Saartje tijdelijk verlamd na inspanning
-
Floorske
- Snuffelneus

Saartje tijdelijk verlamd na inspanning
Hallo,
Saartje is een echte jachthond. Als ze een konijn of iets anders interessants ziet gaat ze er helemaal voor. Op zich is dat jagen vrij normaal aangezien het een labrador is maar ze kent haar grenzen totaal niet.
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze niet meer kwam als ik haar riep en ik haar midden in een grasveld zag liggen.
De eerste keer schrok ik me rot toen ik zag dat ze de hele tijd door haar achterpoten zakte en ze niet naar me toe kon lopen. Ik dacht dat ze gewond was!
Ik ben toen bij haar gaan zitten en na ongeveer een kwartier kon ze weer redelijk lopen.
Nu ik dit een paar keer heb meegemaakt vraag ik me af of jullie dit ook wel eens hebben gezien bij jullie labje?
Of is de onze zo gedreven dat ze niet op haar eigen lichaam let!? Ik weet ook niet zo goed of het kwaad kan voor haar gewrichten. De dierenarts had het in ieder geval nog nooit gehoord!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Floor & Saartje
Saartje is een echte jachthond. Als ze een konijn of iets anders interessants ziet gaat ze er helemaal voor. Op zich is dat jagen vrij normaal aangezien het een labrador is maar ze kent haar grenzen totaal niet.
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze niet meer kwam als ik haar riep en ik haar midden in een grasveld zag liggen.
De eerste keer schrok ik me rot toen ik zag dat ze de hele tijd door haar achterpoten zakte en ze niet naar me toe kon lopen. Ik dacht dat ze gewond was!
Ik ben toen bij haar gaan zitten en na ongeveer een kwartier kon ze weer redelijk lopen.
Nu ik dit een paar keer heb meegemaakt vraag ik me af of jullie dit ook wel eens hebben gezien bij jullie labje?
Of is de onze zo gedreven dat ze niet op haar eigen lichaam let!? Ik weet ook niet zo goed of het kwaad kan voor haar gewrichten. De dierenarts had het in ieder geval nog nooit gehoord!
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Gr. Floor & Saartje
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

-
mullermariska
- Speurneus

http://www.chesapeakebayretrieverclubne ... llapse.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou dit eens lezen!
Ik zou dit eens lezen!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Floorske
- Snuffelneus

Heb het gelezen en het komt helemaal overeen
Er staat dat ze er zelfs aan kunnen overlijden ivm hyperventilatie!
Nou durf ik haar niet goed meer los te laten als we geen badje of water in de buurt hebben.
Er staat gelukkig ook dat ze er over heen kunnen groeien en ze is pas 1,5 dus daar hoop ik dan maar op. Zal ook de dierenarts deze link eens doorsturen!
Bedankt voor het meedenken/zoeken.
Ps, typisch dat het vaak gespierde, actieve honden zijn, je zou zeggen dat die spieren wel wat kunnen hebben!
Nou durf ik haar niet goed meer los te laten als we geen badje of water in de buurt hebben.
Er staat gelukkig ook dat ze er over heen kunnen groeien en ze is pas 1,5 dus daar hoop ik dan maar op. Zal ook de dierenarts deze link eens doorsturen!
Ps, typisch dat het vaak gespierde, actieve honden zijn, je zou zeggen dat die spieren wel wat kunnen hebben!
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Je kan haar erop laten testen, dan weet je het zeker. Inderdaad even met je DA afstemmen, die weet wel hoe of wat.Floorske schreef:Heb het gelezen en het komt helemaal overeen![]()
![]()
-
Roos
Een rotziekte is het
Wij wandelen regelmatig met een labje met EIC, nu zij wat ouder is gaat het beter als twee jaar terug, je ziet haar nu zelf haar rust pakken waar zij toen net zo lang doorging tot ze neerviel. Het is redelijk makkelijk te herkennen want ze gaan echt een soort van zwalken met de achterpoten, maar of dat lukt als ze achter een konijn oid aan zit is natuurlijk maar de vraag. Ik zou wel de fokker inlichten, dit is wel info die hij/zij zeker behoort te weten.
Sterkte met jouw meidje!
Sterkte met jouw meidje!
-
mullermariska
- Speurneus