Max liet ons vanmorgen schrikken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Max liet ons vanmorgen schrikken

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 08:46

Pfff dat was even schrikken vanmorgen.

Ik wordt zoals elke ochtend wakker van Max zijn gepiep, een half uurtje later dan normaal. En ik hoor mijn zoon boven op de gang iets tegen Max zeggen. Ik roep naar mijn zoon dat ik mijn bed uit kom en dat hij weer terug zijn bed in kan gaan. Zegt mijn zoon, ja maar mam Max staat op de trap. Ik loop er rustig naar toe en daar staat Max 3 a 4 treden van boven, verder durfde hij waarschijnlijk niet omdat 1 van de katten bovenaan zat.

Ik ben voorzichtig om Max heen gelopen en heb hem opgetild. Daar had meneer geen zin in en ging een beetje spartelen. 26 kilo en dan spartelen is niet zo prettig dus heeft mijn zoon hem ook beet gehouden. Zo hebben we hem samen naar beneden gebracht.

We hebben voor Max een reisbench die je open kan doen d.m.v. ritsen. 2 weken geleden had hij met zichzelf uitrekken al een deel van de rits kapot gemaakt. Dat hadden we vast gezet met veiligheidsspelden die je ook gebruikt voor luiers van een baby. Dat is tot vanmorgen goed gegaan. Waarschijnlijk had hij vanmorgen zoiets van, het was iets over half 8, ik heb honger en wil eruit en heeft zich weer even flink uit liggen rekken.

We hebben de bench nu maar even met de kapotte kant naar de muur gezet. En vandaag even verzinnen hoe we de rits kunnen maken. Iemand een idee?

Gelukkig heeft Max er niets aan over gehouden, hij loopt nog hetzelfde en heeft geen pijn.
Afbeelding

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 04/08/13 08:58

Persoonlijk zou ik "eventjes" van iemand een metalen bench lenen of traphekje :wink:
Beter voorkomen dan genezen :)
Maar wel een slimme donder :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 09:06

We hebben een metalen in de auto staan, maar die heeft mijn man vandaag toevallig mee naar zijn werk :?

Heb net even met hem zitten overleggen. We zetten de rits vast met tyreps (geen idee hoe je dat schrijft). Of we gebruiken inderdaad de metalen voorlopig.

We hebben deze bench genomen omdat hij zich dan zo min mogelijk pijn kan doen omdat dit net een campingbed is met een dak, dus geen metaal rondom waar hij tegenaan kan stoten.

Maar goed, het blijft een slimme en sterke hond dus moeten we even iets anders verzinnen. Voorlopig moet hij nog heel veel in de bench blijven :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 04/08/13 09:52

honden doen zich echt geen pijn aan metalen bench als ze er normaal inzitten hoor... die stoffen zijn op hun beurt best gevaarlijk, ze kunnen inderdaad makkelijk ontsnappen, gevaar hiervan is als ze dat door hebben en je doet hem daarna in een metalen bench, kan de hond denken dat ie daaruit ook makkelijk kan ontsnappen en dan de bench gaan slopen, ja dan kan ie zich wel bezeren.

een traphekje plaatsen onderaan de trap is ook een idee, met een schaarhekje kunnen de katten er nog gewoon door terwijl de hond beneden blijft.
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 10:14

Daar zit wel wat in Carola.

We vinden het normaal ook niet erg dat hij eruit is en de trap op komt, op de bank springt en in een metalen bench ligt. Maar omdat hij nog geen 2 weken geleden is geopereerd aan zijn heup mag hij dat nu een aantal weken niet.
Over ongeveer 5 weken wordt ook zijn andere heup gedraaid. Daarom willen we hem in de stoffen bench hebben. Het lijkt me dat als hij zich omdraait in de metalen bench en per ongeluk met zijn geopeerde heup tegen de zijkanten aankomt dat hij zich dan pijn doet.

Maar goed als we de stoffen bench niet kunnen repareren gaat hij vanmiddag weer gewoon in de metalen bench :)
Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 04/08/13 10:20

Als je daar de mogelijkheid toe hebt kun je ook een klein gedeelte van de kamer goed afzetten, heeft hij ook wat meer ruimte :wink:

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 10:32

Dat is ook een idee. We zullen vanmiddag eens kijken. Ik heb de bench nu omgedraaid, de kant met de rits tegen de muur aan en hij ligt weer erg lekker te slapen:-)
Afbeelding

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 04/08/13 10:40

Jonas heeft ook de rits van zijn bench stukgemaakt. Sluitspelden, omgedraaid neerzetten, alles ten spijt: meneer had ontdekt dat hij eruit kon en bleef zijn uiterste best doen om eruit te komen ook. Maar alleen als je niet keek natuurlijk 8)
Gewoon overgestapt op een ijzeren bench, niet alleen voor de veiligheid van mijn spullen, maar ook voor zijn eigen veiligheid.
Je moet er toch niet aan denken dat Max de trap oploopt als jij niet thuisbent... :(

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 10:51

Dat mijn spullen kapot kunnen gaan, ok die zijn te vervangen. Max niet. Dus tja dan zal hij vanaf vandaag toch ook binnen in de metalen bench moeten. Jammer voor hem dat die een stukje kleiner is dan de stoffen :(

Wel slim natuurlijk van Jonas om dat alleen te doen als je niet keek. :)
Afbeelding

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Ongelezen berichtdoor Nancy » 04/08/13 11:09

Hmmm da's betrekkelijk...
Het leverde hem een enorme bult op op zijn hoofd, die maar bleef groeien in de loop der dagen, hij werd misselijk, gedroeg zich vreemd en daardoor kreeg hij diverse dierenartsbezoeken, een biopt en een ctscan met de daarbij behorende narcose over zich heen.

Achter af gezien bleek dat hij waarschijnlijk enorm zijn hoofd gestoten had in een ontsnapt moment en daardoor een hersenschudding op had gelopen. Die bult bleef waarschijnlijk groeien omdat er steeds in geknepen en gepord werd. Maar op dat moment kreeg niemand het bedacht, zelfs bij de ct-scan dachten ze nog aan vreemd weefsel... Spannende momenten waren dat met een klein pupseltje...

Overigens hebben we toen wel ontdekt dat hij een open verhemelte heeft, dus het was niet geheel voor niets ;)
En het was de kortsnuitenexpert waar we daarna naartoe gestuurd werden die tot de conclusie van de hersenschudding kwam. Kortsnuiten zijn wat dommer wat dat betreft en dat klopt wel, want hij stoot nog regelmatig zijn hoofd en krijgt dan nog steeds een bult. :lol:

En kleiner is niet erg: een bench is om in te slapen :D

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 04/08/13 12:00

Ach gut, wat een verhaal zeg. Wat zielig ook voor hem.

Nee een kleine bench is niet zo erg als het alleen maar is om in te slapen. Maar Max moet 6 weken rustig aan doen. En aangezien Max een soort van LEO is kan hij niet de hele tijd buiten de bench anders dan even aan de riem in de tuin. Het duurt ongeveer 6 weken voor het bot vast gegroeid is en ook goed vast zit aan de pennen. En dan moet de andere kant ook nog gedaan worden.

Wij vinden het dan wel fijn voor hem als hij wat bewegingsruimte heeft in de bench. Maar goed de metalen bench is ook nog wel van een goed formaat. In de auto kan hij daarin ook zijn kont keren en staan. :)
Afbeelding

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 05/08/13 14:20

Wat een boef zeg :D

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 05/08/13 19:20

anders eens zoeken naar een vari kennel, is hard plastic en zijn zelfs geschikt om met hond te vliegen
al me kinders uitgevlogen

Gebruikersavatar
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 123
Lid geworden op: 18/07/13 11:40
Locatie: Barendrecht

Ongelezen berichtdoor Concieta » 05/08/13 19:30

We hebben gisteren de rits gemaakt met stevig draad. Tot nu toe gaat het goed.

Ik zal eens gaan googlen naar een vari kennel.

Morgen gaan de hechtingen eruit. Ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden:-)
Afbeelding


Terug naar “Belevenissen”