Opeens schrikken/blaffen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Opeens schrikken/blaffen

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Ik vraag me af of dit te maken heeft met de levensfase of dat het toch iets anders is.

Gisterochtend gingen we een rondje lopen bij de kinderboerderij waar een man de paarden van vers water aan het voorzien was. Toen hij klaar was liep hij met kruiwagen en lege ton onze richting op. Opeens begint hij vanuit het niets te blaffen, haren overeind en hoorde zelfs een grom :shock: ... Hij was ECHT bang en wilde wegrennen... Nu scheen de zon nogal in onze ogen dus ik vermoed zelf dat hij wel het geluid van de ton in de kruiwagen hoorde maar het niet goed zag. Maar dan nog vond ik het een ernstig felle reactie!

Voorval 2.
Gisteravond (donker) loop ik bij m'n ouders de oprit af richting auto en er komen twee fietsers aan zonder licht. En weer reageert Mika echt fel met blaffen richting fietsers...

Iemand ervaringen/ verklaringen/ tips...
Heb dit in al die 7 maanden nog nooit meegemaakt en ben er uiteraard niet echt blij mee....
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kan wel een fase zijn hoor, Pom heeft ook af en toe zo'n fase dat ze ineens dingen eng vind. Laatst stond ze ook ineens een hond uit te kafferen, terwijl ze dat echt NOOIT doet. Toen heb ik haar wel vriendelijk doch dringend verzocht om ermee op te houden. Wat ik regelmatig doe als ze iets echt eng vindt (een container aan de straatkant als het donker is), even blijven kijken en er dan rustig op af lopen. Meestal volgt ze me dan wel en eigenlijk valt het dan altijd mee..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Jackson heeft dat ook weleens. Inderdaad een "stilstaande kliko" of laatst een poster op ooghoogte in een nieuwbouwwijk met een man erop die er héél verdacht uitzag. :wink:
Ik blijf dan ook eerst even staan en loop er dan heen om te laten zien dat het goed is, vaak raak ik het ook even aan. Hij is dan ook meteen niet meer onder de indruk. Als we er niet naartoe kunnen of willen dan zeg ik: "Het is goed" en dan is hij ook meteen rustig.
Ik denk dat het gewoon een korte fase is van weer een beetje meer van de wereld ontdekken.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

Barrel blaft ook steeds meer naar de dingen die hem niet bevallen. Geen idee of hij dit "eng" vindt, want het is echt juist naar mensen die hier niet zo vaak komen. Vreemde mensen in ons huis is niks voor hem. Pas als ik zeg dat het "goed is" stopt hij.
Ik voel me er behoorlijk veilig bij want bekenden komen gewoon binnen zonder gedoetjes. Het gaat hier echt om vreemde stemmen en personen die hij nog niet helemaal goed kent.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Tosca blaft tegenwoordig meer dan in het begin. Misschien een fase.
De beide honden zijn bijna even oud. ZES maanden. 8)
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Het zou best een fase kunnen zijn, Balou heeft er ook wel eens last van. Af en toe loopt ze uit het niets vanuit de woonkamer de tuin in en gaat dan tegen de schutting blaffen. Als ik erheen ga om te kijken wat er aan de hand is, kijkt ze nogal angstig richting de schutting, ook al zie ik zelf niets. Een paar geruststellende woorden en desnoods het voorwerp even aanraken, helpt meestal wel. :)
De afgelopen dagen is ze opeens ook vrij waaks. Staat er iemand (zelfs het baasje zelf) bij de deur of in de voortuin bij het raam? Blaffen, tegen de deur aan springen... Zodra diegene dan binnenkomt, is alles goed en is ze juist dolenthousiast.
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Bedankt voor jullie reacties. En fijn om te lezen dat Mika niet de enige is :D .

Voorval 1 was echt angst, het liefst was ie er vandoor gegaan.
Ben echt naar meneer met kruiwagen toe gelopen en toen was het ook goed.

Bedenk me nu dat het ook al een paar keer voorgekomen is dat hij in de gang ligt te slapen en dan wakker schrikt van de buren die in- en uitlopen. Dan blaft hij af en toe ook.
:blondpootje: Mika (Reagis Star Trooper) 17-01-2013
Plaats reactie