Ingebouwde gps?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Desiree schreef:Lara stapt de auto in en gaat direct slapen tot we stoppen.
:D Dewi ook, die wordt alleen soms alert door Sam maar de afslag thuis kent zij dan weer wel precies.
Roos

Leuk dat het zo herkenbaar is voor (bijna) iedereen :)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Heel herkenbaar!!!
De honden slapen/liggen over het algemeen in de auto maar op de langere afstanden zie ik vooral de mannen wel eens overeind komen en hun neus in de lucht steken om te ruiken waar ze zijn. Ze weten echt het verschil of we naar Groningen of naar de Ardennen rijden aan ons gedrag voor we instappen merken ze of we lang gaan reizen of een klein stukje.
Ramses kwam eens uit de auto in Holwerd, bij de boot naar Ameland, hij stak zijn neus uit de auto en werd helemaal enthousiast :D

Buiten de auto ben ik Ramses al eens kwijt geweest (toen hij nog best klein was) en die is gewoon terug gelopen naar de auto en zat naast de auto op me te wachten. En wel vaker merk ik dat als we weer op de terugweg naar de auto zijn en ik twijfel bij een afslag, dat de honden heel goed weten waar de auto staat.

Wij doen vaak wandelroutes in de Ardennen en die routes zijn soms heel goed aangegeven maar op sommige stukjes ook wel eens wat minder. Pandora laat vaak zien dat zij wel weet waar we naartoe moeten, ik verdenk haar ervan dat ze de geursporen volgt van de mensen/honden die voor ons die route gelopen hebben.

Laatst ging ik trainen met Pontus op een onbekende plek en toen we gingen parkeren had ik trainingsmaatjes een pad in zien lopen maar daarna zag ik ze niet meer. Uit de auto en op het pad zei ik tegen Pontus : Waar zijn ze? Toe maar! En mooi dat hij me in één streep naar de goede plek heeft gebracht :)

Het allerleukste voorbeeld vind ik nog dat ik ooit met mijn zusje in de auto zat met haar honden op weg naar een plek om te wandelen. Quint was ook nogal 'vocaal aanwezig' in de auto en bij iedere afslag met een mogelijke plek om te wandelen zag je zijn neus en die richting gaan, dan was hij heel even stil alsof hij dacht "Oh, die niet! Dan hebben we nog .... opties over." Ik vroeg aan mijn zusje wat er zou gebeuren als ze ook de afslag van de laatste voor hem bekende optie voorbij zou rijden en pestkoppen als we zijn hebben we dat natuurlijk gewoon uitgeprobeerd. Hij slaakte echt een verbaasde kreet in de trend van "Huh?" en was helemaal de kluts kwijt. Wij hadden grote lol natuurlijk en zijn even verderop gedraaid om toch te gaan maar die verbaasde kop was echt heel grappig! :lol:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Roos

Ahh pestkoppen, arme hond :D
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ja hoor, dat heeft Keo ook. Als we naar ons vertrouwde startpunt van het bos rijden begint hij halverwege te piepen.
Als we hier een ommetje maken dan gaat hij bij een kruising stilstaan en wil hij een bepaalde richting in naar de Boerenbond, want als we daar naar binnen gaan krijgt hij altijd een koekje.
En als we in mijn moeders buurt lopen dan weet hij ook altijd duidelijk te maken dat hij richting "oma" wil, want daar wordt hij altijd verwend met lekkers :D
En toen we nog naar de training gingen wist hij wat we gingen doen als we bij een bepaalde rotonde rechtsaf gingen. Dan begon hij wat te piepen en enthousiast uit het raam te kijken
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Ja hoor, heel herkenbaar! Lex heeft een ingebouwde LexLex.. Bij elk kruispunt even checken welke kant we opgaan.. Hij weet het precies, de oude slimmerd :verliefd1:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Hier geen "last" van, althans, niet in de auto. Balou kijkt af en toe wel naar buiten, maar het grootste deel van de rit ligt ze heerlijk achterin.
Ze weet tijdens het uitlaten echter wel precies wanneer we naar het park gaan en wanneer ik de auto bij het terrein van de puppycursus geparkeerd heb, weet Balou niet hoe snel ze uit de auto moet komen en rent het liefst direct naar de andere honden toe.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Ahh pestkoppen, arme hond :D
Het was zo grappig dat ik er nu nog om grinnik en het is al 10 jaar geleden :lol:
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:Ja hoor, dat heeft Keo ook. Als we naar ons vertrouwde startpunt van het bos rijden begint hij halverwege te piepen.
Als we hier een ommetje maken dan gaat hij bij een kruising stilstaan en wil hij een bepaalde richting in naar de Boerenbond, want als we daar naar binnen gaan krijgt hij altijd een koekje.
En als we in mijn moeders buurt lopen dan weet hij ook altijd duidelijk te maken dat hij richting "oma" wil, want daar wordt hij altijd verwend met lekkers :D
En toen we nog naar de training gingen wist hij wat we gingen doen als we bij een bepaalde rotonde rechtsaf gingen. Dan begon hij wat te piepen en enthousiast uit het raam te kijken
Dat heeft Pandora met 'Bibi', de dierenwinkel hier. Als ik haar alleen meeneem en ik zeg bij het verlaten van de tuin "Kom, we gaan naar Bibi!" dan sleurt ze me langs de kortste weg linea recta naar Bibi en kijkt onderweg een paar keer om alsof ze zeggen wil "Loop eens een beetje door, mijn koekje wacht op mij!" :D
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pandora schreef:
Roos schreef:Ahh pestkoppen, arme hond :D
Het was zo grappig dat ik er nu nog om grinnik en het is al 10 jaar geleden :lol:
die arme quint pesten, durf je wel! gelukkig was ie toen nog jonger, anders vond ik het helemaal zielig :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Spirit weet ook precies waar de parkeerplaatsen zijn bij de fijne wandelplekken. En vanochtend was ook zo grappig. We trainen in Nieuwe Pekela altijd bij een zwemplas in de buurt. Vandaag trainden we echter ergens anders en na het trainen reed ik alsnog naar de zwemplas. Hij had dat niet verwacht maar opeens schoot hij achter in de auto omhoog en werd helemaal blij! Hij wist best waar we naar toe gingen, super!

Wat ook leuk is, op onze tomtom hebben we de stem van Giel Beelen. Als we op plek van bestemming zijn zegt Giel: JA, ik heb mijn bestemming bereikt. Bij het woord JA springt Spirit omhoog en begint te piepen. De mafketel :lol: :lol:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Foofer heeft het ook, hij zit meestal op de grond bij de bijrijderskant en als ik een weg over rij waar ik ook gewoon over rij als ik bijvoorbeeld naar de A1 rij houdt hij altijd bij de afslag voor het wandelen mijn linkerhand in de gaten. Waarom, om te kijken of ik het knipperlicht hendeltje over haal om linksaf te slaan. Zo ja wordt hij helemaal gek zo nee gaat hij een tukje doen omdat hij dan zeker weet dat we lang in de auto zitten.

En ik ook heb hem wel eens geplaagd. Als ik parkeer op de plek waar ik ga wandelen, pak ik alles en dan zit hij mega ongeduldig te doen en heb ik wel eens alles dicht gedaan en ben zogenaamd bij de auto weggelopen. Foofer blaft nooit tegen mij, maar toen wel heel raar... 8)
Ik heb er nog lol om en het is nog geen minuut maar dat verbaasde hoofd en bedeligd dat hij niet mee mag is geweldig. Mijn straf krijg ik meestal ook wel, foofer luistert de eerste 5 minuten gewoon niet :puh:
Roos

Nienke & Foofer schreef:Foofer heeft het ook, hij zit meestal op de grond bij de bijrijderskant en als ik een weg over rij waar ik ook gewoon over rij als ik bijvoorbeeld naar de A1 rij houdt hij altijd bij de afslag voor het wandelen mijn linkerhand in de gaten. Waarom, om te kijken of ik het knipperlicht hendeltje over haal om linksaf te slaan. Zo ja wordt hij helemaal gek zo nee gaat hij een tukje doen omdat hij dan zeker weet dat we lang in de auto zitten.

En ik ook heb hem wel eens geplaagd. Als ik parkeer op de plek waar ik ga wandelen, pak ik alles en dan zit hij mega ongeduldig te doen en heb ik wel eens alles dicht gedaan en ben zogenaamd bij de auto weggelopen. Foofer blaft nooit tegen mij, maar toen wel heel raar... 8)
Ik heb er nog lol om en het is nog geen minuut maar dat verbaasde hoofd en bedeligd dat hij niet mee mag is geweldig. Mijn straf krijg ik meestal ook wel, foofer luistert de eerste 5 minuten gewoon niet :puh:
Geweldig :D
Janet
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Janet »

mijn ouders hadden vroeger een drentse patrijs: laila. Zelfs ons vaste vakantie adres van 1 maal per jaar werd vanaf een bepaalde bocht: een km of 5 van huis met "gejuich"begroet door haar

onze huidige honden weten het ook. Maar we hebben in de tussentijd ook tijdelijk een ander labje gehad, en die verdwaalde bij wijze van spreken nog in haar eigen achtertuin
Vieze afwas bewijst dat ik ons te eten geef. Volle vuilnisemmers laten zien dat ik hun troep opruim. Een rommelige vloer laat zien dat mijn dieren plezier mogen hebben. Een berg wasgoed is het bewijs dat ik mijn honden schone kleden geef, en een natte badkamer laat zien dat ik ze in bad doe.
Plaats reactie