Toch dominant?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Toch dominant?

Ongelezen bericht door Bobske »

Er zit best een kop op Harry, maar gaandeweg leert hij steeds meer commando's en volgt ze ( meestal ) ook op. Samen oefenen vindt ie prachtig. Maar er valt me de laatste paar weken toch wel iets op.
Iets wat onze vorige honden nooit gedaan hebben, doet Harry wel: Gewoon geen sjoege geven als wij thuiskomen of in de ochtend naar beneden komen. Echt niets. Zijn kop komt omhoog en zijn kop gaat weer neer. Geen blije begroeting, gewoon een.. tja. Komt er visite, dan komt meneer wel overeind voor een uitgebreide begroeting. Waarom doet ie dat?
En hij legt vaak zijn poot op mijn arm als ik iets van hem wil. Of hij leunt met z'n kop tegen mijn been als ik zit. Hij moet ergens een poot of zijn kop op kunnen leggen als hij bij ons zit. Is dit dominantie? Naar andere honden en onze katten toe is hij beslist niet dominant. Hij ligt als eerste op zijn rug.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zou het niet weten, bij ons is het andersom, Sam legt juist iets op mij (vaak zijn hele lichaam, de schoothond van 35 kg :D ) als hij iets van mij wil. Ik lees even mee, interessant!
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Bobske »

Roos schreef:Zou het niet weten, bij ons is het andersom, Sam legt juist iets op mij (vaak zijn hele lichaam, de schoothond van 35 kg :D ) als hij iets van mij wil. Ik lees even mee, interessant!
Dat doet Harry inderdaad ook. Liefst ook helemaal op schoot. :D
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Hier hetzelfde behalve de begroeting. Hij luistert prima, kan af en toe beter. We zijn nog aan het trainen. Het dominantieverhaal geloof ik niet in, wel dat die labjes het ze aangenaam mogelijk voor zichzelf proberen te maken :D (wat dus niet altijd doorgaat hè 8) ) Als jij het leunen enzo prima vindt dan kan het geen kwaad, is mijn mening.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik geloof ook niet in het dominantieverhaal.
Flits is altijd super blij als ik thuiskom..bezoek is juist minder interessant. Dus dat herken ik niet. Maar je andere dingen herken ik wel.
Soms komt Flits ook naast me zitten als ik aan tafel zit en geeft dan een poot uit zichzelf aan mij..dan wil hij misschien ook wat van mij? (Aandacht of iets). Wordt ook altijd beantwoord door mij haha..als hij z'n pootje geeft dan pak ik 'm vast. Ik vind het wel schattig. Ik heb er geen last van en als ik er geen zin in zou hebben weet ik ook zeker dat het direct ophoudt als ik dat zeg of als ik er niet op inga.
En hij mag ook graag met een kop op mijn schoot liggen als ik op de bank zit. Hij zoekt altijd fysiek contact. Of tussen m'n benen liggen als ik op de stoel+poef zit. En als ie moe is dan leunt ie ook vaak tegen m'n benen aan of kop op m'n been.
Ik vind dat alleen maar lief en denk totaal niet aan dominantie. Ik denk gewoon dat ie het fijn vindt om op die manier contact te hebben, hij is dan ook gewoon heel rustig en wil gewoon lekker "hangen" en uitrusten, en dat dus het liefste zo dichtbij mij in de buurt. Maar wie weet betekent het iets heel anders :wink:
Plaats reactie