verschil gedrag in kleur?
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

verschil gedrag in kleur?
Overal rondom ons horen we dat de bruine labradors het hevigst zijn. Bij verschillende fokkers al eens gevraagd of dit echt zo is en zij zeggen van niet, maar dat het wel zo kan zijn dat als er een 'geflipte' lab veel nestjes krijgt (wat in de broodfok dus vaak gebeurt), je plots een invasie hebt van geflipte labs. En aangezien de bruine nog steeds in de minderheid zijn, het ook meer opvalt.
Hoe is jullie ervaring met bruine labjes? Zijn ze moeilijker op te voeden dan hun blonde en zwarte brusjes?
Hoe is jullie ervaring met bruine labjes? Zijn ze moeilijker op te voeden dan hun blonde en zwarte brusjes?
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Nee dit klopt niet. Hier loopt een bruine. Bruce is ontzettend rustig en lief
Hij heeft zo zijn momenten om gek te doen (onze clown) maar volgens mij hebben meerdere hun gek minuten
Of ze moeilijker op te voeden zijn, weet ik iet. Bruce is mijn eerste labrador. Dat hij af en toe niet luisterd, ligt meer aan mij dan aan hem.
Hij heeft zo zijn momenten om gek te doen (onze clown) maar volgens mij hebben meerdere hun gek minuten
Of ze moeilijker op te voeden zijn, weet ik iet. Bruce is mijn eerste labrador. Dat hij af en toe niet luisterd, ligt meer aan mij dan aan hem.
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Het punt is dat er een aantal jaren geleden nogal een hype is geweest dat iedereen een bruine labrador wilde.
Toen is er hier en daar vooral gefocussed op de kleur en wat minder op de andere dingen. (karakter, gezondheid) en daardoor is het wel belangrijk om goed te kijken waar je een bruine labrador koopt met welke voorouders (dat is natuurlijk altijd belangrijk) want er lopen heus nog wel "goede" rond....
Toen is er hier en daar vooral gefocussed op de kleur en wat minder op de andere dingen. (karakter, gezondheid) en daardoor is het wel belangrijk om goed te kijken waar je een bruine labrador koopt met welke voorouders (dat is natuurlijk altijd belangrijk) want er lopen heus nog wel "goede" rond....
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
renate
- Speurneus

-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

Klinkt logisch! Ik heb dit eigenlijk nooit geloofd. Een lab is een lab, of die nu blond, zwart of bruin is... Maar als de mensen horen dat we een bruin labje krijgen grijpen die automatisch naar hun hoofd
Het is gewoon belangrijk dat je naar de ouders kijkt en dit zit bij Lenka goed hoor.
En ik moet er eerlijk bijzeggen dat de mensen die klagen over de wilde bruine er eentje hebben of kennen uit de broodfok. 
Het is gewoon belangrijk dat je naar de ouders kijkt en dit zit bij Lenka goed hoor.
-
Roos
- Tessa.Kyra
- Snuffelneus

-
perelaar
- Middelgrote hondenneus

Hehehe... als je zoiets van mensen zegt ben je een racist
Volgens mij heeft de kleur er niks mee te maken, ik heb hier twee bruine labs rondlopen van dezelfde kweker, zelfde moederhond, maar een héél verschillend temperament en karakter.
Volgens mij heeft de kleur er niks mee te maken, ik heb hier twee bruine labs rondlopen van dezelfde kweker, zelfde moederhond, maar een héél verschillend temperament en karakter.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

Kelsey en Bo ook niet hoorRoos schreef:Hier is de zwarte juist de belhamel en het bruintje erg cute. Of zij een goed voorbeeld zijn weet ik niet aangezien ze geen stamboom hebben
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Precies, ik denk dat daar de clou over de bruintjes zit en wel degelijk een grondslag op waarheid heeft! Er zijn zeker moeilijke bruintjes en die voeren mbt kleur de boventoon op de andere kleuren. De oorzaak ligt deels in fok, deels in type mensen die de hond aanschaffen (populariteit trekt nu eenmaal niet altijd hondenbazen...) en daarbij gebrek aan opvoeding. Ik moet wel zeggen dat ik het wat zie teruglopen nu, maar er is een tijd geweest dat als ik gebeld werd voor gedragsproblemen en het een labje betrof, 90% bruin was en 10% de andere kleuren. Opvallend dus!Annette schreef:Het punt is dat er een aantal jaren geleden nogal een hype is geweest dat iedereen een bruine labrador wilde.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
roef
- Speurneus

hier 2 gele labjes, Roef is een vaatje buskruid en Hidde is de rust zelve.
op de honden school is iemand met 2 bruintjes en de ene is echt heel hyper en de ander is net als Hidde super rustig.
ik denk ook net als Anette en Lupos dat er een tijd terug niet echt op karakter gefokt is door sommige fokkers.momenteel zie ik meer zwarte labjes dan bruine.
op de honden school is iemand met 2 bruintjes en de ene is echt heel hyper en de ander is net als Hidde super rustig.
ik denk ook net als Anette en Lupos dat er een tijd terug niet echt op karakter gefokt is door sommige fokkers.momenteel zie ik meer zwarte labjes dan bruine.
- Tarzan
- Kleine hondenneus

Tarzan is zwart en hij was nogal een stuiterbal. Volgens de leider van de puppycursus waar hij aan mee heeft gedaan met zijn vorige baas, was hij een ongeleid projectiel. Dat staat trouwens ook in het eindrapport van de cursus. Hij heeft het met vlag en wimpel gehaald, maar dat ging niet bepaald vanzelf.
Hij is een stuk rustiger en gehoorzamer geworden, gelukkig.
Hij is een stuk rustiger en gehoorzamer geworden, gelukkig.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)