Tips voor een handige "greep"
-
Jutta
- Speurneus

Tips voor een handige "greep"
Handige tips gevraagd.
Chester heeft helaas op het moment een oorontsteking dus daar moet wat aan gedaan worden. Op aanraden van de DA eerst met Otoclean dan naar ca. 2-3 uurtjes de zalf erin. Ja en dan komt het al. Otoclean vind hij dus helemaal niets. Zo iets nats in zijn oor, dat hoeft van hem helemaal niet. Ok met 2 man lukt het nog een beetje maar ja.
Dan alleen en proberen de zalf erin te krijgen. Hij duikt alle hoeken in, ik dan met die tube een beetje worstelen. Dat wil gewoon niet goed lukken en ik dacht, op dit forum zijn er zo veel ervaren mensen die vast een trucje voor mij hebben hoe ik hem in de "houtgreep" kan krijgen of iets anders.
Hoe dan ook, die zalf moet erin dus..............ik hou me aanbevolen voor jullie tips. Alvast bedankt.
Chester heeft helaas op het moment een oorontsteking dus daar moet wat aan gedaan worden. Op aanraden van de DA eerst met Otoclean dan naar ca. 2-3 uurtjes de zalf erin. Ja en dan komt het al. Otoclean vind hij dus helemaal niets. Zo iets nats in zijn oor, dat hoeft van hem helemaal niet. Ok met 2 man lukt het nog een beetje maar ja.
Dan alleen en proberen de zalf erin te krijgen. Hij duikt alle hoeken in, ik dan met die tube een beetje worstelen. Dat wil gewoon niet goed lukken en ik dacht, op dit forum zijn er zo veel ervaren mensen die vast een trucje voor mij hebben hoe ik hem in de "houtgreep" kan krijgen of iets anders.
Hoe dan ook, die zalf moet erin dus..............ik hou me aanbevolen voor jullie tips. Alvast bedankt.
bedankt Sharon !
-
toscak
- Speurneus

Heeeeeel lekkere beloning (pensstaafje) voor hem op de grond, hij in de zit. Oortje doen en dan mag hij pensstaafje pakken. Desnoods als hij in de hoek zit.
Bob rende altijd hard naar zijn mandje, dus dan deden we het daar. Koekje op de grond, oortje doen en je zult zien dat hij dat spelletje snel leuk gaat vinden (of in ieder geval dragelijk
)
Bob rende altijd hard naar zijn mandje, dus dan deden we het daar. Koekje op de grond, oortje doen en je zult zien dat hij dat spelletje snel leuk gaat vinden (of in ieder geval dragelijk
-
-kim-
- Speurneus

Mexx is ook zo'n held.
Ik laat hem nu plat liggen, met iets lekkers voor zijn neus. En dan blijft hij redelijk stil liggen. Als hij zit of staat, schud hij zijn hoofd alle kanten op en lukt het helemaal niet.
Succes en hopelijk is het snel over Chester
Ik laat hem nu plat liggen, met iets lekkers voor zijn neus. En dan blijft hij redelijk stil liggen. Als hij zit of staat, schud hij zijn hoofd alle kanten op en lukt het helemaal niet.
Succes en hopelijk is het snel over Chester
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Susan78
- Grote hondenneus

Niet lachen hoor, maarrrrr: ik klem altijd Lex z'n zwarte Kong met een beetje pindakaas erin tussen mijn knieen en dan kan ik prima het oorspul in z'n oren doen... Lex is zo druk bezig om de pindakaas uit de Kong te peuteren dat ik rustig mijn gang kan gaan 
-
Elly H
- Speurneus

- Contacteer:
Ik lach niet, ik vind het een goed idee en ga kijken of dat ook hier lukt.Susan78 schreef:Niet lachen hoor, maarrrrr: ik klem altijd Lex z'n zwarte Kong met een beetje pindakaas erin tussen mijn knieen en dan kan ik prima het oorspul in z'n oren doen... Lex is zo druk bezig om de pindakaas uit de Kong te peuteren dat ik rustig mijn gang kan gaan

-
Roos
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Wat een goed idee! Die ga ik onthouden!!!Susan78 schreef:Niet lachen hoor, maarrrrr: ik klem altijd Lex z'n zwarte Kong met een beetje pindakaas erin tussen mijn knieen en dan kan ik prima het oorspul in z'n oren doen... Lex is zo druk bezig om de pindakaas uit de Kong te peuteren dat ik rustig mijn gang kan gaan
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Foofer heeft nogal de neiging het oor weg te draaien waar ik bij moet, dus doe ik net alsof ik bij het goede oor moet zijn en druk de pipet dan snel in zijn slechte oor. Elke keer zie ik hem weer denken "chips ben ik er weer ingetrapt"
daarna vergeet hij het allemaal omdat hij dan wat lekkers krijgt 
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

Je hebt er niets aan maar ik ga het toch even melden.
Hier geen enkel maar dan ook geen enkel probleem.
Ik pak de spullen tik een keer of wat op mijn been en hij komt helemaal vanzelf en legt zijn kop op mijn been zodat ik de vloeistof in zijn oren kan doen.
Nadien altijd een brokje als beloning natuurlijk.
Je hebt er zoals gezegd niets aan maar zo kan ik ook eens pronken met mijn (in dit geval) gehoorzame hond.
Sorry.

Ik pak de spullen tik een keer of wat op mijn been en hij komt helemaal vanzelf en legt zijn kop op mijn been zodat ik de vloeistof in zijn oren kan doen.
Je hebt er zoals gezegd niets aan maar zo kan ik ook eens pronken met mijn (in dit geval) gehoorzame hond.
Sorry.
-
Jutta
- Speurneus

Herman 70 schreef:Je hebt er niets aan maar ik ga het toch even melden.![]()
Sorry.![]()
bedankt Sharon !
-
Jutta
- Speurneus

-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

De kong is een goede tip, Bommel vecht zich ook een weg
Amy is een schatje tegen haar zeg ik :oortjes en dan gaat ze klaar zitten, gelukkig want zij heeft chronische oorontsteking..de otoclean vindt ze ook niet leuk, maar die stinkt ook.
Amy is een schatje tegen haar zeg ik :oortjes en dan gaat ze klaar zitten, gelukkig want zij heeft chronische oorontsteking..de otoclean vindt ze ook niet leuk, maar die stinkt ook.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
- riwka
- Hele grote hondenneus

Storm was in het begin ook een worsteling,zo erg zelf dat ik een week lang naar de DA ging zodat ze me konden helpen, ja Jutta Storm die jij kent!
Ik ben op een gegeven moment gewoon op de grond gaan zitten met wat lekkers en de pipettjes en ze zonder dat ik er wat in spoot steeds bij zijn oor houden lekkers erin en andere oor het zelfde. Paar keer per dag gedaan en dan 'savonds het zelfde maar dan wel de zalf erin spuiten en hub lekkers erin! Gelukkig gaat het nu super en hij gaat er nu zelfs voor liggen. Sterkte mop!
Ik ben op een gegeven moment gewoon op de grond gaan zitten met wat lekkers en de pipettjes en ze zonder dat ik er wat in spoot steeds bij zijn oor houden lekkers erin en andere oor het zelfde. Paar keer per dag gedaan en dan 'savonds het zelfde maar dan wel de zalf erin spuiten en hub lekkers erin! Gelukkig gaat het nu super en hij gaat er nu zelfs voor liggen. Sterkte mop!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
A.Willametz