Op vakantie naar het buitenland

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Op vakantie naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Els » 20/07/13 22:25

Voor een aantal landen gelden verscherpte c.q. vernieuwde invoerregels. Recent heeft Frankrijk de regels voor sommige hondenrassen flink aangescherpt. Dat betekent in de praktijk dat uw Rottweiler, Tosa, Boerboel of American Staffordshire terriër ("pitbullachtige") niet mee kan, zelfs niet als uw hond een officiële FCI stamboom heeft! Ook andere landen kennen dergelijke regels, zoals Spanje en Noorwegen.

Aangezien we leden hebben met meerdere rassen zet ik de link hier neer.

http://www.licg.nl/46g/hond-mee-naar-fr ... ecken.html

http://www.licg.nl/81/nieuws.html
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 20/07/13 22:37

:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 21/07/13 01:42

Heel erg handig, bedankt!
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 21/07/13 03:41

-Marianne schreef:Heel erg handig, bedankt!

Wij zitten er aan te denken om volgend jaar naar Duitsland op vakantie te gaan zodat Balou ook mee kan. Alleen lees ik net dat honden zwaarder dan 20 kg en/of met een schofthoogte groter dan 40 cm altijd moeten zijn aangelijnd en de baasjes moeten dan een muilkorf bij zich hebben. Eh, pardon? Zijn er toevallig forumleden die pas met hun hond naar Duitsland zijn geweest en die mij hier meer over kunnen vertellen?

(Sorry voor de spam, ik kon mijn vorige post alleen niet meer wijzigen. :oops:)

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 21/07/13 07:51

-Marianne schreef:
-Marianne schreef:Heel erg handig, bedankt!

Wij zitten er aan te denken om volgend jaar naar Duitsland op vakantie te gaan zodat Balou ook mee kan. Alleen lees ik net dat honden zwaarder dan 20 kg en/of met een schofthoogte groter dan 40 cm altijd moeten zijn aangelijnd en de baasjes moeten dan een muilkorf bij zich hebben. Eh, pardon? Zijn er toevallig forumleden die pas met hun hond naar Duitsland zijn geweest en die mij hier meer over kunnen vertellen?

(Sorry voor de spam, ik kon mijn vorige post alleen niet meer wijzigen. :oops:)


Klopt, in Duitsland en Oostenrijk moet je een muilkorf bij je hebben en op verzoek kunnen tonen. Ook moet de hond in de auto in een bench, in een gordel of achter een rek of net. Duitsers en Oostenrijkers zijn wel heel gastvrij als het om honden gaat, wij ervaren het altijd als heel prettig en in al die jaren Duitsland is er nog nooit om een muilkorf gevraagd, in Oostenrijk 1x in het o.v.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 21/07/13 09:41

-Marianne schreef:
-Marianne schreef:Heel erg handig, bedankt!

Wij zitten er aan te denken om volgend jaar naar Duitsland op vakantie te gaan zodat Balou ook mee kan. Alleen lees ik net dat honden zwaarder dan 20 kg en/of met een schofthoogte groter dan 40 cm altijd moeten zijn aangelijnd en de baasjes moeten dan een muilkorf bij zich hebben. Eh, pardon? Zijn er toevallig forumleden die pas met hun hond naar Duitsland zijn geweest en die mij hier meer over kunnen vertellen?

(Sorry voor de spam, ik kon mijn vorige post alleen niet meer wijzigen. :oops:)


Ja in duitsland zijn ze streng! als je je hond los hebt op plekken waar dit niet mag ( de meeste bossen!!) dan kan dit geïnterpreteerd worden als "de hond jaagt het wild op" of "stroperij" en dan mogen ze in duitsland daar heftige maatregelen op treffen. bvb in beslag nemen van de hond of afmaken van de hond, ze zijn dus niet gehouden aan alleen een bekeuring zoals in nederland.
Afbeelding

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 21/07/13 17:21

Beiden bedankt! Zo te horen valt het dus mee met de muilkorf en uiteraard hebben wij een hondenrek in de auto.
Naomie, zijn er dan speciale gebieden waar je hond los mag lopen, of hoe zit dat?
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 21/07/13 20:45

per definitie mag je nergens in duitsland je hond loshebben ...
Afbeelding

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 22/07/13 01:08

Hmm, dat is dan weer erg jammer.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/07/13 07:59

-Marianne schreef:Beiden bedankt! Zo te horen valt het dus mee met de muilkorf en uiteraard hebben wij een hondenrek in de auto.
Naomie, zijn er dan speciale gebieden waar je hond los mag lopen, of hoe zit dat?


In natuurgebieden mogen de honden inderdaad niet los lopen en dat zou ik ook niet doen. De jachtbeheerders mogen loslopende honden afschieten.

Maar ook in Duitsland heb je wel hier en daar loslooplekken. Ik zou even informeren bij de plaatselijke Tourist info of camping waar je heen gaat want er zijn wel plekken die aangewezen zijn als losloopgebied of hondenstrand.

Weet je al waar je heen wilt want ik weet inmiddels wel een paar campings waar je de honden in de buurt los mag laten lopen.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 23/07/13 09:04

We waren inderdaad niet van plan om Balou zomaar overal los te gooien, maar het zou toch wel fijn zijn als ze af en toe eens lekker uit kon razen. We gaan niet naar een camping toe maar huren een huis, waarschijnlijk ergens in midwest Duitsland. Dan zal ik eens kijken of er per regio informatie valt te vinden over mogelijkheden met je hond, bedankt! :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 23/07/13 09:31

Oeps :( :confused: wij gaan al jaren naar Duitsland naar mijn ouders en hier mogen ze wel ook los. Of........iedereen loopt met de honden los waar mogelijk. Maar ik weet weldat het best streng is (zo zijn de duitsers 8) ). Wij hebben geen muilkorf mee, misschien wel geluk gehad tot nu toe. Zal ook wel aan het gebied liggen waar je komt
Afbeelding

bedankt Sharon !

Gebruikersavatar
Labbimum
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 2
Lid geworden op: 05/03/17 14:19
Locatie: Barendrecht

Re: Op vakantie naar het buitenland

Ongelezen berichtdoor Labbimum » 10/03/17 15:40

Hoi, dit bericht is wel iets ouder maar ik wil hier graag nog even iets over zeggen :wink:
Ik kom uit Duitsland en ik heb nog nooit gehoord dat je er altijd een muilkorf bij je moet hebben :eeeks:
Voor bepaalde rassen, zoals een pit bull of stafford ja, maar niet voor labradors :lekkerpuh:
Als dit klopt dan heb ik de laatste 9 jaar iets fout gedaan :tranenlach:
Je hebt wel ook veel mogelijkheden om de honden los te laten.
Kerstin
met
:bruinpootje: Leo *06.04.2008
:bruinpootje: Noah (Noah aus der Dom- und Roemerstadt) *06.05.2010
:bruinpootje: Yasco (Yero aus der Dom- und Roemerstadt) *02.03.2017


Terug naar “Op vakantie met je hond”