Voorschot

Post hier ervaringen met fokkers.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1268
Lid geworden op: 11/09/06 13:38
Locatie: Nieuwediep
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tika Trails » 30/07/13 20:43

sbientje schreef:het wordt toch ook wel gekker en gekker, 25 euro voor een kennismakingsgesprek :D Prima, maar dan wil ik ook graag 25 euro voor mijn geinvesteerde tijd.. Steken we gelijk over ;)

Ik heb weleens het idee dat sommige fokkers het contact met de werkelijkheid een beetje verliezen. Daarmee bedoel ik niet iemand hier hoor, maar je krijgt soms het idee dat je bijna goud moet schijten om een pup te kunnen krijgen. Daar kan ik me echt dood aan ergeren :oops:


De ene fokker stelt meer eisen dan de ander, dat is persoonlijk, maar het valt soms niet mee, want er zijn jammer genoeg ook pupkopers die de boel bedonderen... dan leg je de lat als fokker hoger, puur door die slechte ervaringen.

Ik zit het liefst met mensen gewoon aan tafel om elkaar te leren kennen, meestal duurt het eerste gesprek bij ons toch wel een 3 uurtjes...
Daarnaast zie ik ook graag hoe ze met mijn honden omgaan en op reageren....
:wink:

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 30/07/13 22:09

Als ik het hier zo lees, dan zijn de fokkers die ik zoek toch niet zo zeldzaam :)
Fijn om ook zulke verhalen te lezen! Dan moet ik gewoon nog even verder zoeken tot het opnieuw zo klikt als de eerste keer!
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 31/07/13 00:00

Kelsey en Lenka schreef:Als ik het hier zo lees, dan zijn de fokkers die ik zoek toch niet zo zeldzaam :)
Fijn om ook zulke verhalen te lezen! Dan moet ik gewoon nog even verder zoeken tot het opnieuw zo klikt als de eerste keer!

heel veel succes hoor :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1042
Lid geworden op: 08/03/10 17:01
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labbers » 31/07/13 18:27

het komt vast goed..je wilt graag chocolade wijffie he? Misschien is er hier op het forum wel een fokster die binnenkort een bruin nestje krijgt..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Het komt heel zeker in orde!

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 31/07/13 19:14

labbers schreef:het komt vast goed..je wilt graag chocolade wijffie he? Misschien is er hier op het forum wel een fokster die binnenkort een bruin nestje krijgt..


We zijn vandaag op bezoek geweest bij een fokker in de buurt (1 uurtje rijden) en we waren echt welkom! (een gevoel die we ook niet echt hadden bij de andere ondanks dat er op het fokken niets aan te merken valt)
We hebben gezellig gekletst over haar honden, ons honden. Echt fijn! Zij verwacht begin september een gemengd nestje (bruin- zwart) en we staan op de lijst! Zonder voorschot. Dit betalen we pas als er een pupje voor ons bij is. De ander heb ik trouwens netjes afgezegd ;-)
Voor mij maakt de kleur niet uit. Ik vind alle labjes leuk! Mijn man had nu het liefst een bruine gehad, maar ik heb hem zover gekregen dat hij het kleur nu ook niet meer zo belangrijk vindt :) :D
Enne... Als er deze keer geen pupje voor ons bij zit, dan wachten we gewoon tot er nog eens een nestje is. Maar ik hoop natuurlijk van wel, want we wachten nu al zo lang...

labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1042
Lid geworden op: 08/03/10 17:01
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labbers » 31/07/13 19:18

Dat is mooi! fingers crossed..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 31/07/13 21:03

Mooi!!
En een goed gevoel is de eerste keer zo ontzettend belangrijk. Ik weet nog wel dat sylvia, onze fokker, de eerste keer tegen ons zei "slaap er nog maar een nachtje over", zegt ze tegen iedereen. Wij wisten op dat moment echter al dat wij voor hun gingen, we kwamen met zo'n goed gevoel thuis en het gevoel is nog steeds goed.
We krijgen advies zonder dat het vervelend overkomt ongevraagd, ik krijg advies als ik er om vraag, het contact is gewoon heerlijk.
Geniet er van en de duimen draaien voor je dat er een mooi pupje voor jullie bij zit.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

goed gevoel

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 01/08/13 07:34

Tammie schreef:Mooi!!
En een goed gevoel is de eerste keer zo ontzettend belangrijk. Ik weet nog wel dat sylvia, onze fokker, de eerste keer tegen ons zei "slaap er nog maar een nachtje over", zegt ze tegen iedereen. Wij wisten op dat moment echter al dat wij voor hun gingen, we kwamen met zo'n goed gevoel thuis en het gevoel is nog steeds goed.
We krijgen advies zonder dat het vervelend overkomt ongevraagd, ik krijg advies als ik er om vraag, het contact is gewoon heerlijk.
Geniet er van en de duimen draaien voor je dat er een mooi pupje voor jullie bij zit.


Ja, dat goed gevoel geeft zoveel rust. Bij die ander was er niets mis hoor. Maar binnen in ons voelde het niet goed. Blij dat ik daar aandacht aan heb besteed en verder ben blijven zoeken. Want een vlot contact tussen fokker en (toekomstige) pupeigenaar is toch ook belangrijk! :)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 01/08/13 08:36

Zeker is dat belangrijk en dat is idd gevoelsmatig :wink:
Hoeft niets mis te zijn met de betreffende fokker waarbij je geen goed gevoel hebt/had maar het gaat dan veel meer om een klik wat je met iemand hebt :wink:
En die klik kan een toekomstig contact inderdaad heel belangrijk maken :wink: Zeker bij vragen enzo is er dan veel minder schroom zodra je de pup hebt, in ons geval dan eerst Pepper :wink: En dat heeft dan niets te maken met Peppie maar bv. het bij mij blijven staan als iets vreemds op haar overkomt kende ik totaal niet van onze Bo en hoe ga ik daar het beste mee om. Is een heel simpel voorbeeld maar dan is het wel heel fijn als je dat gewoon aan je eigen fokker kan vragen :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 03/08/13 22:11

Ik vraag geen voorschot, nog nooit gedaan. Ik vind dat een pup plaatsen op basis van vertrouwen moet gaan. Kennismakingsgesprekken kosten inderdaad heel veel tijd, maar dat hoort erbij, vind ik. Natuurlijk baal je als na de geboorte van het nest je halve wachtlijst in rook opgaat omdat mensen al voorzien zijn of om andere redenen afhaken.

Aan de andere kant kan ik de mensen op de wachtlijst ook geen zekerheid bieden. We moeten altijd nog maar afwachten of er genoeg pups geboren worden van het juiste geslacht en eventueel van de juiste kleur. Dus waarom zou ik dan wel zekerheid mogen eisen van de kopers terwijl ik die zelf niet kan bieden? Ik begrijp het heel goed dat mensen soms graag in een bepaalde periode een pup willen, omdat het dan net goed uitkomt in hun gezin. Als het bij mij dan niet door zou gaan terwijl ik ze min of meer gedwongen heb, zich alleen maar bij mij en nergens anders op de wachtlijst te plaatsen, dan dupeer ik die mensen. Dat vind ik ook zo krom als een hoepel.

Hanneke

Marcail
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12114
Lid geworden op: 13/05/04 20:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Marcail » 04/08/13 10:37

Laboriginals schreef:Ik vraag geen voorschot, nog nooit gedaan. Ik vind dat een pup plaatsen op basis van vertrouwen moet gaan. Kennismakingsgesprekken kosten inderdaad heel veel tijd, maar dat hoort erbij, vind ik. Natuurlijk baal je als na de geboorte van het nest je halve wachtlijst in rook opgaat omdat mensen al voorzien zijn of om andere redenen afhaken.

Aan de andere kant kan ik de mensen op de wachtlijst ook geen zekerheid bieden. We moeten altijd nog maar afwachten of er genoeg pups geboren worden van het juiste geslacht en eventueel van de juiste kleur. Dus waarom zou ik dan wel zekerheid mogen eisen van de kopers terwijl ik die zelf niet kan bieden? Ik begrijp het heel goed dat mensen soms graag in een bepaalde periode een pup willen, omdat het dan net goed uitkomt in hun gezin. Als het bij mij dan niet door zou gaan terwijl ik ze min of meer gedwongen heb, zich alleen maar bij mij en nergens anders op de wachtlijst te plaatsen, dan dupeer ik die mensen. Dat vind ik ook zo krom als een hoepel.

Hanneke

Daar ga ik helemaal in mee, vindt het ook begrijpelijk dat mensen zich bij meerdere fokkers in laten schrijven, het is alleen een stukje fatsoen als mensen bij meerdere op de "lijst "staan dat ze je even verwittigen als er een pupje voor hen elders is zodat de teleurstelling beperkt wordt voor anderen.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012


Terug naar “Fokkers”