Labrador in de sloot

Plaats hier verhalen van de Labradors die minder geluk hebben gehad in hun leven. Het is verboden om schokkende foto's of filmpjes direct op het forum te zetten, bij eventuele doorverwijzing erbij zetten dat de link schokkende beelden bevat!
Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Labrador in de sloot

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 16:08

Heel lang geleden toen ik pas het rijbewijs had, heb ik in Duitsland eens in het hols van de nacht een Herdershond overreden. Zijn ingewanden lagen op straat en zijn achterlijf was bijna van zijn voorlijf af. Hij leefde en kermde nog. Iedere gek zou zien dat de hond zou sterven, niet meer te redden was...dus die heb ik zo "humaan" mogelijk naar de hondenhemel geholpen. Verschrikkelijk maar wat moet je.. in het donker geen huis in de omgeving niks. Dat had ik denk ik ook met Bowie gedaan als het te erg was geweest.

Ik heb mijn hele leven zowat zelf Herdershonden gehad. Maar ben denk ik helemaal een labrador mens geworden. Ik wil niet hebben dat honden onnodig lijden en zou hem hoe graag ik hem ook heb en hoe lief ik hem ook vind uit medelijden liever van het lijden verlossen. Maar nogmaals er waren geen indicaties dat het dier wat mankeerde, geen gebroken botten, levensbedreigende bloedingen, geen acuut hersenletsel of zichtbare bloedingen. Met die klap had hij waarschijnlijk zulke ernistige bloedingen kunnen hebben, of orgaanschade dat hij binnen enkele minuten in shock was gegaan en overleden. Omdat zoiets niet gebeurde kon ik er van uitgaan dat het letsel hooguit latent zou zijn kleinere inwendige bloedingen, hesenletsel door oplopende druk op zijn hersens Maar omdat dat allemaal niet gebeurde kon ik er bijna zeker van zijn dat niets levensbedreigends aan de hand was. Toen ik thuis kwam had ik wel zoiets van verdorie ik heb me vergist, mijn hond gaat alsnog dood, maar waarschijnlijk kwam toen moeheid bij Bowie naar buiten en de pijntjes. Toen leek hij zo zwak, dat hij niet meer te redden was in hele korte tijd. Onderweg heb ik hem heel goed in de gaten gehouden overigens. Immers ik had wel zo iets dat ik de dierenarts zo bezoeken als hij minder achtief werd, zichtbaar achteruitging. Hij werd wel stiller in de 5 uur, na het ongeluk en de terugreis maar bleef gewoon goed reageren verder. Het was thuis dat hij even instortte, dat duurde maar een uurtje daarna ging het berg op met met hem. Met zeven mijls laarzen. ik ben niet meer bij hem geweken. En na het slapen stond hij ook gewoon op en wilde even in de tuin plassen.


Wat betreft die beginnend bestuurder. Welnu ik vraag me nog steeds af wie achter het stuur zat. Mijn vrouw meende dat de man achter het stuur uit kwam. Het doet er ook niet toe.

Ik heb nooit zo raar gereden, wel te hard en volgens velen gevaarlijk. Maar in 30 jaar en heeeel veel kilometers heb ik nog nooit een flinke botsing, aanrijding gemaakt. wel eens een fietser aangereden en met parkeren een s wat geraakt. De fietser kwam zonder licht over de stoep in een regenbui 'nachts. Ik stond voorgesorteerd en wilde afslaan op de kruising. Ik keek dus naar links trok op een had een fietser bijna op de motorkap liggen maar stond ook al weer stil en er was niks anders gebeurd dan een pedaal afdruk op mijn bumper. Weet je ik rij hard waar het kan maar ik anticipeer wel. Ik ben voordurend bezig met de situatie en wat er zoal gebeuren kan. En dat is denk ik het verschil. Ik heb toen ik voor mijn vrachtwagen en autorijbewijs op ging voordurend te horen gekregen, gas los, school, voet bij de rem kind op fiets, let op kindertjes, pas op je weet niet wat achter die bocht is. Zag je die voetganger die keek naar rechts en stopt dus gegarandeerd er komt wat aan in die straat. Kijk eens in die etalage ruit zie je dat via die ruit kun je zien of er wat uit die straat komt. En ja ook dan kan het fout gaan en kan ik situaties verkeerd inschatten.
Maar als je zo'n paniekreacties geeft dan ben je je rijbewijs gewoon niet waard. Het leek meer op die zwarte Swift die met koninginnedag kwam aandenderen dan op een verkeerde reactie.
En dan nog, als je je auto en jezelf niet onder controle hebt dan moet je niet deelnemen aan het verkeer. Of moeten we de kinderen straks ook aanlijnen?
Ik bedoel ik heb ook opzij moeten springen. De weg kun je zien op google earth. Maar ik zal hem beschrijven. een rijbaan iets breder dan 1 auto, recht, beide kanten een sloot. Heel schilderachtig boeren weiland landschap. Nauwelijks verkeer, wat fietsers in de verte. Die waren dus ook in gevaar als je zo rijdt.
Ik geloof trouwens geen snars van paniekreactie. Ik denk dat het volgende gebeurde.

Ik gebaarde rustig aan te doen en eigenlijk is toen onmiddelijk gas gegeven, plankgas zo te horen. Er was nog kans om te remmen van zo ver af gebeurde dat gasgeven. Het was gewoon zo'n actie van ik zal jou leren, ik bepaal wel hoe ik hier rij. Ik woon in de stad en ik zie dergelijke reacties ook hier heel vaak. een smalle maar doorgaande weg. overal scholen en fietsende schooljeugd. En dan zijn er ook steeds weer van die automobilisten die zich storen aan de schooljeugd, gas geven en dan zo hard als kan al dan niet toeterend rakelings langs de schooljeugd. En op een goede dag gaat dat fout en dan is het niet als nu sorry. Dat is precies wat gisteren gebeurde m.i. Sorry! En dat was de verkeerde reactie. Ik heb zelf een dochter van 23 maar toen die pas het rijbewijs had reed die ook zo. Totadat ze 5 aanrijdingen verder was, en toen de perfecte auto aan gort was, dan geeft ze toe dat ze wel raar bezig was. De auto was aan gort omdat ze hem droog gereden hadden, geen olie en geen koelvloeistof meer. Tja de rode lampjes en da temp wijzertje hingen al tijden bovenin. weet niet dat dat kwaad kon, ben een vrouw hoor. Hij rookte en stonk ook al een tijd, dat klopt. Er kwam ook rook onder de motorkap uit gisteren maar tja we moesten natuurlijk wel 30 km verder uit. Kan ik daar wat aan doen, paaaaap dat deed ji vroeger ook beslist. NEE! Helaas, dat dit pappa niet. Pappa laat zijn honden zelfs in de stad los los lopen waar het kan en pappa remt voor kinderen en dieren en pappa houdt rekening met andere mensen en dieren. Als Pappa brokken maakt dan is dat echt per ongeluk en niet omdat pappa zijn auto als moordwapen in zet. Als je honden ziet loslopen geeft je dat niet het recht om ze kapot te rijden en dat is wat nu gebeurde al geloof ik niet dat het de bedoeling was om ze kapot te rijden maar wel om ons even te laten merken dat diegene met de meeste PK hetrecht heeft om je een lesje hond aan lijnen te leren en dat liep bijna fataal of voor ons 3en en dat was denk ik niet de bedoeling. Als we alle drie in de sloot gesprongen waren had ik wellicht de Dukes if Hazard tune gehoord op de klaxon.

Maar goed, ze gaan meer aan de lijn, dat is zeker lesje is wel geleerd en Bowie heeft het overleefd, waarschijnlijk weet hij niet wat hem geraakt heeft 8)

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 17:51

verkeerd geplaatst hoeft geen nieuw onderwerp te zijn.

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 17:52

Overigens onthoud hij ook dingen en maakt zijn eigen plan.

Als hij een hond ziet, dan onthoud hij dat en is het soms zo dat hij daarna opeens weg rent om de hond te belagen. Vreemd genoeg bijt hij niks en niemand als hij maar los is. Als hij aan de lijn is bijt hij mij als hij perse iets wil. Ook de riem bijt hij in een seconde of zo kapot (enkel zijn stalen riem niet). Als hij heeft kunnen rennen wordt het minder. Hoewel iedereen protesteert heeft hij een e-collar om. Hoewel hem dat niks uitmaakt eigenlijk want het hoogste niveau shock laat hem slechts af en toe van gedachte veranderen maar ook daarin maken we vorderingen. Een paar maanden geleden kreeg je hem eigenlijk niet meer terug als hij dit zo deed, hij gaat gewoon door de e-shock heen. De band kent 3 functies ultrasoon piep, trillen en e-shock. Als hij weg rent krijgt hij e-shock als hij na piepje en trillen niet terugkomt. Als hij wil aanvallen of ongecontroleerd jagen krijgt hij e-shock en piepjes. En daarmee maken we steeds meer vorderingen. En ja dat is een advies van een hondenfluisteraar en het enig e advies dat gewerkt heeft tot nu toe. En dat advies heb ik later nog eens gekregen van een hondertrainster hier redelijk in de regio. Omdat die toch ook zagen dat klickertraining hier niks uit haalde voorlopig. Ik heb een hyena aan de lijn ....hahaha. Maar goed het gaat steeds beter en het is alweer maanden geleden dat hij beet naar me. En we lopen nu al wat meer in de wijk hier. Maar ja ook daar heb je niks als water en vooral rolluiken die hem agressief laten worden. lang verhaal maar goed. Hij mag jagen maar moet op commando terug komen en mag niet bijten als ik hem aan de lijn pak dan. Dat gaat steeds beter. Meestal zit er niks in die blusvijvers maar hij vind het helemaal geweldig om alles uit de stuiken en riet te jagen om daar dan achteraan te gaan. Idee is dat het spel niet stopt als ik nee zeg en aanlijn. En geloof me dit wordt de beste herder die ik ooit heb gehad. Maar Bowie is een betere hond. Die is braaf naar mij en beschermt me en is dapperder , slimmer en sterker dan Darko. En ach die verdwaalde eenden...bij de Chinees eet ik ook het liefste peking eend of zou het kat zijn? Lol. Ach ik zou ook nog wel mijn hond eten, in nood of omdat ik hem moest laten inslapen. En toch hou ik zielsveel van ze allebei en heb ik flink zitten huilen :cry:

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Ongelezen berichtdoor Ton » 30/04/13 17:53

wat doe ik nou...duuh ook weer verkeerd geplaatst...tjonge jonge :?

Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1295
Lid geworden op: 03/11/07 14:02
Locatie: Smurfendorp
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 30/04/13 21:49

Om nog meer foutjes tegen te gaan, een slotje :D
Afbeelding Al smurfende, leert men!


Terug naar “Lab-leed”