Een hond vlak achter je...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Hier ligt het een beetje aan de hond. Is het een klein loopt hij gewoon mee. Is het een andere retriever of grotere hond dan loopt hij haast achterstevoren mee. Nu ga ik dan gewoon aan de andere kant lopen. Sommige mensen lopen dan met hun hond me ba. Irritant als ze zien dat ik het niet wil en een stuiterende hormoonbom onder controle moet zien te houden. Maar goed, we komen er wel :D
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo loopt tegenwoordig best goed mee, ook als er honden achter ons lopen.
Maar ik merk dat hij dan wel stiekem "tijd gaat rekken", even plassen en wat langer snuffelen om dan toch maar heel sneaky die andere hond wat dichter in zijn buurt te krijgen. :D Lopen ze voorbij dan gaat alleen zijn neus nog even de lucht in om het geurtje van de ander in zich op te nemen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

esmoezie schreef: dan gaat alleen zijn neus nog even de lucht in om het geurtje van de ander in zich op te nemen.
Dit vind ik ook heel herkenbaar, dat gebeurt hier x twee :D
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

Jessy loopt meestal los en blijft weleens staan, of gaat zelfs liggen zodat ze de kans krijgt die hond te besnuffelen, maar met Bowie is dat een heel ander verhaal.
Of de andere hond interesseert hem niet en hij loopt gewoon mee, of... ik moet ervoor zorgen dat hij meeloopt ondat hij de andere hond even wil laten zien dat hij er niet van gediend is om 'achtervolgd' te worden.. :roll:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom wil het liefst constant omkijken en als het even kan omkeren. Doen we dus niet.. Tegenwoordig krijg ik vrij vlot weer haar aandacht en loopt ze weer netjes mee..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Honden die kleiner zijn dan haar negeert ze volkomen, loopt met dr neus in de lucht nuffig voorbij.
Honden die groter zijn dan haar worden met ontzag bekeken, ze loopt wel door....en gluurt dan wel een paar keer achterom....
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Honden die kleiner zijn dan haar negeert ze volkomen, loopt met dr neus in de lucht nuffig voorbij.
Honden die groter zijn dan haar worden met ontzag bekeken, ze loopt wel door....en gluurt dan wel een paar keer achterom....
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Kay blijft gewoon zijn eigen wandeling voortzetten (dus vooruit) en vind de hond achter zich totaal niet boeiend.

Daan moet ik er echt op wijzen dat het de bedoeling is dat we vooruit blijven lopen, en hij zich geen zorgen hoeft te maken over de hond achter zich ..... En dat gaat de ene keer soepeler dan de andere keer :twisted:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Aan de lijn is het voor Flits niet zo'n groot probleem. Tenzij die hond achter hem enorm druk doet en heel graag naar Flits toe wil...dan is Flits ook wel geïnteresseerd. Maar aan de lijn gaat het eigenlijk gemakkelijk, mocht hij al omkijken dan krijg ik hem zo weer mee.
Maar los is een ander verhaal. Vroeger scheurde hij dan vaak op die hond af..hij kreeg geen rust voordat hij kennis had gemaakt. Maar gelukkig is dat alweer een tijd terug en heb ik bijna nooit meer de neiging om z'n nek om te draaien :D
Sinds hij een beetje volwassen is geworden boeit het hem minder. Hij maakt zich minder snel druk en voelt zichzelf best wel een stoere vent :D
Hij schenkt geen aandacht meer aan onnozele honden en hij heeft zowaar z'n eigen grenzen ontwikkeld :lol:
Voetgangers etc. waren altijd al lucht voor hem en honden worden dat ook steeds vaker. Vooral als ze een kefje opzetten.

Maar het is idd lastig trainen als je honden toch altijd weer succes krijgen door een ander baasje die zijn/haar hond toch even laat kennismaken... :evil:
Sommigen snappen er niks van...die snappen überhaupt niet waar je je zo druk om maakt en waarom je je hond aan het trainen bent.
Ik ben blij dat ik hier in het noorden veel plekken ken waar nauwelijks mensen lopen. Als ik wil kom ik nooit iemand tegen op een wandeling.
Zal bij jou soms ook wel het geval zijn Roos?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

lucievd schreef: Zal bij jou soms ook wel het geval zijn Roos?

Klopt Lucie, de aanlijn wandelingen beginnen bij ons doorgaans op het fietspad, en dar kom je zeker met mooi weer in dit soort situaties terecht. Straks zijn de schapen weg, kunnen ze weer lekker los achter de dijk en daar loopt echt zelden iemand in de winter, heerlijk :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wij hebben ons bij beide honden als doel gesteld dat ze de aandacht bij ons moeten houden. En meestal gaat dat goed. Toch komt het bij ons nog wel eens voor dat onze beide heren wel een paar keer achteren zich kijken naar de andere hond. Bij Max 2 van de 10 keer en bij Bob 8 van de 10 keer :D Is momenteel nog lekker aan het puberen! Gewoon consequent blijven en dan komt het goed. Met de frequentie van Max kan ik makkelijk leven.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie