Fototopic is mijn hond te dik?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 29/05/13 18:25

Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond :wink:
Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht :(

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 29/05/13 19:29

Roos schreef:Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond :wink:
Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht :(


met lobbes bedoel ik niet dat Fleur te dik is hoor het is een mooie stevige tante ze zit goed in haar vel speelt zwemt en wandelt 3 uur per dag :)
het is een hond gefokt volgens de richtlijnen van de nlv.
ze komt uit de showlijn en die zien er toch anders uit vind ik.
Ik citeer nu een stukje uit het boek de labrador retriever
algemeen beeld
sterk gebouwd,kort in lendenen,breed in schedel,breed en diep in borst en ribben.breeed en sterk in lendenen en achterhand.
Fleur lijkt gewoon op de labrador uit het boek :D
Ik vind deze hond gewoon echt te mager en zo zie ik geen een labrador in het boek uitgegeven door de labradorvereniging.
met alle respect dat jij het wel mooi vind over smaak valt niet te twisten :wink:
Afbeelding

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 29/05/13 19:54

@ Roos en Ellenn.

Bedankt voor de complimenten :) ! Niet om te slijmen he 8) maar die van jullie vind ik ook erg mooi! Ik vind Macho van samantha trouwens ook ontzettend gaaf. Ik noem er maar zo eentje hoor, er zijn meerdere die ik prachtig vind maar die kan ik zo uit mijn hoofd niet opnoemen.

Nou als ik het zo zie (topic Uitzwaren) lijken de blondjes inderdaad op elkaar :klasse: Narda ziet er wel heeeeel goed uit hoor, dat wil ik ook voor Kismo! Hij mag nog iets aankomen ivm de ribben en hij zal nog wel iets gespierder worden denk ik. Bij Narda zie je bijvoorbeeld heel mooi de gespierde middel, bij Kismo is dat een beetje ingevallen. Hij krijgt nu in ieder geval veel meer beweging. Het figuur vind ik mooi bij hem, niet dat ik dat heel belangrijk vind, maar hij werd op een gegeven moment te mager en hij is ook te zwaar geweest. Ik hou me dus in die zin bezig met zijn uiterlijk dat hij het ideale gewicht heeft voor zijn gezondheid.

@ Fleur

Hoe ziet de ideale showlab eruit dan?
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 29/05/13 20:11

Ik zou zeggen ga eens op een show rond lopen.
Mischien zijn er fokkers op dit forum die beter uit kunnen leggen waar een labrador aan moet voldoen om aan een show te kunnen mee doen.
wat ik er van weet is dat een hond moet voldoen aan de rasstandaard
gefokt volgens de richtlijnen van de nlv.
De keurmeester bepaalt uiteindelijk hoe het keurverslag eruitziet.
Ik ben geen keurmeester :)
Afbeelding

LaykaSena
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 63
Lid geworden op: 01/12/12 17:03

Ongelezen berichtdoor LaykaSena » 29/05/13 20:15

ik hou meer van de iets gezettere labradors, de hele smalle labradors vind ik niet mooi, ik vind hun meer op windhonden lijken

Kijk het is ieders smaak, niet dat ik Sena of Layka zo vet laat worden. Ik kraak ook geen labrador af maar mijn voorkeur gaat naar een iets gezettere lab.

Maar Sena weegt nu 30 kilo en Layka 32 kilo.
En ze zijn niet dik, allebei niet.
Afbeelding

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 29/05/13 20:18

michelle schreef:Ik zou zeggen ga eens op een show rond lopen.
Mischien zijn er fokkers op dit forum die beter uit kunnen leggen waar een labrador aan moet voldoen om aan een show te kunnen mee doen.
wat ik er van weet is dat een hond moet voldoen aan de rasstandaard
gefokt volgens de richtlijnen van de nlv.
De keurmeester bepaalt uiteindelijk hoe het keurverslag eruitziet.
Ik ben geen keurmeester :)


Ik heb de richtlijnen van de nlv gezien, maar als ik het goed begrijp is dat die richtlijn voor showlabradors en zien de labs uit de werklijnen er anders uit.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 29/05/13 22:36

Roos schreef:Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond :wink:
Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht :(

Ho ho! Ik noem Terra ook heel vaak lobbes, maar die is echt geen gram te dik (eerder een kilo te mager ;-)). Lobbes gebruik ik zelf om aan te geven dat ze zo'n heerlijke knuffel-beer is :verliefd1: Het heeft dan toch ook te maken met type kop ofzo, Terra heeft echt zo'n brede kop met van die lekker hangwangen en dikke vacht rond de nek en dan vind ik het een lobbes. Maar dat heeft bij ons in ieder geval niets te maken met gewicht ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 29/05/13 22:55

Terra5 schreef:
Roos schreef:Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond :wink:
Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht :(

Ho ho! Ik noem Terra ook heel vaak lobbes, maar die is echt geen gram te dik (eerder een kilo te mager ;-)). Lobbes gebruik ik zelf om aan te geven dat ze zo'n heerlijke knuffel-beer is :verliefd1: Het heeft dan toch ook te maken met type kop ofzo, Terra heeft echt zo'n brede kop met van die lekker hangwangen en dikke vacht rond de nek en dan vind ik het een lobbes. Maar dat heeft bij ons in ieder geval niets te maken met gewicht ;-)


Ohhh sorry, dat is ook weer waar. Dan denk ik dat op Terra (en misschien nog 1 of twee) na elke hond die hier ooit lobbes is genoemd wat te dik was, ik link te dik en lobbes nl echt aan elkaar ivm dit forum :wink:

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 29/05/13 22:58

Roos schreef:
Terra5 schreef:
Roos schreef:Waar je van houdt is natuurlijk persoonlijk, maar deze hond is echt niet te mager, je kunt dat heel goed zien op de foto waar hij net uit het water komt. De ribben zie je snel als ze iets staan te doen op de grond :wink:
Ik snap nog steeds de definitie van een breedgebouwde lab niet zo best, Sam is ook breed gebouwd maar hij heeft net zo'n lijntje als deze hond.
Ik denk toch vaak dat er dan wel iets af kan, zeker als het woord lobbes ook wordt gebruikt.
Dit bedoel ik overigens niet kwaad, maar de enige die je met het model gezellige lobbes hebt is de lobbes zelf, die kan namelijk best last hebben van zijn overgewicht :(

Ho ho! Ik noem Terra ook heel vaak lobbes, maar die is echt geen gram te dik (eerder een kilo te mager ;-)). Lobbes gebruik ik zelf om aan te geven dat ze zo'n heerlijke knuffel-beer is :verliefd1: Het heeft dan toch ook te maken met type kop ofzo, Terra heeft echt zo'n brede kop met van die lekker hangwangen en dikke vacht rond de nek en dan vind ik het een lobbes. Maar dat heeft bij ons in ieder geval niets te maken met gewicht ;-)


Ohhh sorry, dat is ook weer waar. Dan denk ik dat op Terra (en misschien nog 1 of twee) na elke hond die hier ooit lobbes is genoemd wat te dik was, ik link te dik en lobbes nl echt aan elkaar ivm dit forum :wink:

Geen enkel probleem :D Ik kan me er iets bij voorstellen hoor. Vaak is dat ook wel zo, maar dat geldt inderdaad niet voor iedere lobbes..
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 29/05/13 23:49

de bouw van een showlijn labrador heeft niets te maken met hoe 'dik' hij is. Ook een showlijn labrador kan perfect op gewicht zijn en geen vet mee hoeven zeulen, net zoals een werklijn labrador niet per se mager is (maar wel slank van bouw).. Maar deze discussie hebben we al vaker gevoerd, geloof ik :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 30/05/13 20:36

ik vind Boyka en Nova dan weer Prachtig!! Ik hou nu eenmaal van dit type hond. Dat mag toch? Dat magere vind ik dan weer niks . Ik zie hier ook fotos dat ik denk :brrr. Smaken verschillen :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 30/05/13 20:51

Ik hou van de wat stevigere labradors , niet te verwarren met dikke , meer bone, en geen ribben die ik kan tellen . Maar mensen at is heel persoonlijk den ik wt een ieder mooi vindt , zolang onze labjes maar gezond zijn en blijven. Mense heb je ook in allerlei maten toch ..... 8)
each day is a gift

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 30/05/13 22:11

Als ik dan een foto voorbij zie komen van een hond waarbij je de ribben ziet, dan vraag ik me toch af:"Heeft die hond regelmatig honger?"

En dit schrijf ik niet om weer deze discussie op te laten laaien. Smaken verschillen, ik weet het. Iedereen mag mooi vinden wat hij wil. Ik hou ook niet van die buldozers.
Roxy weegt 25 kilo, niks te dik en niks te dun. Maar haar ribben zie ik nooit.

Helaas kunnen ze niet praten. Maar denken jullie bij sommige foto's niet :? die moet honger hebben

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 30/05/13 22:50

Dus als je een goed gevulde lab ziet dan zou dat betekenen dat die nooit honger heeft?

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 30/05/13 23:01

Ribben hoef je wat mij betreft ook niet te zien. Beetje reserve kan ook geen kwaad, maar dik is heel wat anders.
Elke hond is weer anders gebouwd. Je ziet vrij snel wanneer ze te vet zijn of dat het echt de bouw is.
En tuurlijk heeft ieder z'n eigen voorkeur. Ik vind het zelf mooi als er een echte labrador kop op zit, het lichaam mag dan wel slank en atletisch zijn.
Ik zie ook dat de ene labrador een hele andere vacht heeft dan de ander. Flits heeft ook een vrij stevige nek met een "kraag" van vacht. Ik vind dat juist schattig en tis geen vet, maar daardoor lijkt ie wel steviger dan een hond zonder dikke vacht rondom de nek. En zo kun je nog wel even doorgaan.


Terug naar “Algemeen”