. Werkt ook tegen vlooien maar niet tegen zandvliegjes. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nou ja, een heel verhaal dus en een hoop twijfel bij mij. :confused:
Kan iemand mij please een beetje op weg helpen? Ik wil namelijk graag snel beslissen want ik wil echt geen teek op Jackson tegenkomen.

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 09/04/13 21:40

We neigen toch wel naar een seresto band vanwege de dubbele bescherming (teken/vlooien). We hebben nu geen bescherming tegen zandvliegjes nodig. Iemand ervaring met de seresto band?
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 09/04/13 23:09

Ik weet niet of je katten hebt want Advantix is giftig voor katten.

Van de banden heb ik geen idee want die krijgen mijn labjes niet om. Ze zijn namelijk giftig voor de levende organismen in het water. Aangezien ze elke dag wel even zwemmen in de zomer is dat niet okay.

Als je druppelt moet je het elke 4 weken herhalen en de kans op een teek is dan stukken kleiner en ze gaan gelijk dood. Ik gebruik Fiprospot of Frontline.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 353
Lid geworden op: 26/07/12 08:55

Ongelezen berichtdoor Anita74 » 10/04/13 08:10

Ik gebruikte bij Shuka altijd Fronline druppels. Ooit 1keer zo'n band geprobeerd en meneertje zou er bijna van flauwvallen er zijn veel honden die niet tegen dat spul in die banden kunnen en dan een soort van flauwtes krijgen. Als je dus kiest voor een band dan zou ik het dus wel voorzichtig proberen en in goed in de gaten houden hoe de hond er op reageert.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 10/04/13 08:45

Ik gebruik Advantix: heel tevreden van!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 10/04/13 08:51

Wij gebruikten altijd Advantix, heel tevreden alleen bleef die nek echt een paar dagen vies en vettig. Met zoveel kinderen over de vloer is dat niet handig.
Nu hebben we Activyl op aanraden van de dierenarts. Ze vertelde dat het minder vettig zou zijn en over 2 weken gaan we het meemaken.

Overigens hebben wij wel de ervaring met Advantix dat als de hond veel zwemt, je het eerder moet herhalen. En de eerste dagen niet zwemmen natuurlijk.
Zo'n band heb ik geen ervaring mee, maar met al die kinderen hier vind ik dat toch geen optie.

Gebruikersavatar
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 17/03/12 12:38
Locatie: Philippine

Ongelezen berichtdoor Jessie » 10/04/13 09:47

Wij gebruiken altijd Advantix, werkt goed nog geen last gehad van teken of vlooien.
Deze werkt ook tegen muggen en diverse vliegjes.
Je hebt veel pipetjes die of alleen tegen vlooien werken of tegen teken.
Tekenbanden ben ik niet zo voorstander van ivm irritatie.

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 11/04/13 12:30

Dank voor jullie reacties! Helaas heeft niemand gereageerd met ervaring met de seresto band. We hebben om verschillende redenen toch voor deze band gekozen. Ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Ik heb hem net bij Jackson omgedaan. Over een poosje zal ik mijn ervaring nog weleens melden. Uiteraard doen we de band af als hij het water in gaat. :wink:
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Gebruikersavatar
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 559
Lid geworden op: 26/10/10 14:16
Locatie: Rijswijk

Ongelezen berichtdoor marielle75 » 11/04/13 14:20

Ik heb de Seresto band. Ondanks de Advantix had hij toch nog last van vlooien. Dus deze band aangeschaft. Werkt goed tegen de vlooien, tegen teken weet ik nog niet. Rover zwemt er ook gewoon mee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 11/04/13 15:06

Hier twee honden met Scalibor band. Geen teken én geen vlooien meer, terwijl de band in principe alleen alleen beschermt tegen teek. Nog nooit bijwerkingen gehad.

Frontline en andere pipetjes ben ik geen voorstander van; moet te dikwijls herhaald worden als er veel gezwommen wordt, en de honden werden er sloom van. En vettig in de nek!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 26/04/13 22:35

Nancy schreef:Nu hebben we Activyl op aanraden van de dierenarts. Ze vertelde dat het minder vettig zou zijn en over 2 weken gaan we het meemaken.


Afgelopen zaterdag in de nek gedaan: de nek van Joris is nog steeds vettig en Jonas loopt al een paar dagen enorm te krabben.
Niet voor herhaling vatbaar dus...

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 27/04/13 16:38

perelaar schreef:Hier twee honden met Scalibor band. Geen teken én geen vlooien meer, terwijl de band in principe alleen alleen beschermt tegen teek. Nog nooit bijwerkingen gehad.

Frontline en andere pipetjes ben ik geen voorstander van; moet te dikwijls herhaald worden als er veel gezwommen wordt, en de honden werden er sloom van. En vettig in de nek!


Idem hier!
Ze dragen allemaal een Scalibor band, niet te vast rond de nek en ik heb nog nooit vlooien gehad en de teken zijn hier in de zomer op één hand te tellen.
Als ze zwemmen of loslopen gaat dat ding trouwens uit.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 02/05/13 20:45

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de seresto band. Nog geen teek gezien, geen uitslag of tekenen van jeuk. Ben benieuwd hoe het de komende tijd blijft gaan.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Alleen advantix, een scalibor band of een seresto band?

Ongelezen berichtdoor marie » 08/06/14 16:34

Hier net 8 teken verwijderd, ondanks de seresto band!!!!!! Hoe gaat het met de andere honden met deze band. Jullie begrijpen dat ik niet blij ben.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: Alleen advantix, een scalibor band of een seresto band?

Ongelezen berichtdoor ober » 08/06/14 17:11

In april hadden uit Nederland een serestoband meegenomen. Na een aantal dagen constateerden we dat Truffel er suffig van werd en na 2 weken hebben we de band afgedaan. Hij was duidelijk opgelucht en de sufheid was snel verdwenen. We hebben dit aan onze da gemeld. Als we de band niet in de vuilnisbak hadden gegooid, hadden we hem kunnen inleveren waarna de band (voorzien van de klacht) teruggestuurd was naar de leverancier.
Hier in Frankrijk krijgt Truffel jaarlijks een enting pirodog tegen teken. Stel dat de hond toch ziek zou worden, dan in een veel mindere mate dan wanneer hij niet gevaccineerd zou zijn.
Ook zijn voorvaderen hebben we altijd een pirodog enting laten geven.
In Frankrijk heeft men al veel ervaring opgebouwd m.b.t. tekenbestrijding.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)


Terug naar “Verzorging”