Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ontdek wat je mede-forummers van je stelling vinden.
Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Heb jij wel eens irritatie tijdens een wandeling

Ongelezen berichtdoor Kay » 28/08/13 17:17

Een open poll omdat iedereen wel een heel ander punt kan hebben die ik niet van tevoren kan benoemen .....
De vraag komt nav een strandwandeling vanmiddag met blondie en blondie :

Na een drukke werkweek dacht ik vanmiddag lekker op het strand alle stress even te ontdoen, dus ging ik met blondie en blondie richting strand
Het was bewolkt, maar vrij druk ..... Geen probleem, balletje mee, snoepjes mee en blondie en blondie hebben geen oog meer voor wat anders.

Ik zocht een rustig plekje op, en de heren waren helemaal in hun element met snoepjes zoeken en het balletje halen, tot er een hond aankwam en ons balletje jatte en hem peerde :roll:
Dus ik richting baasjes op zo'n tig meter afstand, die totaal geen oog hadden voor hun hond, en ook niet doorhadden dat ik mijn balletje terug pakte van de hond
Afijn, kan gebeuren ... Hond kan er niets aan doen, dus ontspan en terug richting een stil plekje zonder jatters

Toen kwam er hitsige poedel (?) die Kay en Daan geweldig vond ruiken en dus constant aan het ruiken/likken was en ik zag zijn hormonenbom steeds groter worden
Hmmmm, baas was met zijn kinderen in de zee aan het spelen en het vrouwtje van de hond lag te zonnen dus van die 2 hoefde ik niets te verwachten
Dus ik die hond proberen weg te jagen, maar het was een hond "ik heb een bord voor mijn kop"
Ik werd hoe langer hoe pissiger, en Daan voelde dat en begon te grommen naar die hond en trok zelfs zijn lip op :shock:
Dat had meer effect dus de hond droop af

Ok, dit obstakel hebben we ook gehad, terug in de ontspanmodus

Toen gingen 2 honden naast ons samen in de clinch, en de baasjes maar lachen * zucht *

Na een half uur kwam de poedel weer terug, en toen was ik er klaar mee en kwam mijn grootste irritatie tijdens wandelingen omhoog

Baasjes die totaal niet weten wat hun hond uitspookt en zich daar ook totaal geen zorgen over maken, honden die met elkaar in de clinch liggen en de baasjes schaapachtig lachen, baasjes die hun honden laten poepen en dan toevallig net de andere kant opkijken want stel je voor dat je het op moet ruimen .....

Waarom neem je je hond mee naar het strand/bos als je er totaal niet naar omkijkt en je partner/vriendin/kinderen/telefoon belangrijker vind :-X



Ben toch heel benieuwd of dit herkenbaar is, en/of jullie een andere irritatie hebben.
Mag over van alles zijn, ook over je eigen hond :twisted:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 28/08/13 17:26

Wij kwamen vanmorgen in Midden-delfland de zoveelste uitlaatservice tegen, dit keer 2 dames met 27!! honden bij zich. Daar irriteer ik me dus aan, zoveel honden met zo weinig toezicht. De hele meute storte zich op Flow, die het gelaten onderging, er gebeurde niks maar ik vind dat ongelofelijk irritant en het weerhoud me om op bepaalde plekken te gaan lopen omdat ik weet dat ik daar Hussen tegen ga komen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 28/08/13 17:45

ja :)

Schijnbaar ruikt Pepper erg lekker :) Je hebt eigenaren die hierop keurig hun reu terug roepen, evt. corrigeren. Je hebt ook eigenaren en die laten hun hitsige reu maar gewoon lopen, betekent dus dat ik dan met 2 honden in 1x loop al dan niet een reu die als die de kans krijgt gaat lopen rijden :evil: Nu vindt Pepper dat de laatste tijd eindelijk iets om van zich af te grommen, rijden accepteert ze gelukkig niet meer, claimerig snuffelen wel maar ook daarbij kan ik duidelijk merken dat ze het niet leuk vind :wink: Jammer omdat dan een gedeelte van de wandeling al voor d'r is verpest. Toppunt was laatst dat er iemand zei dat ik dan Pepper maar moest aanlijnen (hun honden liepen dus ook los), waarop ik heel netjes heb geantwoord dat pepper niet de boosdoener is :roll: Kortom die hadden dus idd totaal geen idee wat er gebeurde....Pepper probeert ook los de meeste honden te negeren, zal hooguit snuffelen nadat ik toe maar heb gezegd tegen d'r, zeg ik niets loopt ze door strak naast mij (natuurlijk zijn er ook voor haar wel eens moeilijke situaties maar dat blijven uitzonderingen op de regel).

Heb ik nog zo'n leuke;
De laatste tijd lopen schoolkinderen (ik schat rond een jaar of 8) met 4 honden waaronder een golden retriever, ook de andere 3 zijn van deze grootte. De kidds kunnen deze honden dus never niet aan. Betekent dat ik de golden regelmatig moet wegsturen richting kidds of mij een weg moet banen samen met pepper tussen deze losgeslagen kudde door. Hierbij snap ik de baasjes van de honden totaal niet.

Hekel dat ik hier een behoorlijk hekel aan heb aan het laatste....Voor een aantal jaren terug, Bo was toen nog een pup, is het goed mis gegaan hier in de wijk. Bo was 1 van de slachtoffers die werd gegrepen (die heeft dus heel lang een hekel aan dalmatiërs gehad), in een hoekje letterlijk opgejaagd werd en nog bleven die honden met zijn drieën doorgaan terwijl Bo allang op zijn ruggetje lag onder de struiken.....We hebben ze uiteindelijk kunnen wegkrijgen van Bo door de kinderen zelf die ze uiteindelijk (na vele angstige minuten) weer konden meekrijgen. Gelukkig hadden mensen verderop bij ons in de straat het zien gebeuren en wilden wel getuigen. Bo die niet snel onder de indruk was als pup heeft de hele avond onder de computertafel met staart tussen de benen gelegen. Lichamelijk had hij gelukkig niets. Een goed half jaar later is er een vrouw gegrepen op het toenmalige strandje (is nu een boulevard geworden) incl. verwondingen/kapotte kleding waarop de honden in beslag zijn genomen.
Kinderen van destijds spreek ik nog wel regelmatig en blijkt nu dat ze het eigenlijk heel zielig vonden voor de betreffende honden (zaten dag en nacht in een kennel in de tuin) maar ook tegelijkertijd ruiterlijk toegeven ze niet konden handhaven/onder controle houden.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 28/08/13 18:10

vandeweek toevallig een avond. Pom aan de lange lijn mee in het bos. Eerst een vent die mij echt al laaaang gezien had.. vervolgens precies mijn kant op komt en zijn hond (los) lekker om pom heen laat draaien.. handig, met zo'n lijn. ik maar losgelaten, zegt ie: "ik had hem eigenlijk aan moeten lijnen" . Ja goh! daar hebben we nu niets meer aan..

vervolgens nog een mevrouw die haar 2 honden ook lekker om mij heen liet springen en heel lafjes stond te roepen. Die honden luisterden totaal niet, nou vind ik dat niet zo'n probleem, maar doe dan wat. Ik was ondertussen een mummy met die lijn hahaha.. Heeft ze eindelijk haar hond, vraagt ze hoe oud pom is en vervolgens of ze dan wel gezond is, want ze is zo klein. Gaat ze ook echt naar haar vriend roepen: Moet je kijken, 8,5 maand! Zo klein! jezus, echt, bemoei je met je eigen zaken!

Verder ben ik altijd erg zen :P
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 28/08/13 19:01

Verschrikkelijk zulke mensen :? Ik maandag in het bos met Bommel en Amy, Bommel is heel dominant wanneer hij met Amy is dus ik ontloop andere honden. Komt er een vrouw aan haar hond ook los, ik roep Amy en Bommel bij mij. Roept zei: " Is die rottweiler gevaarlijk, want dan roep ik mijn hond. " :roll: dus ik zeg Heel serieus : Nee maar die labrador wel :lol: Zij:" dat zal wel mee vallen, dus haar hond daagt Amy uit en die 2 gaan rennen. Tja dat pikt Bommel niet dat iemand zijn meissie afpakt
:D dus zodra ze in de buurt zijn, omklemt Bommel haar hond en wil gaan rijden. Ik grijp in, lijn Bommel aan, roep Amy bij mij en loop het andere bospad in. Amy volgt netjes los, de vreemde hond ook. Mevrouw roept haar hond, niet komen. :twisted: maar duikt vervolgens op Amy, Bommel grommen haar omhoog en mevrouw doet net of ze niets ziet of hoort.
Ik heb een schreeuw naar die hond gegeven en weggestuurd en die droop toen af :evil: grr word er nog boos om.
Vervolgens mijn honden alle 2 los, zie ik een aangelijnde boxer aankomen, ik lijn die van mij ook aan. Gaat hij precies voor mij lopen, boxer mag alles ik wil er voorbij zegt hij mogen ze even snuffelen, ik nee dat is geen goed plan. Boxer hoge staart haren omhoog, ernstig aan het staren.... Zegt die man:" ja maar hij wil dat" :cry: Ik dacht tja en zeg: maar ik niet. En loop door wordt die man zowat omver getrokken..sukkel Mensen ga een cursus volgen of lees het boekje: hij wil dat :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 28/08/13 19:20

ik erger me idd en meer dan me lief is :oops:
daarom zoek ik de stilte maar op,ik erger me eigenlijk alleen aan de bazen en niet aan de honden.

ik heb echt geen robotjes,en soms erger ik me aan Roef :twisted:
Hidde is gewoon puur braafheid op 4 pootjes
maar wat ik dagelijks op mijn honden afgestormd zie krijgen :shock:
pfffff ..idd volg een cursus of zo!!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 28/08/13 19:36

Nee nooit :eusaliar: :D

Zal het maar bij mijn eigen honden houden want als ik al mijn irritaties op moet gaan noemen van andere mensen/honden hebben we zo twee blz vol :D
Ook ontloop ik dat zoveel mogelijk door losloopgebieden niet met mooi weer te bezoeken.


Sam sloebert veel aan plasjes en als ik mazzel heb (gebeurt niet te vaak gelukkig) vindt hij ook nog een aantrekkelijke drol die hij weg weet te werken :kots:
Ik moet ook altijd zo vreselijk aan hem sleuren als hij staat te sloeberen want die gast is veel te sterk (en steekt zijn voorpoten in het gras) om even vlot mee te nemen.

En sloebert hij even niet dan staat tante Truus wel stil om eens leuk om haar heen te kijken of een grassprietje te scoren :?

Maar...we wandelen nog graag :)

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 28/08/13 20:06

wat mij opvalt in de antwoorden is eigenlijk dat het altijd gaat om loslopende honden waar de ergernis op de 1 of andere wijze in is doorverwerkt :)
Alle hondeneigenaren verplicht op cursus sturen? :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Desiree
Erelid
Erelid
Berichten: 4536
Lid geworden op: 22/08/04 11:14
Locatie: Leidschendam

Ongelezen berichtdoor Desiree » 28/08/13 20:17

Lara is al wat ouder en wat minder stabiel als er een hond op haar duikt. En ze heeft iets waardoor dat regelmatig voorkomt. Als ik zo'n situatie aan zie komen, en dat gebeurt vaker dan me lief is, dan grijp ik tegenwoordig direct in. Zet mijn been tussen Lara en de andere hond in en duw die andere hond zo nodig weg. En toch hou je mensen die het iedere keer zo ver laten komen. Heel irritant.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding

Gebruikersavatar
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 264
Lid geworden op: 10/05/13 12:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Binno » 28/08/13 20:23

Tammie schreef:wat mij opvalt in de antwoorden is eigenlijk dat het altijd gaat om loslopende honden waar de ergernis op de 1 of andere wijze in is doorverwerkt :)
Alle hondeneigenaren verplicht op cursus sturen? :)

ik ga zelf (voorlopig?) ook op cursus met Moos
maar eerlijk? ik vrees dat zo'n verplichting voor alle hondenbaasjes niet veel uithaalt :confused:

buiten het feit dat er genoeg bekwame instructeurs moeten gevonden worden die al die mensen en honden kunnen opvangen en lesgeven
denk ik vooral dat een grote hoop van die mensen die verplicht op cursus gaan
zich daar -eens ze van het oefenterrein afstappen- niks meer van aantrekken en door de week toch gewoon hun zin blijven doen
ik bedoel maar dat hun mentaliteit er vaak niet door zal veranderen, helaas
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 28/08/13 20:29

Tsja, alle mensen op cursus sturen ... Ik weet niet of het wat uitmaakt, de interesse van veel mensen is gewoon weg bij hetgeen wat ze aan het doen zijn :(

Denk bv ook eens aan mensen op een terras, die zitten ook vaker met hun mobiel te klooien dan dat ze een leuk gesprek samen hebben, mensen die een uitlaatservice hebben die meer met kletsen bezig zijn dan met de honden, kassamedewerkster die kletst met haar collega terwijl ze jouw aan het helpen is enz enz

Het ergste vind ik, dat ik vanmiddag op het punt stond die poedel een oplawaai te geven .... Gelukkig bedacht ik me dat de hond er niets aan kan doen !
Dat honden soms niet luisteren, prima (die tijd maken we allemaal wel mee denk ik) maar het is wat Sabine zegt, als je ziet dat een eigenaar er iets mee doet dan is er ook geen irritatie :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Ongelezen berichtdoor Mariska » 28/08/13 20:49

Wij lopen nog niet zo ver maar wel herkenbare dingen die we met onze vorige hond vaak meemaakten. Vooral de baasjes die totaal geen controle over hun (loslopende) hond hebben.
Maar we hebben hier vlakbij ook iemand wonen die haar hond nooit contact laat maken met andere honden, ze houdt hem zo kort. Terwijl die hond erg graag naar andere honden wil, hij probeert over de grond te kruipen om bij honden te komen. Zelfs zo'n kleintje als Bowie mag er niet bij. Dus ik stoor me er erg aan dat ze met een grote boog om ons heen gaat lopen.

Verder heeft mijn man tijdens de wandelingen grote irritatie omdat Bowie slecht met hem mee wil. Vanaf het begin heb ik het meeste voor hem gezorgd en nu hij doordeweeks niet meer thuiskomt is het soms een beste strijd waar mannen over het algemeen weinig geduld voor hebben :P
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 28/08/13 21:53

Mariska schreef:Wij lopen nog niet zo ver maar wel herkenbare dingen die we met onze vorige hond vaak meemaakten. Vooral de baasjes die totaal geen controle over hun (loslopende) hond hebben.
Maar we hebben hier vlakbij ook iemand wonen die haar hond nooit contact laat maken met andere honden, ze houdt hem zo kort. Terwijl die hond erg graag naar andere honden wil, hij probeert over de grond te kruipen om bij honden te komen. Zelfs zo'n kleintje als Bowie mag er niet bij. Dus ik stoor me er erg aan dat ze met een grote boog om ons heen gaat lopen.

Verder heeft mijn man tijdens de wandelingen grote irritatie omdat Bowie slecht met hem mee wil. Vanaf het begin heb ik het meeste voor hem gezorgd en nu hij doordeweeks niet meer thuiskomt is het soms een beste strijd waar mannen over het algemeen weinig geduld voor hebben :P


Mwah, ik zou me daar nou weer niet aan storen, misschien heeft zij er een hele goede reden voor (revalidatie, gezondheid, agressie)
En mijn honden mogen aan de lijn ook niet naar andere honden toe, dan wil ik gewoon door kunnen lopen :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 28/08/13 21:59

Mariska schreef:Wij lopen nog niet zo ver maar wel herkenbare dingen die we met onze vorige hond vaak meemaakten. Vooral de baasjes die totaal geen controle over hun (loslopende) hond hebben.
Maar we hebben hier vlakbij ook iemand wonen die haar hond nooit contact laat maken met andere honden, ze houdt hem zo kort. Terwijl die hond erg graag naar andere honden wil, hij probeert over de grond te kruipen om bij honden te komen. Zelfs zo'n kleintje als Bowie mag er niet bij. Dus ik stoor me er erg aan dat ze met een grote boog om ons heen gaat lopen.

Verder heeft mijn man tijdens de wandelingen grote irritatie omdat Bowie slecht met hem mee wil. Vanaf het begin heb ik het meeste voor hem gezorgd en nu hij doordeweeks niet meer thuiskomt is het soms een beste strijd waar mannen over het algemeen weinig geduld voor hebben :P


Is de hond waar je het over hebt aangelijnd of los terwijl die naar andere honden wil.

Ik wil dat mijn Bowie aangelijnd geen contact maakt met andere honden, ook geen loslopende en ook niet alleen om even te snuffelen.
Is hij van de riem en komen we een andere loslopende hond of honden tegen, geen probleem als er dan contact is.
Maar ik verwacht wel dat hij mee doorloopt als ik doorloop.

Hier in de buurt een tijd terug een labradorpup waarvan de baas vroeg of hij met Bowie mocht kennismaken/snuffelen, dat vond ik prima, maar wel nadat ik Bowie de riem heb afgedaan.

Ik erger me dus aan baasjes die los of aangelijnd hun hond naar mijn aangelijnde hond laten komen/gaan.

Sowieso is hier in de wijk, buiten de daartoe aangewezen losloopplaatsen, aanlijnplicht.
En toch komen we regelmatig loslopende ongeleide projectielen tegen.
Heel fijn als je hond niet zuiver loopt ofzo.
Zelfs toen Bowie met een kap op liep nadat er een wratje van zijn ooglid verwijderd was heb je van die mensen die hun hond op je hond laten afkomen en dan roepen: "hij doet niets hoor!" :?

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 28/08/13 23:04

Ook ik vraag mij dat af.
Ik wil het ook niet hebben.
Met als hele simpele reden...Als ik dat zou toelaten dan blijf ik straks nergens meer met 2 honden.
Ook Indra mag dus eigenlijk (en wat is dat moeilijk met bv. een pup uit het 2e nestje die ook bij ons op cursus zit) geen contact al maken als ze aan de riem zit. Wel als ze los is uiteraard.
Kay schreef:
Mariska schreef:Wij lopen nog niet zo ver maar wel herkenbare dingen die we met onze vorige hond vaak meemaakten. Vooral de baasjes die totaal geen controle over hun (loslopende) hond hebben.
Maar we hebben hier vlakbij ook iemand wonen die haar hond nooit contact laat maken met andere honden, ze houdt hem zo kort. Terwijl die hond erg graag naar andere honden wil, hij probeert over de grond te kruipen om bij honden te komen. Zelfs zo'n kleintje als Bowie mag er niet bij. Dus ik stoor me er erg aan dat ze met een grote boog om ons heen gaat lopen.

Verder heeft mijn man tijdens de wandelingen grote irritatie omdat Bowie slecht met hem mee wil. Vanaf het begin heb ik het meeste voor hem gezorgd en nu hij doordeweeks niet meer thuiskomt is het soms een beste strijd waar mannen over het algemeen weinig geduld voor hebben :P


Mwah, ik zou me daar nou weer niet aan storen, misschien heeft zij er een hele goede reden voor (revalidatie, gezondheid, agressie)
En mijn honden mogen aan de lijn ook niet naar andere honden toe, dan wil ik gewoon door kunnen lopen :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding


Terug naar “Polls”