reutjes versus teefjes

Respecteer elkaars mening.
roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/09/13 14:35

Tammie schreef:Als een reu het zo erg heeft dan heeft aanpakken geen enkele zin. Die zijn idd letterlijk blind en doof overal voor.
En dan wordt je als baasje, als je het wilt inzien tenminste, letterlijk tot wanhoop gedreven.
Ook dit is mijn mening altijd geweest vandaar ook dat ik hierin heel simpel ben, aanpakken in de vorm van castratie (chemisch dan wel definitief) :)
roef schreef:
esmoezie schreef:ik lees dat zo'n reu aangepakt moet worden, maar Keo zou het niet eens merken :roll:


:lol: nou die hebben dan echt niet een hormoon gedreven reu mee gemaakt...die hebben een olifants huid en zijn nergens gevoelig voor.
echt als het zo erg is dan drijven ze je tot wanhoop :(


Hidde stond midden op de provinciale weg achter een loopse teef aan....nu weet jij met Peppie wel hoe bizar dat voor Hidde is he! :eusashhh:
Hidje die nog geen 5 meter uit mijn buurt wil zijn :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 631
Lid geworden op: 26/06/13 17:41

Ongelezen berichtdoor -Marianne » 12/09/13 14:44

roef schreef:
esmoezie schreef:ik lees dat zo'n reu aangepakt moet worden, maar Keo zou het niet eens merken :roll:


:lol: nou die hebben dan echt niet een hormoon gedreven reu mee gemaakt...die hebben een olifants huid en zijn nergens gevoelig voor.
echt als het zo erg is dan drijven ze je tot wanhoop :(

Ik heb dat geschreven en inderdaad, gelukkig heb ik nog nooit zo'n reu meegemaakt (al is Balou nog vrij jong). Dat lijkt me verschrikkelijk lastig inderdaad ja, maar ja, wat kun je anders doen? Die reu z'n gang maar laten gaan?

@ Tammie: Wat een l*l dan, mijn hemel, ik word hier achter mijn laptopscherm zelfs helemaal boos. :roll: Hij lijkt het zelfs grappig te vinden om jullie te treiteren, bij zulke mensen helpt niets. Misschien dat je voortaan een kwartiertje eerder/later kunt gaan om hem te ontlopen? Als hij er dan nog is, zou ik hem compleet negeren (niet aankijken, niet in zijn richting lopen, helemaal niets) en als hij of zijn hond dan toch iets probeert, zou ik flink uit je slof schieten. Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/09/13 14:50

-Marianne schreef:
roef schreef:
esmoezie schreef:ik lees dat zo'n reu aangepakt moet worden, maar Keo zou het niet eens merken :roll:


:lol: nou die hebben dan echt niet een hormoon gedreven reu mee gemaakt...die hebben een olifants huid en zijn nergens gevoelig voor.
echt als het zo erg is dan drijven ze je tot wanhoop :(

Ik heb dat geschreven en inderdaad, gelukkig heb ik nog nooit zo'n reu meegemaakt (al is Balou nog vrij jong). Dat lijkt me verschrikkelijk lastig inderdaad ja, maar ja, wat kun je anders doen? Die reu z'n gang maar laten gaan?

@ Tammie: Wat een l*l dan, mijn hemel, ik word hier achter mijn laptopscherm zelfs helemaal boos. :roll: Hij lijkt het zelfs grappig te vinden om jullie te treiteren, bij zulke mensen helpt niets. Misschien dat je voortaan een kwartiertje eerder/later kunt gaan om hem te ontlopen? Als hij er dan nog is, zou ik hem compleet negeren (niet aankijken, niet in zijn richting lopen, helemaal niets) en als hij of zijn hond dan toch iets probeert, zou ik flink uit je slof schieten. Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.


nee natuurlijk niet zijn gang laten gaan,ik hield ze aan de riem als ik merkte dat ze onbereikbaar waren.
tja en ik ben ook maar mens,mij gebeurde het echt wel dat als ze los liepen dat ze eerder een andere hond zagen en er van door stoven.
gelijk er achter aan ,excuses aanbieden en ondertussen g**le reu aanlijnen en wegsleuren en maar naar huis want de hele wandeling kun je wel vergeten :mad:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 12/09/13 15:24

Ook in een losloopgebied heb je je hond onder appél te houden.

Ik merk het ook wel met Spirit. Als ik met hem al ver weg duik en vraag houd je hond even bij je doen sommige mensen ook moeilijk. Dit is wel een losloopgebied, zeggen ze dan. Ik vraag toch ook niet om de hond in het hele park aan te lijnen :roll:
Houd hem alleen even bij mij weg!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 13/09/13 14:07

Henny, ben ik gelijk met je eens :D

Roef, zo loste ik het ook op met Spike idd want ook die liep op een gegeven moment zijn hormonen achterna (die heb ik dus bewust laten castreren) :)
Bo heeft hier ooit in de wijk een teefje achterna gezeten, teefje liep los, eigenaar vond dat ik hem aan de riem moest houden want die van hem was loops, om de goede vrede maar gedaan maar daar had ik uiteraard wel mijn eigen gedachtes over :)

Het betreffende reutje gaan we ontwijken :) De rustigste oplossing. Mocht mijnheer ons achterna komen tja dan is hij nog niet jarig bij mij.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 13/09/13 15:07

ja zo heb ik dus ook 6 jaar lang aan lopen klooien,streng aanpakken,trainen ,oefenen.Castreren was en is zo tegen mn principes.

Vorig jaar is Co alsnog gecastreerd, en sorry dat ik het zeg maar: Had ik dat maar 4 jaar eerder gedaan!
Wat een verademing! Hij is nog steeds een echte macho hoor, maar dat ongecontroleerde, met zo,n waas voor zn ogen,dat is niet meer.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 13/09/13 16:08

Kijk Will en zo loop je ook een stuk rustiger! :D
Moest vanmiddag nog wel eventjes aan dit topic terug denken toen Indra (je leest het goed) werd bereden. Maar gelijk duidelijk gemaakt dat ik dit absoluut niet tolereerde. Waarom dan niet? Nou...omdat er op mijn pup van 13 weken niet wordt gereden ivm haar heupen, "ja maar mijn hond kan er er niets aan doen", zie ik het nog een keer dan haal ik hem er hoogstpersoonlijk vanaf op een niet zachtzinnige wijze.

Je hebt mensen en potloden :roll:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 14/09/13 16:43

ja, jee ,een pup van 13 weken, dat wil je toch niet.
Bij mij was de limit op een dag dat Co een ouwe gele labradordame van 10 jaar aan wilde gaan randen!
ze was net geopereerd, en ze liep al zo slecht, en ze mocht voor het eerst weer een wandelingetje op de hei: Komt Co daar aanzeilen! :(
Hij dook meteen vol op haar ,ze piepte ervan! het arme dier.

Ik heb hem van haar af gesleurd en heb meteen na thuiskomst DE afspraak gemaakt. :cry:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 14/09/13 20:24

Jij neemt gewoon je verantwoordelijkheden Wil zoals het hoort :D
Bij Spike was bij mij toen de maat vol toen ik niet meer rustig in het bos kon wandelen, steeds nam hij de benen op zoek naar een leuke teef, prima vent dacht het niet, wandelen doe ik ook voor mijn eigen ontspanning :D

En dat van Indra ;) Indra vond het geloof ik wel grappig, wilde ook weer terug naar het reutje, dacht het niet wijffie!! Ben er maar tussen gaan staan ook al gebeurde er effies niets, van mijn pupsel moeten ze maar liever afblijven :wink:
Ik kan ook wel eens niet lief zijn als het op mijn dames aankomt :oops: :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding


Terug naar “Discussiehoek”