Verplichte registratie chip
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Volgens mij Hanneke is dit alleen maar voor mensen die fokken zonder stamboom. En hoef je als fokker met stamboom je hond niet te registreren dat zit standaard bij de prijs die je betaald bij de RVB in.
Ik heb na 1 april de chipper gehad en die zei me dat ik ze niet hoefde aan te melden !
Ik heb na 1 april de chipper gehad en die zei me dat ik ze niet hoefde aan te melden !
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
- Esther,Luca & Bess
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Gisteren zijn bij mijn vriendin de puppen gechipt.
je krijgt dan gelijk een stapeltje folders om mee te geven aan de nieuwe eigenaren ( folder van de raad van beheer : chip en registreer je hond op http://www.databankhonden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
er is een wettelijke verplichting tot registratie. de fokker zorgt voor de eerste registratie(binnen 8 weken na geboorte) en de houder is verantwoordelijk voor de wijziging van de registratie(verplicht binnen 2 weken na aankoop).
de chipper vertelde dat deze regel er is voor nestjes gechipt vanaf 13 mei(geboren vanaf 1 april) en dat vanaf 13 mei de site "in de lucht"is. ze wist ons er nog niet heel veel over te vertellen.
dit alles met doel de malafide hondenhandel/fokkerij aan te pakken en het welzijn van de honden te verbeteren . ( volgens folder )
je krijgt dan gelijk een stapeltje folders om mee te geven aan de nieuwe eigenaren ( folder van de raad van beheer : chip en registreer je hond op http://www.databankhonden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
er is een wettelijke verplichting tot registratie. de fokker zorgt voor de eerste registratie(binnen 8 weken na geboorte) en de houder is verantwoordelijk voor de wijziging van de registratie(verplicht binnen 2 weken na aankoop).
de chipper vertelde dat deze regel er is voor nestjes gechipt vanaf 13 mei(geboren vanaf 1 april) en dat vanaf 13 mei de site "in de lucht"is. ze wist ons er nog niet heel veel over te vertellen.
dit alles met doel de malafide hondenhandel/fokkerij aan te pakken en het welzijn van de honden te verbeteren . ( volgens folder )
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid...
Kan ik mijn nest aanmelden bij Petlook (op naam fokker) en daarna aanmelden bij de NDG op naam van de nieuwe eigenaar en daarna afmelden bij Petlook?
(Dan kost het dus eenmalig 7,50) en verder niets.
Kan ik mijn nest aanmelden bij Petlook (op naam fokker) en daarna aanmelden bij de NDG op naam van de nieuwe eigenaar en daarna afmelden bij Petlook?
(Dan kost het dus eenmalig 7,50) en verder niets.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hier is de chipper gisteren geweest. Inderdaad krijg je een stapeltje folders voor je puppymensen. Onze chipper wist wel precies te vertellen hoe het moest, blijkbaar hebben ze nu instructies gehad. De fokker meldt het hele nest vóór de 8 weken aan bij één van de erkende databanken. Na verkoop meldt hij de pup weer af en dan moet de nieuwe eigenaar de pup binnen twee weken na aankoop weer aanmelden bij een erkende databank.
En nog iets.. de controle ligt blijkbaar ook bij de dierenartsen. Toen ik maandag belde voor de puppyentingen, belde even later de assistente weer terug met de vraag of het stamboompups waren of niet. Anders moesten ze namelijk meteen gechipt worden. En ook de chipper gisteren maakte de opmerking dat iemand met een niet-gechipte pup voortaan problemen krijgt bij de dierenarts.
Hanneke
En nog iets.. de controle ligt blijkbaar ook bij de dierenartsen. Toen ik maandag belde voor de puppyentingen, belde even later de assistente weer terug met de vraag of het stamboompups waren of niet. Anders moesten ze namelijk meteen gechipt worden. En ook de chipper gisteren maakte de opmerking dat iemand met een niet-gechipte pup voortaan problemen krijgt bij de dierenarts.
Hanneke
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
Dan had ik het toch goed begrepen wat ik had gelezen op de site van de rasvereniging.
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Er zijn 7 erkende databanken. Het maakt niet uit welke iemand kiest. Onderaan in dit bericht staan ze allemaal:
http://www.hetlnvloket.nl/onderwerpen/r ... ren/honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Men zegt dat Petlook voor fokkers de goedkoopste is, want daar betaal je maar één keer 7,50 voor een account. Die is 3 jaar geldig en dan kan je in die periode zo veel honden registreren als je wilt zonder extra kosten.
Hanneke
http://www.hetlnvloket.nl/onderwerpen/r ... ren/honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Men zegt dat Petlook voor fokkers de goedkoopste is, want daar betaal je maar één keer 7,50 voor een account. Die is 3 jaar geldig en dan kan je in die periode zo veel honden registreren als je wilt zonder extra kosten.
Hanneke
-
Dutchlabs
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer: