Welke Royal Canin brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Pfffff, en hier wordt ik nu moe van.....
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier nergens dat de to of wie dan ook wordt afgebrand. Wat mij wel opvalt dat mensen die brokken voeren zich telkens aangevallen voelen als het ook maar even niet in hun straatje past. Je zou ook kunnen zeggen: goh fijn dat er mensen zijn die proberen te helpen en ook een andere kant van voeding belichten. Maar nee, iemand hoeft maar het woord vers te gebruiken en alle brokkenvoerders schieten weer in de verdediging. Dat is pas irritant.
Als je een vraag stelt over brokken, mag iemand toch zeker aangeven dat er betere merken of alternatieven zijn?
Of wil de to alleen maar horen: ja joh, RC is echt helemaal geweldig!!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

dosperros schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier nergens dat de to of wie dan ook wordt afgebrand. Wat mij wel opvalt dat mensen die brokken voeren zich telkens aangevallen voelen als het ook maar even niet in hun straatje past. Je zou ook kunnen zeggen: goh fijn dat er mensen zijn die proberen te helpen en ook een andere kant van voeding belichten. Maar nee, iemand hoeft maar het woord vers te gebruiken en alle brokkenvoerders schieten weer in de verdediging. Dat is pas irritant.
Als je een vraag stelt over brokken, mag iemand toch zeker aangeven dat er betere merken of alternatieven zijn?
Of wil de to alleen maar horen: ja joh, RC is echt helemaal geweldig!!
Echt met alle respect, maar je zou toch ook echt even in de spiegel kunnen kijken.

Er is inderdaad niets mis met een keer noemen dat jij toch echt hele goede ervaring hebt met vers/barf/nrv en dan jouw visie op die manier van voeren uitleggen.

Maar er wordt in dit topic toch echt wel erg fel gereageerd als mensen zeggen brok te voeren en daar achter te staan. Mensen kunnen door de manier van reageren toch echt het gevoel krijgen dat je bijna minder om je hond zou geven als je brokken geeft. C'est le ton qui fait la musique.

Voor zover ik weet zijn er inmiddels verschillende onderzoeken die elkaar tegenspreken. Echt wetenschappelijk bewijs is voor geen van de 2 "kampen". Behalve dan de ervaringsverhalen.

En ook al zou dat wetenschappelijke bewijs er wel zijn, dan nog zijn mensen vrij om te kiezen wat ze hun hond voeren. Van brokken gaan ze niet dood, net zo goed als dat ze van vers niet dood gaan. Er is ook op dit gebied echt een grijs gebied. Je hebt slechte KVV's, je hebt vers vlees wat uit de bio-industrie komt en je hebt ook echt wel goede hondenbrokken. Dat grijze gebied ontbreekt in dit topic helaas zo af en toe.

Nogmaals niets mis om te vertellen waarom jij kiest voor vers, maar er is ook niets mis als mensen een bewuste keuze maken voor de betere hondenbrok 8)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
dosperros

Lamaar zitten, ik stop ermee.
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

jongens zullen we de discussie sluiten, het verzandt nu in een welles nietes gesprek en daar is de TO inderdaad niet mee geholpen en groeit de irritatie bij iedereen alleen maar.
Roos

dosperros schreef:Lamaar zitten, ik stop ermee.
Verstandig, het is toch een onbegonnen zaak :wink:
Op sommige punten zullen mensen het nooit met elkaar eens worden helaas.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Vers vlees maffia 8)

Hij is leuk.

O ja, zojuist 50 kilootjes besteld. Jammie jammie
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Roxy11 schreef:Vers vlees maffia 8)

Hij is leuk.

O ja, zojuist 50 kilootjes besteld. Jammie jammie
Heb je weer wat te doen met portioneren. :D

Ik had vorige maand een foutje gemaakt, barf lijntje + degomeat+ vlees van een buuf die ging emigreren= zeer overvolle vriezer. :D :D We zijn 2 dagen bezig geweest met porties maken. :oops:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Alvero
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Alvero »

Tsja, als nieuwkomer is het wel meteen duidelijk dat de "vleesmaffia" overduidelijk aanwezig is hier.
Gelukkig is het internet veel groter dan alleen labradorforum.nl en kun je volop informatie vinden over voeding voor je hond.
Ieder zijn eigen keuze lijkt mij.

Zelf ben ik mij gaan verdiepen in voeding nav wat ik hier las en gaan we kvv voeren aan onze pup als die komt. Maar welke kvv ... weer zoveel verschillende meningen en informatie door te spitten.

De discussie brokken/vers doet me denken aan de eeuwige discussie over flesvoeding/borstvoeding ... :wink:

Persoonlijk vind wel, dat als iemand een normale vraag stelt over brokken er wel iets rustiger/vriendelijker gereageerd kan worden. Er zullen hier ook genoeg mensen zijn die wel brokken voeren, laat die dan reageren op zo'n vraag. Heb namelijk het idee dat die weinig van zich laten horen hier als het op voeding aan komt.
Advies geven is prima ... maar wel op een respectvolle manier.
Afbeelding Famke, Jewel of Ice Fire's Adventure (07-11-2013)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Alvero schreef:Tsja, als nieuwkomer is het wel meteen duidelijk dat de "vleesmaffia" overduidelijk aanwezig is hier.

Advies geven is prima ... maar wel op een respectvolle manier.
zet je zelf hier dan ook geen toon neer dan met je eerste zin? :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Vleesmaffia? Hoe verzin je het? :D :D

@ Alvero: Kritiek geven is prima, maar doe dat dan ook op een respectvolle manier. 8) mensen uitschelden voor lid zijn van een vleesmaffia is weinig respectvol, zeker als je net komt kijken met je 7 berichtjes.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Els schreef:Vleesmaffia? Hoe verzin je het? :D :D

@ Alvero: Kritiek geven is prima, maar doe dat dan ook op een respectvolle manier. 8) mensen uitschelden voor lid zijn van een vleesmaffia is weinig respectvol, zeker als je net komt kijken met je 7 berichtjes.
Dat aantal berichten doet er niet zoveel toe, maar verder hebben jij en Miranda groot gelijk :klasse:
Aldus een lid van de vleesmaffia 8)
Het grappige van die opmerking is nog dat er aan vlees door een aantal leveranciers geld verdiend wordt in NL, maar dat er in de brokkenindustrie aanmerkelijk grotere financiële belangen meespelen, dus als we ergens over maffiose kunnen spreken :D
dosperros

Groot gelijk hoor, maffia is het!! Tuig van de richel.
Mij noemen ze ook wel El Capenso :D
Alvero
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Alvero »

Ok, mijn fout om het "vleesmaffia" te noemen ... mijn excuses.
Zelf zie ik namelijk niks verkeerds in het woord, zelf behoor ik al jaren tot van de zogenoemde "borstvoedingsmaffia" en daar ben ik trots op. Ik sta daar 100% achter en vertel/verdedig het volop wanneer mensen er naar vragen.
Ik zag het woord hierboven voorbij komen en vandaar dat ik het woord in de zin gebruikte, niet bij nadenkende dat anderen het als belediging konden opvatten.
Afbeelding Famke, Jewel of Ice Fire's Adventure (07-11-2013)
Roos

Wat is borstvoedingsmaffia? Nog nooit van gehoord eigenlijk :confused:
Plaats reactie