De beste stuurlui staan aan wal

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

De beste stuurlui staan aan wal

Ongelezen berichtdoor Els » 13/07/13 11:05

Een mevrouw die we regelmatig tegen komen met wandelen heeft vanmorgen Flow een klap op de neus gegeven:shock: .. Flow pakte iets van straat en aangezien zij tussen Flow en mij in stond vond ze het nodig om Flow even op te voeden zoals ze dat zelf noemde en haar een tik op der snuit te geven :evil:.. ik heb even heel duidelijk gezegd dat ik dat absoluut niet wil hebben, niemand slaat Flow, nu niet en nooit niet. Gisteren maakte ze al een opmerking dat ik Flow mishandel door haar aan een halsband uit te laten. Ze is uit der tuig gegroeid dus ik moet wel nu,(nieuwe tuig is nog te groot) maar dan nog is dat mijn zaak en niet die van haar.
Echt, sommigen denken dat ze alles maar ongestraft mogen zeggen en doen omdat je met een pup loopt. :confused:
Haar man begreep heel goed waarom ik boos werd en reageerde ook verbijsterd op haar actie, maar zij vond het heel normaal.:roll: Flow was diep onder de indruk en ontweek haar daarna. Ik wil niet dat ze bang word voor mensen, ze is juist zo lekker onbevangen en vrij. We hebben de wandeling goed af kunnen sluiten met een kennismaking met 2 nieuwe hondjes en hun eigenaren, wat gelukkig erg goed ging.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 13/07/13 11:12

Wtf! Hoe haalt dat mens het in dr hoofd!
:shock:
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 13/07/13 11:20

Ongelofelijk! Maar wel heel herkenbaar :(

Breek me de bek niet open....
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 13/07/13 11:26

Dat bemoeien komt me volledig bekend voor, maar de hond van een ander slaan!!!???
Ongelooflijk... niet te bevatten...

Wat is er mis met een hond aan een lijn uitlaten?

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 13/07/13 11:32

Ststs ik hou me mond maar ,,,,, zelfs ieman die haar eigen teckel mee wil nemen op kraambezoek , zeg ik nee .. Nu ze kunnen toch lekker spelen ........ :roll: nou denk t niet....
En dan boos ja jammer ... Het is juist fijn dat yunah rustig is soms spelen ze amen met flos of grote beer trekspelletjes maar als ik zeg klaar is klaar....

Nee els zou ook woedend zijn ben met yunah tijdens een training weg gelopen omdat de trainer haar een trap gaf .. Ook al was t voor een andere hond bedoeld .... Slaan maakt meer kapot an je lief is :evil:
each day is a gift

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/07/13 11:40

Jee dat meen je niet :shock: hoe durft die trut :mad:
Lekker laten gaan dat soort lui Els, al laat je Flow aan een stuk touw uit, helemaal en alleen jouw zaak!

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 13/07/13 11:54

Eh, pardon? Een opmerking maken over andermans hond is één (dat kun je tenminste nog negeren), maar andermans hond een klap verkopen? Hoe halen ze het in hun hoofd... :mad:
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 273
Lid geworden op: 02/04/13 15:53
Locatie: Overijssel

Ongelezen berichtdoor Marga/Noa » 13/07/13 12:11

Nou ja zeg.......belachelijk, waar bemoeit ze zich mee!!
Noa 09-09-2012

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 13/07/13 12:22

Nou jaaaaaaa.. echt niet leuk voor Flow en voor jou :cry:. Fijn dat je het in ieder geval goed af hebt kunnen sluiten!

Een vriendin van mij kwam laatst een keer langs en deed tssssst en tikken in de nek geven a la mr. Millan, verschrikkelijk vindt ik dat..
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 13/07/13 12:27

Haasje schreef:Nou jaaaaaaa.. echt niet leuk voor Flow en voor jou :cry:. Fijn dat je het in ieder geval goed af hebt kunnen sluiten!

Een vriendin van mij kwam laatst een keer langs en deed tssssst en tikken in de nek geven a la mr. Millan, verschrikkelijk vindt ik dat..


Vreselijk is dat, die mocht van mij zo weer retour :mad:

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 13/07/13 12:46

Echt hoor, sommige mensen.... Als je in de supermarkt loopt en er zeurt een kind dan geef je die toch ook niet zomaar een tik. Ben benieuwd hoe die mensen zouden reageren als je zoiets bij hun hond zou doen. Vind, buiten het slaan om, dat mensen zich met hun eigen zaken moeten bemoeien. Als je hulp wilt dan vraag je het wel
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 13/07/13 12:52

Jeetje zeg, dat gaat wel erg ver.
Jammer genoeg wonen er bij ons in de wijk ook een aantal van die betweters...grrr. maar gelukkig blijft het bij woorden...
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 13/07/13 13:02

roelien schreef:Dat bemoeien komt me volledig bekend voor, maar de hond van een ander slaan!!!???
Ongelooflijk... niet te bevatten...

Wat is er mis met een hond aan een lijn uitlaten?


Dat heeft ze uitgelegd, want dat vroeg ik uiteraard ook.

Kijk, luister en huiver: Een hond aan een halsband is pure dierenmishandeling omdat een hond die trekt zichzelf dan verstikt en zn luchtpijp dan dicht klemt.
En w.b. die corrigerende tik: een hond begrijpt geen nee, hij moet eerst pijn voelen om nee te snappen.

Mijn reactie: :eusasnooty: :eusasnooty: :eusasnooty: Ik heb Flow bij me geroepen, hebben even geknuffeld en we zijn lekker samen doorgelopen.
Gekke mensen heb je toch.. :?

En daaraan merk ik dat ik gegroeid ben, vroeger had ik dat mens een klap terug gegeven of op zn minst verrot gescholden. Tegenwoordig kan ik me omdraaien en weglopen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 13/07/13 13:03

Roos schreef:
Haasje schreef:Nou jaaaaaaa.. echt niet leuk voor Flow en voor jou :cry:. Fijn dat je het in ieder geval goed af hebt kunnen sluiten!

Een vriendin van mij kwam laatst een keer langs en deed tssssst en tikken in de nek geven a la mr. Millan, verschrikkelijk vindt ik dat..


Vreselijk is dat, die mocht van mij zo weer retour :mad:


Het werd er niet gezelliger op maar ja ze kan er ergens ook niks aan doen. Veel mensen geloven dat commercieel gedoe beter of geloofwaardiger is dan hun eigen 'gezonde' verstand, maar goed..

Ik vind andermans hond sowieso een no go area als je ze tegenkomt, aaien zou ik al niet zo snel doen of mijn speeltje uit andermans hond z'n bek halen (met die vuurtoren lopen er geregeld andere honden mee :wink:). Het lijkt me echt heel heftig hoor, als een zo goed als volslagen vreemde je hond (pup!) slaat :mad:.

Knap dat je zo gereageerd hebt Els, ik ben daar nog niet denk ik.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 13/07/13 13:20

Belachelijk!
Zo ergerlijk dat mensen zich overal mee moeten bemoeien. En dit is wel een hele erge variant!
Als iedereen nou wat meer op zichzelf lette..... :)


Terug naar “Belevenissen”